Hiltan tiput (2010)

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
kanamummo

Re: Hiltan tiput (2010)

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Onnea! kiva että tuli noin vaalee ilmistipu!! :smt023
Ushva

Re: Hiltan tiput (2010)

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Milmarin naamaa ei voi kyllä hymyilemättä katsoa. :smt001
Onko ilmajokiset siis tipuina yleensä tummia? Kuinka vaalea tuollaisesta vaaleasta tipusta voi aikuisena tulla?
annemari

Re: Hiltan tiput (2010)

Viesti Kirjoittaja annemari »

Siis IHANAA !! minulla kun tuli ainoastaan mustia Chaboja, ja mustia Ilmajokisia ! Saat vastakin hautoa mun ilmarit ja chabot kerta sun kanoillasi on joku blondauslaite mahassa, joka haudonnan aikana vaalentaa tiput :smt005 Onnea kamalasti tirpoista !!!!!
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hiltan tiput (2010)

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Tässä koko sakki:
Kuva

Ja ilmikset jo syöpöttelivät:
Kuva
fasunen

Re: Hiltan tiput (2010)

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Oi että toi chabo on pieni :smt007
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hiltan tiput (2010)

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kuvia tältä päivältä, jolloin tiput ovat 8 päivän vanhoja.
Vaalea ilmis:
Kuva

Tumma ilmis:
Kuva

Chabo:
Kuva

Sekarotuinen:
Kuva

Emo komentaa nukkumaan:
Kuva
Bean

Re: Hiltan tiput (2010)

Viesti Kirjoittaja Bean »

Onpas hauskan näköisiä...ja toi chabo näytti olevan tosi pikkuinen söpöläinen :smt007
harrastaja

Re: Hiltan tiput (2010)

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Onnea tipusista
Söpöjä
Kananmuna

Re: Hiltan tiput (2010)

Viesti Kirjoittaja Kananmuna »

[quote="HiltaHelikopteri"]Kiitos! kanamummo: niin teen :smt045
Itse asiassa voisin seuraavan hautojan mahan alusen tarjota "vuokralle". Eli samoin kuin n. vuosi sitten: itse kun en oikeastaan tarvitse uusia kotkoja, mutta kun minusta ei ole estämään haudontaa, niin kanani voisi hautoa jollekulle tipueen...josko jollain ei satu olemaan hautovaa kanaa/konetta.

MÄ HALUUN OSTAA,MINKÄ ROTUSII NIISTÄ TULEE??? :smt040 AUTTAKAA MUA,KUN ÄITI SANO,ETTÄ EI OLE YHTÄÄN VARMAA,TULEEKO MEILLE KANOJA,ISKÄ EI EDES SUOSTU JA KANALA ON LOPPUSILAUSTA VAILLE VALMIS!MITEN MÄ SAAN NIIDEN MIELET MUUTTUMAAN?????? :smt009 :smt010 :smt022 tästä unelmasta en luovu helpolla!! :smt027
smari

Re: Hiltan tiput (2010)

Viesti Kirjoittaja smari »

Kananmuna, auttaisiko vanhempiesi suostumiseen jos oikein pitkään ja hartaasti jaksat perehtyä kana-asioihin etukäteen? Ja tehdä mahdollisimman paljon itse niihin liittyviä juttuja, vaikka rakennella pesiä ja aitoja jos siihen on mahdollisuus? Ja kertoa kanojen muninnan hyödyllisyydestä?

Itse äitinä ainakin suostun helpoiten niihin lasten toiveisiin missä into vaikuttaa kovalta ja myös pitkäaikaiselta. Tosin joskus se suostuminen on itsellänikin ollut vaikeeta, nuorimmainen joutui odottamaan ensimmäistä käärmettään neljä vuotta. :smt047 Tosin sitten vähän ajan päästä olikin varsinainen käärmefarmi :smt005 Mutta eihän sitä raaski kieltää sellaista mikä tuntuu toiselle olevan hirmuisen tärkeää myös pitemmän ajan kuluessa. :smt023
kana10

Re: Hiltan tiput (2010)

Viesti Kirjoittaja kana10 »

Terve kananmuna! :smt006

Kun minä sain ensimmäiset kanat en edes kysynyt äidiltä lupaa. Kun isä oli nukkumassa herätin vain hänet kesken hänen unien ja kysyin: saanko kanoja? Häs vastasi sitten ihan unen pöppörössä joo :D Aamulla kysyin sitten että millon mennään ostamaan kanoja. Hän oli sitten ihan ihmeissään ja sitten selitin hänelle että hän eilen illalla oli luvannut minulle muutaman kanan :smt005 :smt003 Parin tunnin päästä pihallamme olikin jo viisi kanaa :smt005 Äitini ei ensin ollut ollenkaan kiinnostunut kanoista mutta nyt hän jo pitää niitä sylissään :smt023
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hiltan tiput (2010)

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Mainio kananhankintakertomus kana10:llä :smt041

Kananmuna: mistäs päin Suomea kirjoittelet? Jos ihan lähiseuduilla satuttaisiin olemaan, niin voisitte koko perheen kera tulla meille tutustumaan ja ehkäpä tekemään kana/tipuhankintoja...ehkä kuitenkin aikuiset, jo munivat kanat olisivat ns. järkevämpi vaihtoehto esim. siinä mielessä, että pääsisitte heti nauttimaan niistä ihanista omien kanojen munista, koska tipun kasvaminen munivaksi kestää montamontapitkää kuukautta :smt001
kana10

Re: Hiltan tiput (2010)

Viesti Kirjoittaja kana10 »

Hiltahelikopteri: Jep. Mutta tipuihin ihastuu helposti :smt003
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hiltan tiput (2010)

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Vappuaaton kuvauksia, tiput huomenna jo kolmeviikkoisia.
Vaaleaverikkö:
Kuva

Tummaverikkö:
Kuva

Risteytys:
Kuva

Vappuhuiska, näitä huvittavia otuksia täytyy saada lisää:
Kuva

Kokoero on melkoinen:
Kuva
sisu65

Re: Hiltan tiput (2010)

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Jännän näköinen tuo vaaleaverikkö kun pää on ihan keltainen ja muu kroppa oikeissa sulissa.
Vastaa Viestiin