Saralelen ja kanasten haudonnat

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
tinttuli

Re: Haudontaa mini advancella

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

saralele kirjoitti:Kaikissa kuudessa näkyi elämää :smt049
:smt041 Onnea ja iloa!
wilma-juulia

Viesti Kirjoittaja wilma-juulia »

Minäkin tilasin mini advancen ja ensimmäiset munat ovat hautumassa laitoin 31.3 ja nyt ovat siis olleet hautumassa 8vrk punnitsin ne kun laitoin koneeseen ja laitoin ly.ijykynällä numerot että tiedän kuka on kuka .paino oli laskenut kaikilla munilla 3-4g vain yhden2g läpivalaisua en ole koittanut pitäis kai olla tosi kirkas valo vai miten te toiset sen teette.Nämä pitäis siis kuoriutua ennen pääsiäistä jos onnistuu.T wilma
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Led taskulamppu on mulla riittäny kunhan ei oo vanhat patterit. :smt023
saralele

Viesti Kirjoittaja saralele »

mul on rainbow leditaskulamppu s-marketista, sillä näkyy ainaki tosi hyvin. Laitoin vaan munan lampun päälle pimeessä ja hyvin näky läpi.
wilma-juulia

Viesti Kirjoittaja wilma-juulia »

No nyt minäkin jo jotain näin mutta ei taida nämä munat tipuiksi kehittyä ,ovat kyllä haettu talosta jossa on kukko ja olivat tuoreita.Mutta epäluulo valtasi mieleni kun valaisin niitä en minä näe mitään verisuonistoa melkein kaikissa on suurin osa tummaa aluetta ja vain murto osa josta valo menee läpi ovat ruskeita munia.Mitenkä ne säädöt olis hyvä kananmunille se kääntöaika pisimmillään 3tuntia entä se aika sekunneissa kuinka kauan kääntää mitä olette käyttänyt.Wilma
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Meilläkin ruskea kuorisia, eikä läpi näe! just voi nähdä verenkiertoa ilmatilan vierestä, mut ihan turha yrittää hämiksiä katsella (viiriäistenkin munista näkee 10x paremmin). :smt019
saralele

Mulla on kolmessa tunnissa kääntöväli, ja 8 sekuntia niin kääntyvät suunnilleen 180 astetta. Testasin sen niin että piirsin merkin munaan ja kokeilin mikä aika on sopiva.
Maatikko

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

^Täällä laitettiin kanssa tänään taas Advance hurisemaan. Mä laitoin vähän nopeamman kääntövälin kuin sulla saralele: 120 min, kääntöaika 8.
(Viimeksi oli 45/8 ja kuoriutui viisi tipua. Kokeillaan nyt vaihteeksi vähän harvemmalla välillä.)
saralele

Nyt on piiperoisille (mikäli sieltä jotain tulee, pessimisti ei pety) laitettu ensiasunto :smt001 Sellanen kirkasta muovia oleva laatikko (semmonen tavallinen säilytyslaatikko), on aika pieni mutta eihän niitä tipuja ole kuin korkeintaan kuusi. Pohjalla purua, lamppu lämmittämässä, tiiliskivi painona ja ruoka-alustana. Lamppu on normaali lukulamppu, just lämpötilan testaus menossa..
Gainsay

Viesti Kirjoittaja Gainsay »

Minillä meilläkin haudotaan.Onks se liian tiheä tuo kääntö,jos on 45 minuutissa?Eihän se koko munaa käännä kuitenkaan.Sopivan lampun puutteessa mekin eletään jännityksessä.
Vielä 9 päivää...
Maatikko

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

^Kuten sanottu, mulla oli viimeksi 45 min. ja kuudesta hedelmöittyneestä munasta kuoriutui viisi tipua. Ei siis varmaankaan ollut liian tiheä kääntö.
max3

Mulla on viiruilla ollut kääntö puolentunnin välein ja todella hyvillä prosenteilla kuoriutuneet.
saralele

Toi kone on meidän makuuhuoneessa, sais varmaan isäntä :smt021 kohtauksen jos kolmen viikon ajan joka yö 45min välein kuuluis piippaus ja kauhee surina. Ku hän käy kuitenki töissä :smt001
max3

:smt005 Meilläkin kone oli makkarissa, mut ukko on hyvä uninen ja itse oon huomannut, et nukun nyt huonommin, kuin koneen pyöriessä. :smt002
Gainsay

Viesti Kirjoittaja Gainsay »

Ei se kyllä mulla ainakaan piippa(tai sitten en enää kuule sitäkään)Tasanen hurina vaan kuuluu,kun munat kääntyy.Mulla on takkahuoneessa.
Vastaa Viestiin