Muksujen hautomo
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Muksujen hautomo
Meillä alkaa homma alusta varmaankin tällä viikolla.
Katsellaan miten nyt onnistuu
.
Katsellaan miten nyt onnistuu

Kun mä en saanu krokotiilin munia, enkä kolibrin, enkä kilpikonnan, niin ajattelin alkaa jostain nopeasta.
Eli ehkä nyt tulee viiruja.
Jos nää onnistuu, niin syksymmällä kokeilen et huijaako nuo munakauppiaat ja tilaan Senegalinkaijan munia jostain ja haudon ne.
Eli ehkä nyt tulee viiruja.
Jos nää onnistuu, niin syksymmällä kokeilen et huijaako nuo munakauppiaat ja tilaan Senegalinkaijan munia jostain ja haudon ne.

Olikos tuol jossain topicissa ohjeita miten silloin menetellään...
Ja mukavaahan se on , täällä olikin viiruista paljon neuvoja!
No nyt on munat hautumassa.
Luulen et kahdessa on pieni särö eli K2:sessa ja L7:ssa.
Katsellaan miten nuo kehittyy.
Ajattelin tällä kertaa malttaa läpivalaisematta, että se et tuleeko yhtään tipua on suuren suuri yllätys!
Alkaa jo jänskättää.
Nyt kalibroin kosteusmittarin kun viimeeksi en oikein uskonut lukuihin.
Kiitos!
Luulen et kahdessa on pieni särö eli K2:sessa ja L7:ssa.
Katsellaan miten nuo kehittyy.
Ajattelin tällä kertaa malttaa läpivalaisematta, että se et tuleeko yhtään tipua on suuren suuri yllätys!
Alkaa jo jänskättää.
Nyt kalibroin kosteusmittarin kun viimeeksi en oikein uskonut lukuihin.
Kiitos!

Nyt on kalibroitu kosteusmittari paikoillaan ja näyttäis olevan lämmöt ja kosteus kohillaan.
Uskaltaiskohan jättää juhannuksena haudontaa omilleen neljäksi päiväksi, vai joudunko ottaa koko masiinan mukaan mökille?
Ei sinne ole pitkä matka, mut onhan siinä oma hommansa suojata munat sun muuta.
Kotiin jos tuon jätän, niin en tietty pysty munia kääntelee, uskon kyl et vedet riittäis.
Mietitään.
Uskaltaiskohan jättää juhannuksena haudontaa omilleen neljäksi päiväksi, vai joudunko ottaa koko masiinan mukaan mökille?
Ei sinne ole pitkä matka, mut onhan siinä oma hommansa suojata munat sun muuta.
Kotiin jos tuon jätän, niin en tietty pysty munia kääntelee, uskon kyl et vedet riittäis.
Mietitään.
Nehän on jo silloin kehityksen puolimatkassa. Alussa se kääntäminen ei ole niin tarkaa. Ja lopussa taas ei saa käännellä ollenkaan. Mä olen lopettanut viirujen käännöt joskus 3-4 päivää ennen kuoriutumista. Mutta tossa puolessa välissä uskoisin et se on aika tärkeää.
Mä en jättäis kääntämättä. Ja jos munia ei ole vaikea kuljettaa, ja matka ei kestä montaa tuntia. Niin roudaa mukana vaan. Tai saisitko jonkun ympäri puhuttua pyrittelemään munia sillävälin?
Mä en jättäis kääntämättä. Ja jos munia ei ole vaikea kuljettaa, ja matka ei kestä montaa tuntia. Niin roudaa mukana vaan. Tai saisitko jonkun ympäri puhuttua pyrittelemään munia sillävälin?
No ehkä mä otan ne mukaan sitten.
Ei tuota matkaa ole kuin tunti ja tuo kone on aika pieni.
Mies onneksi roudaa suurimman osan tavaroista jo huomenna sinne, joten mun ei tartte kuin lasten ja omat vaatteet viedä ja pilaantuvat ruuat. Nii ja munat!
Voi olla et sukulaisten leuat loksahtaa auki kun munia siellä hoivaan!
Ei tuota matkaa ole kuin tunti ja tuo kone on aika pieni.
Mies onneksi roudaa suurimman osan tavaroista jo huomenna sinne, joten mun ei tartte kuin lasten ja omat vaatteet viedä ja pilaantuvat ruuat. Nii ja munat!
Voi olla et sukulaisten leuat loksahtaa auki kun munia siellä hoivaan!

