Hellanlettas hautoo ja hautoo

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
maunu_muori

Re: Hellan lettas"eka kerta"kone haudontaa,,luomumunilla men

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Joo se munan kuori on läpäsevä.. sekä Ulos että SISÄÄN...
Hellan lettas

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

maunu muori joo siksi mun TÄYTYY lopettaa myös tuo munien kyttääminen,ettei ne tivut oo pian sokeita :smt004 ja mitä siihen sontaan tulee,niin en yhtään epäile edes ,että niistä ei tulis valmiita tipuja,oli aika järkkyä katottavaa :smt078 ,,
ninanni

Viesti Kirjoittaja ninanni »

miten joku voi pitää munia paskan seassa ja viel joku syödä tai jotain? Huh. Onneks meill munivat pesään joka siisti:)
Hellan lettas

sitten se vielä myis niitä ruuaksi kyläläisille,yrittää ainaski,mä ny satuin näkemään mistä ne munat tulee:oops: Sanoin,että meil on itellä riittävästi,, :smt003 en tiedä miten sitten ilkeen sanoa,etten haluakkaan niitä siitosmunia. :smt017
ninanni

kieltäydyt kohteliaasti ja sanot että kaverin tuttu antoi ylimääräisiä ;)
ninanni

voi kerpele sentään!! :smt013 :smt011 en voi muuta sanoa! Valaisin ja katoin et kaikki hengis. Joo ja voi rusina! Täälläkää ei ole sit huonoilta tuurilta säästytty! Voi voi voi viineri ! Oli viel pakko tulla kiroaan koko haudonta ennen nukkumaan menoa!

1oli selvää mössöä eli täysin mätä tässä vaiheessa :smt013 ja yksi erittäin epäselvä mut mä viel tarkastan huomenna uudelleen tämän epäselvän. Toinen nyt viimeksilisätyistä ja kehittymään lähteneistä näytti nyt siltä etten muka näe onko siel pientä palloa killumas.... Eli voi voi.... Minne mä kiroan kaikki.. Ja laitoin sit yhden lisää taas. Tuntuu et mikään ei tänään mee kohdalleen.

Ja niin näin ollen totean että en laita enään edes sitä tippaa vettä tuohon koneeseen. Tuntuu sekin olevan turhaa. Tai eipä ainakaan paranna tulosta. Päin vastoin. Ja tulee mitä tulee. Piste. En pilaa nyt viikon päästä kuorituvia. Ja se siitä. En siis laita vettä.
Että jaksaa ottaa päähän. (anteeksi tämä hyvin tympääntynyt viestini :smt021 ) huomenna uuteen nousuun :smt035
Hellan lettas

No joha nnyt :smt017 Mahtaako se ilmankosteus ny sotkea tätä hommaa? Ei olis enää paljoa jäljellä,kun tirput vaan jaksais tätä trooppista tuskaa.Mä idiootti pidin ikkunoita eilisen auki,niin täällä oli sisälämpö 27.8 ku mentii nukkumaa :smt013 VOI LUOJA ,KUN OLI KUUMA! Ilma ei liikkunu edes pers reijän kautta mihinkään,mä tuulettelin tai yritin sitte vielä puoli 3 mais yöllä ,että pystyis jotenki olemaan,,propellikoneet pörräs joka puolella niin vähä helppas :smt012 Ei sais tuulettaa muutaku yöllä ja sitte päiväksi klasit kii,mutta tyhmästä päästä kärsii koko roppa.
Mulla on ny nuo munat semmoises kehitysvaihees,että takapuolella on kohtaa vielä minne näkee,,toinen puoli on jo ihan tummaa ja pikkuisen ilmataskun reunaan kajastuu valo,missä näkyy verisuonet,Sillon olin ihan varma,että se kakkos muna on mennyttä,kun mielestäni siellä vaaleammalla puolella se suonisto oli ikäänkuin pirstoutunu :smt017 ,,kuten siinä jonka jo nakkasin menemään,jossa ehkä oli 2 tipua,en menny sitä sitte aukomaan kummiskaa.Onneksi en nakannu,ku siellä tummassa,kun tihrusti oli kova verenkierto vielä ja se tirppa liikkui sitten :smt055 Luulin ,että peli on menetetty ,mutta toivoa sen suhteen vielä siis on,,joten älä hätäile ,voihan olla ,että ninanni että oot kattonu väärin ,tai se näyttää erimoiselle täs vaihees ku muut.. Toivotaan,että ovat hyväs kuosis tirpat sielläkin :smt023
MÄ HILLITTIN ITTENI;ENKÄ KYYLÄNNY MUNIANI TÄNÄÄN :smt023 Pelottaa vaan noi ukkoset ,ettei ala katkomaan sähköjä,,isäntää oon jo valistani,jotta agrekaattia välittömästi kehiin jos sähköt katkee,mun munia lämmittämään :smt040 :smt040 (on sillä kestäminen) Mun oli laitettava pisara vettä koneeseen,se alkoi nostella lämpöjä :smt017 siis pisara,VAAAN pikku pisara,ja se myös omaksi mielen rauhaksi.
Vielä tämä ja 6 päivää.... :smt060 :smt060 :smt060 :smt035
Tiia12

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Sullahan on kauhea tohina siellä päällä :smt003 , miten sä kerkiät tekemään tuon kaiken, itselläni kun ei vaan ole aikaa kurkkia munia sitten lainkaan, vaikka välillä ehkä pitäis, eiks meillä oo sama laskettu aika, mun tiput pitäis syntyy ens viikon lopussa muistaakseni :smt041 , tsemppiä sinne jälleen :smt041
Hellan lettas

