Hellanlettas hautoo ja hautoo
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Hellan lettas
Re: Hellanlettas hautoo,TOINEN ERÄ KUORIUTUU
-
ninanni
juu siinä puolen vuoden kieppeillä
ja ennemmin tai myöhemmin kuitenkin 
-
Hellan lettas
USKOMATONTA mutta TOTTA!
Näyttää pahasti siltä,että kaikki tiuput ovat kanoja.
Tämän viikon aikana selkiää kasvaako kellenkää kamman alkua päähän,,näyttää pyrstöistä päätellen olevan kanoja kaikki!

Näyttää pahasti siltä,että kaikki tiuput ovat kanoja.
-
ninanni
kylläpä olet hyvät munat koneeseen valkannut ! 
-
Hellan lettas
nähtävästi on osunu koneeseen kaikki kana munat
,kaikilla on iso pyrstö,viimeen kukolle se pyrstö ilmestyi paljon myöhemmin.Tuo väri ei siis kertonutkaan sukupuolesta,nyt tässä satsissa oli usea tummempi sävyinen,joten oletin ilman muuta että melkein kaikki ois kukkoja,mutta ootellaan nyt vielä viikonlopullle,sitten viimeistään pitäisi harjan alkaa pilkottaa,mutta nuo pyrstöt on kyllä niiiiin jo isot,että aika lupaavalta näyttää...

-
pipsukka
En tiedä kanoista tai tipuista, mutta mulla myös näyttää, että tummin ja pienin tipu on kukko, muut kanoja. Pienimmällä harja jo kasvaa. Ja pyrstö tosiaan on pienempi ja on ollu koko ajan tummempi kuin muut. Nyt jännityksellä seuraan seuraavia, näyttää vaan nuo 2.9 kuoriutuneet tosi pieniä molemmat ja pyrstöjä tuskin ollenkaan. Viikkoa myöh.kuoriutuneet saavat kasvussa pian kiinni. Vai ovatko molemmat kukkoja ja pienimmät kanoja. Kun vain ymmärtäs ton riiputus jutun, miten siinä toimitaan, ja mistä näkee kumpia ovat. 
-
Hellan lettas
-
pipsukka
Noille alhoille kasvaa kyl paljon myöh. Eli mulla neljä viikkoa vanhalla pienempi harja, kuin tuo. Kaksiviikkoisilla ei vielä mitään. 
-
Hellan lettas
-
Hellan lettas
niin ja tehot alkaa munia vk 18 - 20nninanni kirjoitti:no tuolla hölmöl punotti kuukauden ainaki ennen tätä ilon hetkeä! Että kyllä se siitä. En vain tie koska tehot alkaa munia? Mut täällä nyt sit seur odotetaantoivotaan että nuo pienet pienet nyt olis suurin osa kanoja kun kuitenkin siitä menee tutulle sit muutama kun olen luvannut. Että sit kotiinkin jäisi ettei tartte uutta satsia ladata koneeseen.
-
Hellan lettas
Ensimmäinen yö tipuilla kanalassa takana,,hyvin meni.Empä ois uskont,miten kovapäisiä kakaroita olivat,kun kävivät haastamaan,sen maatiais kukkonuorikon ja hyökkäs päin. 2viikonen tipu vastaan vajaa 4kk nuorikko kukko
Siinä sit nolona ,kuitenki oli annettava periksi,,katoin ihmeissäni,kyllä.Tilannetta sitte siinä seurattuani iltaan saakka aika ajoin,tiput ymmärsivät paikkansa ja puikkeliehtivat tipulaan.Siinä ois voinu käydä huonostikkin.Nyt kaikki hyvin ja saavat hallinnoida siellä kanalassa yksin ,kun toiset ulkoilevat irrallaan.
Ei kyllä ole tipua pyrstöönkään katsominen,jos en ihan väärin kattonu n iin jopa kahdella näistä pikkutipuista on kasvanu harjaa ihan pikkuisen,eli mahdollisesti jopa 2 kukkoa joukossa kuitenkin? On tämä varsinaista eipäs juupas juttua,mut pakko oottaa,vaan sen harjan kunnollista kehitystä,ei voi muuten paljo mistään muusta paljon mitään päätellä.
Kestopehku on alannu lämmittäää jo hienosti.
laajennusosaan aijon valaa lattian vkoloppuna,muutoin se on mitoitettu,tyhjätty jo valmiiksi.
Vanhimmilla tipuilla alkanut nokan päältä ja silmien ympäriltä jo iho muuttua punaiseksi,ja näytttävät valtavan kokoisilta,,joulukuulla pitäisi alkaa muninta
,nyt ovat jo isojen kanssa irti tuolla pitkin pihoja. 
Ei kyllä ole tipua pyrstöönkään katsominen,jos en ihan väärin kattonu n iin jopa kahdella näistä pikkutipuista on kasvanu harjaa ihan pikkuisen,eli mahdollisesti jopa 2 kukkoa joukossa kuitenkin? On tämä varsinaista eipäs juupas juttua,mut pakko oottaa,vaan sen harjan kunnollista kehitystä,ei voi muuten paljo mistään muusta paljon mitään päätellä.
Kestopehku on alannu lämmittäää jo hienosti.
laajennusosaan aijon valaa lattian vkoloppuna,muutoin se on mitoitettu,tyhjätty jo valmiiksi.
Vanhimmilla tipuilla alkanut nokan päältä ja silmien ympäriltä jo iho muuttua punaiseksi,ja näytttävät valtavan kokoisilta,,joulukuulla pitäisi alkaa muninta
-
Hellan lettas
Tänä aamuna olin katsovinani jo kolmella,jossei jopa neljällä tipulla jonkin sortin harjan kasvua
Se niistä mun KANA munista
Mä ehdotin isännälle,että käynkö oksasaksilla niiltä kaulat poikki tässä vaiheessa,kun helpompaa on taatusti kuin kk päästä
NO ET KÄY JUMALISTE,tuli heti vastaus...
Mä ehdotin isännälle,että käynkö oksasaksilla niiltä kaulat poikki tässä vaiheessa,kun helpompaa on taatusti kuin kk päästä
NO ET KÄY JUMALISTE,tuli heti vastaus...
-
Hellan lettas
Empä tiedä,mutta ei ainakaan innostunut mokomasta. Katotaan miten sopeutuvat ja pari nyt ainakin lähtee jo automaattisesti toiseen paikkaan asumaan. 
-
Laara
Mä tahtosin tietää mikä toi roikotus juttu on millä saa tietää tai voi arvella sukupuolen?Kuinka se tapahtuu?
Mulla ollu nyt hiljaseloa täällä,mutta 16 tipua kuoriutu toisesta satsista.Jotka muutti tänään kanalaan lämpölampun alle.Ja voi sitä riemua kun oli tilaa!

Pikkuset kylpi sytämesä kyllyydestä niin et pehku pöllys.
Mahtavaa hienoo mahtavaa!Keskiviikkoon mennes pitäs kuoriutua lisäää tipuloisia!
Ja sit on hautomiset haudottu tälle syksyy... 
Mulla ollu nyt hiljaseloa täällä,mutta 16 tipua kuoriutu toisesta satsista.Jotka muutti tänään kanalaan lämpölampun alle.Ja voi sitä riemua kun oli tilaa!
Pikkuset kylpi sytämesä kyllyydestä niin et pehku pöllys.
Mahtavaa hienoo mahtavaa!Keskiviikkoon mennes pitäs kuoriutua lisäää tipuloisia!