Kalkkijalka -oireet ja hoito

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
AnetteMilli

Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Juu, tuo on niinkuin liian heikko annostus, mutta ajattelin, että parempi edes jotain, kuin ei mitään. Ell sanoi mulle, että 2 viikkoa on varoaika munissa. Kaippa niitä uskaltaa tuon kahden viikon päästä syödä, tietennii omalla vastuulla. :smt003 Tulee pian munaa ikävä, :smt005 Kun vasta kanailu aloitettiin.
Iloisten Munatalo

Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

No nyt se sitten selvisi lopultakin! Eli annostus Strongholdille vahvuudeltaan 15 mg = 10 gtt/kana eli 12,7 mg vaikuttavaa ainetta kanaa kohti :smt045
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Eikö se ole kanakiloa kohti? Koska kanatkin voivat olla aika erikokoisia. Mun ohjeessa lukee, tämä siis stronghold 15mg, yksi ampulli kiloa kohti ja uusinta 15 päivän kuluttua.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
AnetteMilli

Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Täällä peruuttelu loppui, joten olisikohan ollut jotain sivuvaikutusta. Pääasia, että nyt näyttää jo paremmalta :smt041
Rusina

Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Joskus aiemmin joku on johonkin topikkiin kirjoittanut, että Stronghold tai Ivomec tai joku muu(?) vastaava voi aiheuttaa sivuvaikutuksia, pahimmillaan kai kuolemankin. Olipas epämääräisesti kerrottu, mutta kun mulla on asiasta vain hatara muistikuva :smt017. Varmaan joku vanha munislainen tietäisi asiasta tarkemmin.
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mulla rusina sama muistikuva ja luulen että se oli stronghold :smt017
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
tinttuli

Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Ivermektiinistä olen saanut yliannostuksen annostelupullon rikkoutuessa. Joskus aikoinaan vuonna jota en haluaisi edes muistaa, saimme ostohiehojen mukana ärhäkän nautojen keuhkomatotartunnan ja omia emolehmiä kuoli kuin kärpäsiä. Ivermektiini oli käytössä vuosia ja työtapaturman sattuessa sitä loiskahti laajalle alueelle iholle. Työ oli pahasti kesken, enkä sitä heti lähtenyt pois pesemään. Seurauksena voimakas käsien ja jalkojen vapina, sydämen nopealyöntisyys ja näköhäiriöt. Yliannostukseen ei ainakaan silloin ollut vastalääkettä. Todella inhottavat tripit. Tämän jälkeen suojavarustus oli itsestään selvää, sekä liuoitinpohjainen pesuvesi varoiksi. Vastaavia oireita voivat varmasti eläimetkin saada, jos annostelu ei ole kohdallaan. Tosin liian pienestä annoksesta ei ole mitään hyötyä.
siimis

Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito

Viesti Kirjoittaja siimis »

Iloisten Munatalo kirjoitti:No nyt se sitten selvisi lopultakin! Eli annostus Strongholdille vahvuudeltaan 15 mg = 10 gtt/kana eli 12,7 mg vaikuttavaa ainetta kanaa kohti :smt045
Mun käsittääkseni 1gtt on 0,05ml eli 10 tippaa on 0,5ml.

10 tippaa 15mg/ml ainetta tekisi silloin 7,5mg / kana? Sulla on sitten aika keveät kanat, sellaiset reilu puolikiloiset?

Annostus on kyllä 12,7mg / kilo kanaa, eli kaksikiloiselle laitetaan 25,4mg.

Vähän saa matikkaa harrastaa, kun laskee annoksia eri kokoisille kanoille :smt002
AnetteMilli

Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Tähän topiikkiin olisi varmaan ihan hyvä laittaa kanoille seuranneista sivuvaikutuksista, tietäisivät sitten muutkin.
Varmaan kaikissa teollisissa valmisteissa on sivuvaikutuksia.

Onko kukaan koittanut tappaa punkkia luonnonrohdoilla? Oma tekoisilla sekoituksilla, yrteillä?
Iloisten Munatalo

Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

siimis kirjoitti:
Iloisten Munatalo kirjoitti:No nyt se sitten selvisi lopultakin! Eli annostus Strongholdille vahvuudeltaan 15 mg = 10 gtt/kana eli 12,7 mg vaikuttavaa ainetta kanaa kohti :smt045
Mun käsittääkseni 1gtt on 0,05ml eli 10 tippaa on 0,5ml.

