Beanin Piikkiöläiset ja muut
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Beanin Piikkiöläiset, orpit ja brahmat
Uh ja huh ! Vaarallista selata toisten kanakuvia ! Piikkiöläisetkin näytti niiiin kauniilta, että...Huoks!Pakko vaan pysyä aisoissa ja yhdessä rodussa.On todettava , että MAATIAISKANAT on näyttäviä KAIKKI !
Tainnut kesäkuuma sekoittaa mun pään täysin: Diego ja Lemminkäinen pääsevät sunnuntaina uuteen kotiinsa nuorten kanojen mukana. Toivotaan heille pitkää elämää ja runsaasti jälkeläisiä.fasunen kirjoitti:Oih Diego on ihana!Tuommoisen kun saisi johonkin mahtumaan
Mutta ei ei menisi parvien sukulaisuus suhteet ihan sekaisin jos tuommoisen ottaisi

(Piti ottaa profiilistani Lemminkäisen-kuva pois ja Ilmarinen tilalle...)
JIPPII!!! Niin tulevat, yritän pitää kukko-pojista hyvvää huolta. Kanala valmistuu, kanala valmistuu... kiirettä pitää
Tervetuloa Diego ja Lemminkäinen!

Uutta kotia kohti lähtivät juuri äsken kymmenen kanakaunotarta, kera kahden komean kukon. Hyvää matkaa uuteen kotiin.PäiviP kirjoitti:JIPPII!!! Niin tulevat, yritän pitää kukko-pojista hyvvää huolta. Kanala valmistuu, kanala valmistuu... kiirettä pitääTervetuloa Diego ja Lemminkäinen!

http://aijaa.com/v.php?i=006578127664.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=007938127665.jpg
Hoksasin nyt vasta tuon linkin TV-ohjelmasta , missä kerroit maatiaisista.Hienoa!! 

Hysssshh....Silvia Sommarlat kirjoitti:Hoksasin nyt vasta tuon linkin TV-ohjelmasta , missä kerroit maatiaisista.Hienoa!!

Linkki?Silvia Sommarlat kirjoitti:Hoksasin nyt vasta tuon linkin TV-ohjelmasta , missä kerroit maatiaisista.Hienoa!!
Saisikos esiin?

Silvia tainnut nähdä ihan omiaan.
Ei missään ole mitään linkkiä, joten unohdetaan koko juttu. 

Mahtaakohan jo Mielikin alla piipittää...täytyy tänään käydä kuuntelemassa. Ilmeisesti munista alkaa jo koputus kuulua, sillä ensimmäistä kertaa näimme Mielikin käyvän päivällä syömässä ja jaloittelemassa (toki käynyt varmaan joka päivä, mutta niin aikaisin, että emme ole huomanneet). Uskon kanan näet vaistovan, että kohta pesästä ei ihan niin vain lähdetä vähään aikaan....
Muoks: No ei ihme, että ei piipitä Mielikin alla. Tarkistin kalenterista ja LA onkin vasta sunnuntaina. Minä kun olin jo perjantaiksi odotellut tipuja tulevan, mutta täytyy malttaa vielä muutama päivä.
Muoks: No ei ihme, että ei piipitä Mielikin alla. Tarkistin kalenterista ja LA onkin vasta sunnuntaina. Minä kun olin jo perjantaiksi odotellut tipuja tulevan, mutta täytyy malttaa vielä muutama päivä.

Viimeksi muokannut Bean, 12 Elo 2011, 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siis hautoiko Mielikki rehusäkissä? 

Tavallaan kyllä. Olemme keränneet tyhjät rehusäkit aina talteen ja kun tilasimme viime vuonna 15m3 turvetta, niin oleme säkittäneet turvetta näihin tyhjiin säkkeihin. Mielikki hoksasi, että aukinaisen turvesäkin päälle saa tehtyä hyvän hautomispaikan. Hyvin valitsi paikan, kun kaikista munista kuoriutui pirteä tipu. On siinä kymmenessä tipussa hoitamista. Mielikki itse suunnitteli alunperin hautovansa vain yhtä munaa, mutta kävimme vaihtamassa heti toisena haudontapäivänä 10 munaa tilalle.