Max3:n konehaudonta

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Nyt niitä on 7! :smt041 Yksi taisi hyytyä kuoreensa. :smt009 Mut ei siitä sit varmaan muutenkaan olis ollut eläjäksi. Katsotaan nyt, et monta noistakin on vielä aamulla hengissä. Jotenkin niin reppania nää pari viimeistä.
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Harvinainen hetki oli kuvata noita, ne oli kaikki samassa paikassa ja paikoillaan. :smt005
Kuva

*muokattu uus linkki kuvaan*
Viimeksi muokannut max3, 19 Maalis 2010, 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Xaus

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Ihana rivistö. :smt003
Rusina

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Miten oot saanutkin ne noin nätisti riviin??!!!! Meillä pinkoilevat edestakaisin, niin etten saa niistä laskettua edes tarkkaa lukua! :smt005
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Satuin vain osumaan kohdalle kameran kanssa oikeaan aikaan. :smt003 Eipä tuo ole toistunut.
Osaakos joku sanoa, et minkä värisiksi noi muuttuu? Oon koittanut noita tutkia täältäkin, mut kun en niiden värien nimistä ymmärrä mitään. :smt004
Suvianne

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Vois olla pari kultaa ja pari villii ja ainakinb yksi tumma suklaa ja nuista kahesta en ihan osaa sanoa.
Minullakin oli sellasia vaaleampia ja tummempia yksilöitä joista ei osannu sanoa mitä väriä ovat.
Mun arvaus vasemmalta oikeelle
suklaa, villi, ?,?, kulta, villi, kulta
viiperi

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja viiperi »

hihii :smt044 Tuossa kuvassa nuo vaan rivissä toljottaa maailmaa lasin läpi :smt044
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Vaihdoin just pikkuisille punaisen lämpölampun ja kaverit rauhoittuivat heti. :shock:
Lämpömittarin mukaan vain lämpö muka laski, vaikka laitoin tuon niin alas kuin vain ohjeiden mukaan sen voi laittaa... :smt017 Pitää nyt seurailla, ettei noi vain ala palelemaan. Nyt ainakin näytttävät tyytyväisiltä. :smt001

Suvianne, noiden isäkukko on sellainen tasaisen vaalearuskea (ei hajuakaan oikeasta nimityksestä värille), niin niistä kyssäreistä vois ehkä tulla sen värisiä? :smt003
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Eilen oli huono päivä. :smt010
Yks pikkuinen kuoli itse ja toisen teilasin, kun meni tosi huonoksi. Mut onneks nämä loput 5 näyttävät hyvin voivilta. :smt007
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Huonoja päiviä tuntuu riittävän. :smt010 Yks ainut tirppa hengissä, mut tää näyttää ainakin vielä reippaalta. Virittelen siis konetta uuteen yritykseen. :smt004
Kuva

*muokattu uus linkki Devilin kuvaan*
Viimeksi muokannut max3, 19 Maalis 2010, 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Xaus

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Voi ei. Noi viiriäiset tuntuvat kyllä tosi vaikeilta hautoa ja kasvattaa. Tsemppiä.
Suvianne

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Max3 Minullakin oli pari sellaista tasaisen vaaleaa. Vois hyvinkin tulla sen värisiä.
Ei kannata huolia nuista kuolemista. Niitä tulee.
Minä haudoin lopussa sillai 40munan satseissa. Silti niitä kuoli vain se muutama siinä alussa.
Ovat sitten vahvoja ne jotka selviää.
ps. minä vannoin, etten enää konettani laita päälle. mutta laitoin sitteki 5 kalkkunan munaa. Emo parka jo istui tyhjät munat kerran mädiksi. Niin pakko kattoo olisko nyt hedelmöittyny.
Rusina

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Surku :smt010. Toivottavasti viimeinen pirpana jää henkiin.
Viiriäislapsilla ensimmäinen viikko on se kriittisin, yleensä sen jälkeen pärjäävät.

Kone vain uudestaan tulille, että saat tirpalle kavereita :smt001 !
fasunen

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Voi surku :smt009 Nuo viirut vaikuttaa kyllä tosi heiveröisiltä ja helposti kuolevilta onneks en ole vielä niistä innostunut vaikka onhan noi fasaanin poikasetki aika onnettomia rääpäleitä ku vertaa kanoihin :smt001 Mu laita vaa lisää poikasii tulemaan jos ois parempi tuuri :smt023
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Voi harmi!

Mulla myös oli viiruhaudonnassa 40 munaa, joista on nyt hengissä aikuisena vain 10 kanaa ja 3 kukkoa. Tosin olen niistä itse lopettanut aikuisina 3 muuta kukkoa, mutta silti aika suuri on ollut hävikki tuosta alun munamäärästä, joista kuitenkin yli puolet kuoriutui. Tämä jäljellä oleva on tosin sopivan kokoinen viiruporukka minulle nykyisiin tiloihin. Nyt vain näyttää siltä, että nuo 3 kukkoa ei tahdo pärjätä keskenään. Ainoalla valkoisella on silmänympärys verillä ja päähän nokittu. :smt013

Toivottavasti seuraava haudontasi tuottaa koneen täydeltä tipuja. Oliko kosteus ja lämpötila mielestäsi sopivia haudonnassa (kuoriutumistuloksen yhteenvetona)? Vai voisiko jotain säätöä tehdä koneeseen näiden suhteen? Onnea uuteen haudontaan! :smt023
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
Vastaa Viestiin