Onko mahdollista saada ankanmunia...

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Voi hyvänen aika!
Linturakkaus kirjoitti:Keskustelun aloittaja JR mainitsi, että ankat olisivat pahvilaatikossa. Sieltä siis pahvilaatikko.
Ei se pahvilaatikko ollut se huono juttu, vaan se, että tiput jätettäisiin laatikossa VARASTOON, joka kuulostaa todellakin eläinten hylkäämiseltä johonkin pölyiselle varastonhyllylle, mistä ei ollut kysymys.
Linturakkaus kirjoitti:Jo on karmeaa, että te ette ymmärrä, vaikka ihan viranomaisenkin mielipiteen olette saaneet...
Vai viranomainen.. :smt005
Linturakkaus kirjoitti:Miksi yhdenkään eläimen pitäisi kasvaa ilman emoa? Ja miksi linnun pitäisi tottua vieraaseen laumaan, kun olisi mahdollisuus kasvaa luonnonmukaisesti ja olla omassa laumassaan?
Siis nehän siirretään sitten aikuisten ankkojen eli emon ja parven luo (se on muuten parvi eikä lauma). Miten se kotona haudottu poikanen erottaa, onko parvi sen "oma" vai "vieras"? Ja miten nämä koulussa haudotut tiput sen erottavat?
Linturakkaus kirjoitti:Ja eikö olekin ihanaa, että esim. Mimmin linnut ovat niin jalostettuja, etteivät ala hautoa! Huraa ihmisten sorkkiminen luonnossa....
Ha ha ha, bua-ha-ha haa! Tämä oli ehkä päivän paras! Sehän oli vain keksitty käytännön esimerkki, että sinua ja aivoituksiasi voisi edes jotenkin ymmärtää. Siksihän viiriäisiä haudotetaan, että ne eivät jalostuksen vuoksi enää yleensä osaa itse hautoa. Ja sen sinä hyväksyit! Mun ankka istuu parhaillaan 14 munan päällä, kiitos vain taas olettamuksista, joita me ei saada sinusta tehdä!
Linturakkaus kirjoitti:Minä jätän koko munapalstan tähän. Emme tule koskaan ymmärtämään toisiamme.

:smt006
Linturakkaus kirjoitti:..elämän ohjien ottamisen omiin käsiinne ja kokeilumielessä poikasten tehtailun.

Miten niin kokeilumielessä? Ja miten niin tehtailuun? Tiputhan siirretään ihan normaalisti elämään parveensa, johon ne ovat tervetulleita ja odotettuja!
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Ja voin kertoa elämästä viiriäisten kanssa, ei poikasilla ole mitään emon tai parven tukea. Ei ne aikuiset linnut tunnista lapsiaan, eikä ole niistä kiinnostuneita. Eivät huutele laatikkoon, että äiti täällä, hei!Tappavat ohimennen, jos liian pieninä tulevat liki. Luulenpa, että en koskaan voi ymmärtää tällaista linturakkautta. Pitäydyn omassani, aamen.
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Tää taitaa nyt olla yksi tosielämän realiteeteista vieraantunut "eläintenystävä".. Suurin rikos tässä haudontajutussa näyttäisi nyt olevan ankanpoikaparkojen henkinen kehitys, kun niitä näin epäluonnollisesti "tuotetaan"?

Hyvä jos JR järjestää lapsille ankanmunien haudonnan, niin oppivat edes ne lapset tietämään, mistä ja miten tänä päivänä siipikarja tulee. Kyllä kuule kariniemen kananpojan elämästä on perheidylli kaukana! Tuo "poikasilla kuitenkin emo ja oma lauma jatkuvasti rinnalla" oli päivän paras vitsi ja osoittaa minusta, ettei kirjoittajalla ole minkäänlaista realistista käsitystä kana/ankka/viiriäis kasvatuksesta, eikä edes ko lintulajien biologiasta tai käyttäytymisestä.

Pahvilaatikko on muuten tipuille paras kasvuympäristö, se on suojaisa ja lämmin ja tarvittaessa helppo vaihtaa uuteen ja puhtaaseen.
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Linturakkaus kirjoitti: Emme tule koskaan ymmärtämään toisiamme.
Tuosta minäkin olen samaa mieltä. Koitan aina etsiä positiivisia puolia asioista ja nytkin löysin tämän lauseen johon voin yhtyä :wav:
meto66

Viesti Kirjoittaja meto66 »

Linturakkaus kirjoitti: Jo on karmeaa, että te ette ymmärrä, vaikka ihan viranomaisenkin mielipiteen olette saaneet...
Tämä "lintuihin erikoistunut" kettutyttö ei ole ihan tästä maailmasta. Aivan samaa luokkaa, kuin oikeatkin kettutytöt: eivät ymmärrä asiasta mitään, mutta on silti sorkittava.

