Etnan haudontapäivyri.

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
etna

Re: Etnan hautomapäiväkirja (JEE, vihdoin!!)

Viesti Kirjoittaja etna »

JA, mä luulen, että yksi noista mun "mustista" onkin HARMAA! :smt007 :smt007 :smt007 :smt007 :smt007 :smt007
Bean

Viesti Kirjoittaja Bean »

Hyvä juttu, että kuoriutui noin paljon tipuja ja lisää tulollaan. :smt007

Et tainnut kauheasti aarrearkun vieressä nukkua, viesteistäsi päätellen.. :smt005
etna

Yksi kuoriutumassa oleva kuoli ihan yks kaks. :smt010 Mikähän ihme sille tuli? Pitkään sitä katselin, kun oudosti haukkoi henkeä suu ammollaan ja sitten huomasin, ettei se suu menekään enää kiinni ja tajusin, että se oli kuollut. :smt017 Voi itku.. :smt009 Otin kuvat siitä, jos joku osaisi arvailla mikä sille tuli?
Kuva
Kuva
etna

Kiitos Bean. :) Kävin mä nukkumassa tossa hiljaisella hetkellä, siinä kolmen ja vaille kuuden välissä. ;)
Bean

etna kirjoitti:Kiitos Bean. :) Kävin mä nukkumassa tossa hiljaisella hetkellä, siinä kolmen ja vaille kuuden välissä. ;)
Ei sitä kyllä täälläkään tule nukuttua noinkin tärkeällä hetkellä. Munista kun alkaa kuulua kuoren lävitse piipitystä, niin lapset kantaa patjansa yläkerrasta hautomakoneen viereen ja jäävät sinne vahtimaan. :smt007

En osaa sanoa miksi tipusi kuoli, mutta ehkä häneltä vaan voimat loppuivat... :smt009
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

No nythän niitä tulla tupsahtelee :smt003 onnea vaan ja missä kuvat? :smt016
Luulisi että tuossa luovuttaneessa näkyvä veri liittyisi kuolemaan, oliko tämä niitä joita menit auttamaan kuorimalla?
etna

Ei kun toi oli niitä jotka aloittivat ihan ponnekkaasti itse ja reikä isoni ihan vauhdikkaasti, kunnes alkoi haukkoa happea. Sitä jatkoi ainakin tunnin ja sitten yhtäkkiä kuoli. :smt009 Nyt kuoriutuminen stoppasi, munat heiluu ja pikkupikku reiät on jo, piippaavat ja koputus kuuluu, mutta eivät isonna reikiä. Huilitauko vai? Kaikki muut munat muuten koputtaa ja piippaa, paitsi läpivalaistessa toinen punaisella rastilla merkkaamani epämääräinen muna. Toivotaan, että enempää kuolemia ei tulisi. :smt009
etna

13.05 yksi uusi musta. :) Ja kaksi on kovasti kuoriutumassa nyt myös!
etna

13.50 tuli taas yksi musta. :) Ja perun puheeni, että tätä ennen tullut olisi musta - kuivuttuaan se olikin ihan selvä harmaa. :smt007
Vauhkonen

Viesti Kirjoittaja Vauhkonen »

Aivan ihana lukea tätä, ei varmaan pitäisi kun siihen omaan kanalaan vielä on sitä aikaa... Tipusia... :smt060
Hitsi että mahtaa olla jännää seurailla moista!
Onnea piiperöistä, toivottavasti nyt menee kaikki toivotulla tavalla!
:smt055
etna

Sanotaanko vaikka näin, että toivon totisesti että kaikki kuoriutuvat tämän päivän aikana, en jaksais millään valvoa toista yötä. :smt003 Ei noita malta olla seuraamatta. Ja kaiken lisäks on vielä juostava vuorotellen aarrearkun ja terran väliä, kun pitää päästä katsomaan myös jo kuoriutuneita. :smt007
Ehtoo-onni

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Onnittelut tipuista! Tästä eteenpäin aikasi sitten kuluukin tipuja katsellessa. Niitä on niin mahdottoman mukava seurata. Seuraan mielenkiinnolla sitä, että minkä värisiä sinun tipuista kehkeytyy myöhemmin. Ainakin minun tyrnäväläiset yllättävät edelleen.
etna

Kiitos! Saa nähdä tosiaan, mitä värejä noihin tulee. Nuo nyt neliviikkoiset (?) tiput on kaikki pääväriltään mustia, joten ihanaa että nyt tuli myös muita. :) Nyt tuli taas uusi vaalea kello 14.55. :smt007
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Onnea tipusista.
Bean

Montako noita tipuja nyt jo on yhteensä ja montako munaa vielä jäljellä? Toivottavasti ensi yön saat nukkua rauhassa ja levollisin mielen ja nähdä tipu-unia. :smt007
Vastaa Viestiin