10 tippaa 15mg/ml ainetta tekisi silloin 7,5mg / kana? Sulla on sitten aika keveät kanat, sellaiset reilu puolikiloiset?

Annostus on kyllä 12,7mg / kilo kanaa, eli kaksikiloiselle laitetaan 25,4mg.

Vähän saa matikkaa harrastaa, kun laskee annoksia eri kokoisille kanoille :smt002
No voihan persiis :smt017 Täähän nyt menee vaikeeksi... mulla on tosin nuorikkokanat ja melko kevyitäkin vielä (en ole punninnut) ja ton ohjeen sain ell joten ... no ei niillä toistaiseksi mitään vaivaa kyllä ole, kunhan vaan vastaisuuden varalle näitä annostuksia .... :oops: mutta täältähän noi kaikki vaihtoehdot sitten löytyy tarpeen vaatiessa :smt005
Iloisten Munatalo

Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

AnetteMilli kirjoitti:Onko kukaan koittanut tappaa punkkia luonnonrohdoilla? Oma tekoisilla sekoituksilla, yrteillä?
Vasaralla! :smt021 :smt044
siimis

Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito

Viesti Kirjoittaja siimis »

Iloisten Munatalo kirjoitti:No voihan persiis :smt017 Täähän nyt menee vaikeeksi... mulla on tosin nuorikkokanat ja melko kevyitäkin vielä (en ole punninnut) ja ton ohjeen sain ell joten ...
Sun ell on tietty netistä katsonut, että paljonko kana painaa :smt002 Nää menee siihen samaan kategoriaan sen tosiasian kanssa, että kanoja on kahta laatua, valkoisia ja ruskeita :smt016
Iloisten Munatalo

Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Näköjään :smt011 Tosin se suositteli mulle semmoista kolleegaansa joka hoitaa kanoja joten otan tarpeen vaatiessa yhteyttä sitten häneen :smt045
Korpela

Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito

Viesti Kirjoittaja Korpela »

AnetteMilli kirjoitti:Tähän topiikkiin olisi varmaan ihan hyvä laittaa kanoille seuranneista sivuvaikutuksista, tietäisivät sitten muutkin.
Varmaan kaikissa teollisissa valmisteissa on sivuvaikutuksia.

Onko kukaan koittanut tappaa punkkia luonnonrohdoilla? Oma tekoisilla sekoituksilla, yrteillä?
Kanapunkkeja vastaan on luonnonrohto.
Ei mitään käryä nimestä.
Meillä epäivltiin hetki että olis punkkeja ja se mun kaveri joka otti kanoja samalla kun minä, otti netistä selvää mitä kaikkea voi käyttää häätöihin.
Siinä oli jotain testejäkin ja punkit oli kadonneet 100% kun oli katteltu vielä useiden kuukausien jälkeenkin.
Sen aineen huono puoli oli että purkki maksoi 120€. Tosin siitä olis riittänyt mun ja sen mun ystävän kaikille kanoille JA kanaloitten myrkytyksiin 3 vuodeksi jos myrkytyksen tekis kerran vuodessa.
Munien syönnissä ei ollut ollenkaan varoaikaa vaan niitä sai popsia heti.
Voin koittaa kysyä siltä mun ystävältä tosta ainaasta ja tulla laittaa tänne...
Mut jostain ihan "alan" kaupasta se oli. Nettiputiikista siis...

*muoks* siis tää olikalkkijalkapunkkiin ei kanapunkkiin :oops:
Se hoito on siis kanojen ulkoloisiin, en usko että siihen lasketaan tota kalkkijalkaa, vaik onhan sekin tietty ulkoloinen...
Iloisten Munatalo

Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Oliskos voinut olla tätä?
http://diagnostica.valmiskauppa.fi/mitestop-p-812.html
Hilta vissiinkin on kokeillut/kokeilemassa? Vai muistanko ihan väärin :smt017
Vastaa Viestiin