Tuolla yhdistyksen mailiin vastannut henkilö mainitaan viranomaisena. Yhdyn Mimmin sydämelliseen nauruun :smt005 :smt005 :smt005 . Oikeastaan kyllä pitäisi itkeä, miten joku ihminen voi olla noin tyhmä!!!
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Tästä ketjusta on kyllä saanut hyvät naurut :smt082 (<No anteeksi, mutta mä oon mitä ilmeisemmin jotenkin kieroutunut, siis sokeutunut kana, kun en oikein osaa ottaa tämmöistä juttua muuten kuin huumorilla!)
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Täytyy sanoa, että pitkästä aikaa meikäläinenkin tuli osallistuneeksi oikein monella viestillä. Ensin ärsytti, sitten vähän säälitti. Oikeasti varmaan jokainen yrittää tehdä parhaansa näiden juttujen eteen, myös linturakkaus. Pitäisi vaan ottaa asioista selvää, ennenkuin nousee barrikadeille.
Mimmi

On se mukavaa, että täällä on aina välillä jotain repäisevää seurattavaa.. Eipähän lopahda mielenkiinto käydä tiuhaan foorumilla, vaikka ei itsellä akuuttia asiaa olisikaan.. :smt003

Ja onhan se varmaan niin, että ei kukaan tarkoita pahaa. Olen kuullut eläinsuojelun merkeissä ylilyönneistä (=miten nuo vuohet tarkenevat ulkona?), mutta tämä oli kyllä ihan älyttömimmästä päästä!

En olisi kyllä ihan vähässä uskonut, että minuakin sydämettömäksi tehotuottajaksi sanotaan ja vielä, että siipikarjani ei osaa hautoa.. (Olisi kannattanut kyllä käydä vaikka kotisivuja kurkkaamassa taustatyönä..) :smt005
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Oli se luojan lykky, että mulla pätkii kotona nettiyhteys ja töihin en oo päässyt, kun tie on poikki..ennenkuin tänään...olisin saattanut määkin laittaa muutaman komentin :smt014 :smt013 :smt018 :smt019 :smt025 keskusteluun.. nyt vaan :smt005 :smt005 kun luin .. tosin hirveen hätäseen ja sillain puolhuolimattomasti.. kivaa keskustelua :smt002 täytyy lukasta kotona, sitten kun verkko taas toimii, koko ketju huolella läpi.. pitäisköhän laittaa varuulta kustos.. ettei näin pariin otteeseen synnyttäneellä tuu vahikoa nauraessa.
Mimmi

Mä välillä vähän pelonsekaisin tuntein odottelinkin muorin kommentteja, mutta ajattelin, että se itsensä tuntien jättäytyi pois tästä keskustelusta. :smt003 Mutta eikös osattukin pitää puolemme kuitenkin ilman muori, sun apuakin? :smt005

Ja sitten: ylpeys käy jne.. Nti Ankka jätti haudonnan sikseen. :smt009 :smt010 :smt012 Eilen se jo näytti viihtyvän viihteellä enemmän kuin aikaisemmin (siihen asti kävi vain pika-pikaa syömässä hirveän kaakotuksen kera), mutta meni kuitenkin ihan kuin näön vuoksi aina takaisin hautomaan, kun mä olin tallilla. Mutta tänään se ei välittänyt minustakaan enää mitään, kunhan levotteli mukavasti oljilla ja vähän kaakatti muka-kiukkuisena..

Keräsin sitten munat pois (ihan kylmiltä tuntuivat) ja läpivalaisin: 14 munasta 6 oli tyhjää ja kahdeksassa näkyi kyllä jonkinmoinen möhkäle sikiötä.. Mä kun vaan oon niin surkea noissa läpivalaisuissa.. Mutta käynnistin sitten tuon helvetinkoneen ja tumppasin munat sinne. Katsotaan nyt sitten..
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Mimmi kirjoitti: Mutta käynnistin sitten tuon helvetinkoneen ja tumppasin munat sinne.
:smt005 :smt005 :smt005
Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

tiina kirjoitti:
Mimmi kirjoitti: Mutta käynnistin sitten tuon helvetinkoneen ja tumppasin munat sinne.
Voehan ankan munat!
pekkis-68

Viesti Kirjoittaja pekkis-68 »

vai on mimmi hommannu helvetinkoneen. :smt077 :smt074
täällä on sit piru ihan ite :smt004 hautomokoneita on 2 ja 1kuoriutumis kone ,olen siis valjastanu itseni saatanalle ja mimmin kanssa tavataan siellä pirullisen kuumassa paikassa mikä se oli :smt017
Pigeon

kuumassa paikassa

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

pirullisen kuumassa paikassa mikä se oli
No sauna tietysti :smt005 :smt005 :smt005
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Ja voi meitä kaikkia jotka joko olemme jo ottaneet tai ottamassa siivekkäitä omiksemme noista helvetinkoneista. Pienet raukat lykätään vieraisiin paikkoihin ilman emoa. Rääkkäystähän se on :smt009 :smt003
Vastaa Viestiin