No enhän mä sit jaksanu olla läpivalaisematta.
Kolme vaaleinta munaa yritin valaista mun huonolla lampulla ja yhdessä munassa näky selvä alkio.
Nyt on siis päivä 5 menossa.
Aika menee tosi lujaa.
Kun mä tuon noi pois mökiltä, niin on jo 10 päivä menossa!
Pitäis varmaan käydä etsii parempi lamppu. Muutenkin tarttisin sellaisen oikeissa töissäkin.
Kolme vaaleinta munaa yritin valaista mun huonolla lampulla ja yhdessä munassa näky selvä alkio.
Nyt on siis päivä 5 menossa.
Aika menee tosi lujaa.
Kun mä tuon noi pois mökiltä, niin on jo 10 päivä menossa!
Pitäis varmaan käydä etsii parempi lamppu. Muutenkin tarttisin sellaisen oikeissa töissäkin.
Yritin läpivalaista paremmalla lampulla, niin tulos on tämä 20 munasta.
Neljä roskiin (halkeamia)
Viidessä selvästi verisuonia, yhden alkion näin jopa liikkuvan.
11 munasta en ota selkoa, aika varma olen et ainakaan 3 ei ole eloa... Mun tuurilla ei kyl yksikään kuoriudu.
Tiedän kyl jo et noilla munilla on ehkä aika huono kuoriutumisprosentti, joten osaan pelätä pahinta ja toivoa parasta.
Neljä roskiin (halkeamia)
Viidessä selvästi verisuonia, yhden alkion näin jopa liikkuvan.
11 munasta en ota selkoa, aika varma olen et ainakaan 3 ei ole eloa... Mun tuurilla ei kyl yksikään kuoriudu.
Tiedän kyl jo et noilla munilla on ehkä aika huono kuoriutumisprosentti, joten osaan pelätä pahinta ja toivoa parasta.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Hyvältä vaikuttaa, kun kuitenkin viisi on lähtenyt kehittymään! Pitää udella, että onkos tulossa japaninviiriäisiä? Jos on, niin saitko hankittua munat joltain harrastajalta vai ostitko kaupasta?
Japanin viiriäisiä niistä tulee. Ja yllättävän hyvin, kun postissa sattuu aina vahinkoja, vaikka kuinka koittaa pakata.
Minä en ole saanut koskaan läpivalaistua noita viiriäisen munia. Mutta eipä se ole 18 päivää pitkä aika hautoa.
Ne on Mirrin munia, mistä tulee noi tiput. Että ne on "puolimunanettiläistä" kantaa.
Syy siihen että kuoriutumis % on nii alhainen , voi olla että linnut on nyttemmin olleet jo kuukauden päivät uudessa isossa ulkotarhassa. Ja seassa ei ole kun ne siitoshäkkien poikaviirut. Ne ei taida keritä kaikkia. Kun nyt ne ei pääse tekemään yllätys hyökkäyksiä ruokakupilla enään. Tilaa on senverran paljon, että ne joutuu juokseen puolisonsa kiinni
( ukoille hommaa) .Tunnustetaan nyt samantien että tässä on tullu harrastettua "eläin kokeita", miten viiru tarhataan isossa ulkotarhassa maapohjalla, ja kuinka se saadaan munimaan pesään. Kun munien on oltava vielä syötäväksi kelpaavia myyntikuntoisia ja puhtaita. Ja projekti senkun jatkuu....
Minä en ole saanut koskaan läpivalaistua noita viiriäisen munia. Mutta eipä se ole 18 päivää pitkä aika hautoa.
Ne on Mirrin munia, mistä tulee noi tiput. Että ne on "puolimunanettiläistä" kantaa.
Syy siihen että kuoriutumis % on nii alhainen , voi olla että linnut on nyttemmin olleet jo kuukauden päivät uudessa isossa ulkotarhassa. Ja seassa ei ole kun ne siitoshäkkien poikaviirut. Ne ei taida keritä kaikkia. Kun nyt ne ei pääse tekemään yllätys hyökkäyksiä ruokakupilla enään. Tilaa on senverran paljon, että ne joutuu juokseen puolisonsa kiinni

Viisi olisi superhyvä juttu!
En mä olis tienny mitä lajii nuo on..
Tuli polkemisesta mieleen.
Kaveri asuu englannissa ja heillä on päivisin pihalla vapaana yksinäinen poikakani ja kolme kanaa. Kani jouduttiin kuohii kun se sai jonku hormoni-iskun ja alkoi polkee kanoja KOKO AJAN. Kanat lopetti munimisen stressin takia kun joutuivat juoksee koko päivän kania karkuun...
En mä olis tienny mitä lajii nuo on..
Tuli polkemisesta mieleen.
Kaveri asuu englannissa ja heillä on päivisin pihalla vapaana yksinäinen poikakani ja kolme kanaa. Kani jouduttiin kuohii kun se sai jonku hormoni-iskun ja alkoi polkee kanoja KOKO AJAN. Kanat lopetti munimisen stressin takia kun joutuivat juoksee koko päivän kania karkuun...