Tottahan minä munia ehdin sitten vahtaamaan aamu tai iltakäännöllä! Vanhin poika tai isäntä kattoo vauvaa sen ajan,kun häviä tuonne lukittuun "hautomahuoneeseen" :smt005 :smt005 :smt005 Tai ei se ny mikää vauva enää,ensikuun lopulla täyttää vuoden,,sitten on 4 ja 3 vuotiaat ,,pian 5 ja 4 vuotiaat touhuajat! :smt023 Ja tässä keittiön tasolla tämä läppäri..ihan hellan vieressä,,saan lukea teidän ihania kanajuttuja reaali ajassa,kun olen tuvassa.... :smt041 :smt041 :smt006 Ja onnea Tiia12 sinunki haudonnalle,kohta se päivä koittaa!!!!!! :smt057
ninanni

mulla kone nostaa lämpöjä aina välillä kun sisäilma rupeaa nousemaan 27asteeseen. Muuten kyllä kone pitää lämmöt ok:) vaikka kerran jo olen haudonnan alussa ruuvaillut jo hieman pienemmälle lämpöä kun sisälämpö alkoi nousta. Koneen mittari näyttää mulla kuumemittariin verrattuna puolenastetta vähemmän. Eli on 37.7 niin kuumemittarilla munien päältä on 38.2astetta. Mutta en sit ole kummemmin säätänyt kun yritän luottaa koneeseen ja onhan se eri kohdassa kuin kuumemittari jolla välillä mittaan (yleensä kerran päivässä tai joka käännön aikaan JOS sisälämmöt paljon heittelee) nyt onneks on viileämpää kun sataa ja ikkuna auki alakerrassa. Ihan vaan siksi että on ulkona kylmempi kuin sisällä. Et vaihtuu edes vähän tää ilma sisällä. Ukkonen sais kyllä painua rapakon taakse! :smt010 täällä viime yönä kävi niin ukkonen et ajattelin että noh mitäs sitten tehtäisiin. Ukko nukkui tyytyväisen ja mä tutisin vieres. Kun pelkään ukkosta . Enkä edes tiedä Miksi :( varmaan kun pienenä kotona näin salaman tulevan muutaman kerran pistorasiasta ja kuulin kaikkia kauhu tarinoita Miksi ei saa mennä ukkosella uimaan ja Miksi ei saa mennä puun alle ukkosella. Jne. Huh.
ninanni

niin ja se keltuainen/alkio oli vaan pelkkä musta möykky ja paljon vaaleaa tilaa. Siis vähän kuin mennyt kasaan. Kädessä pitäessä ja vähän kääntäes samalla lamppu alla niin se vaan pyöri ja pyöri ympyrää. Siis keltuainen. Joka kyllä jo pitkälle kehittynyt. Ei verisuonia. Eli se oli kyllä jo mätä muna. :( ja toinen pyöri kas aika vauhtia mut mä en ollut ihan varma kun meni vähän hiljempaa mut silti ihan eritavalla kuin kaverinsa :) eli yksi epäselvä konees nyt on. Voi luomut mä sanon. Eipä omien munien kas noin vaan käynyt. No on sentään kaksi omaa siellä yhden epäselvän luomun kanssa plus 5täyttä Elämää huokuvien luomujen kanssa :) toivotaan että nyt edes muutama luomu selviää loppuun asti:)
Hellan lettas

IIIK! ukkonen täälläkin kolisee,,ei vielä sada tai salamoi,,toivottavasti on jossain kaukana ja kolisee vaan. Mäki vähä pelkään,ku kersana mökillä tuli pallosalama sisälle töpselistä( ei maadoituksia ja muutenkin huippulouokkkaa oletan olleen),,siellä se viuhahteli seinän kautta avoimesta ikkunasta ulos ja mun sedän korvan vierestä,että mahtaa seki ny pelätä ukkosta :smt023 Ei kai sitä pitää jotaki sattua,että osaa pelätä..

käännöllä kuvasin sen kuolleeksi luullun:

Kuva

Eikös tuo ny aika eloisa ole? :smt003 Mä vaan kurkin noin pikana pyllynpuolelta aina,en viiti enää niitä ottaa suuremmin ettei vatkaannu vallan kakkutaikinaksi.. :smt005

Kuva

Ja 8 kpl mahtuu,ei enempi :smt004

ja tämänpäivän kana kuvia,,kuuma on sielläkin..

Kuva
Kuva
Kuva

:smt006
ninanni

kyllä siellä Elämää on. Mulla vaan oli pelkkä musta mötti lillumas ja sekin meni joka suuntaan. Mut tuossa Sun munas on Elämää :)

aivan mahtavia kuvia :smt050 niin suloinen tuo musta kana! Voi kun itselläkin olisi mustia ;)
toivotaan nyt ettei löis ukkosta niskaan :(
Hellan lettas

niin tuleehan niitä keskenmenoja ,eikä kanan allakaan kaikki onnistu,että eikö se kuitenkin ole normaalia ,vaikka tympeetä :smt012 Kun nyt jokunen edes onnistuu niin plussalla ollaan :smt023 Juu tuo musta kana on niin söpöliini,kun se on sylissä simmut kiinni..no,se on kyllä viellä vauva,mutta on se varmaan aikuisenakin sitte sylivauva :smt060 Täällä alkoi sataa kaatamalla :smt011
ninanni

täällä jo aurinko paistaa. Toivottavasti sade olis jo ohi mennyt. Vaikka huomennakin vissiin vettä tulee :(

juu tätä toivomme sormet ja varpaat ristissä että edes muutaman tuolta saisi häkkiin asti ja siitä sitten kasvamaan kanalan puolelle :) rupeaa olemaan munavajautta. Eli toinen toive tietysti että kaikki olis kanoja ;) se taitaa silti olla liikaa jo vaadittu :smt044
Vastaa Viestiin