No mulla on tuolla purkki joka on ostettu jo ennen kuin meillä oli kanoja, että ehkä siitä ripaukset tohdin uhrata..

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
jaahas.. Pitää kyllä tarkkaan lukea mitä siinä sanotaan.. En ole vielä syynännyt purkkia kunnolla. Biolanin joku luomu-juttu taisi olla.. No onneksi meillä piisaa haravointi jätettä ja on meillä tuo poikakin joka pottaan pissaa... Ainoa, että meillä ei ole turvetta! Olkea, kuivaaheinää ja purua vain... pitää varmaan navetoista alkaa kysellä "saisinko mää pikkusen turvetta mukaani?!"vilhelmiina kirjoitti:mie viime talvena mietin kanssa tuota komposti herätettä... mutta jätin laittamatta, kun ainakin niissä purkeissa mitä mie kaupasta löysin oli aina urean lisäksi luujauhoa tms. ja varoitukset että tuotantoeläimiä ei saa laskea alueelle kuukauteen tai jotain... en nyt muista tarkkaan miten teksti meni, mutta miule tuli kumminkin semmonen fiilis, että ei tota kanalaan, joten meilläkin tyhjennettiin pissapotta kanalaan aika useasti viime talven pakkasilllaNyt en oo pehkuun vielä panostanut, koska kanat tykkäävät vielä nukkua ulkotarhassa. On sielä nyt 3 paalia turvetta ja vähän heinää ja olkea seassa. Liian kuivahan tuo on, mutta oottelen että pääsen haravoimaan lehdet. Niistä tulee kuitenkin sitä kaivattua kosteutta....
Muista sit vilkutella ohiajaville autoille :Dvardenji kirjoitti:Mä voisin avittaa kanalan pehkua hakemalla tuolta naapuritallista hevonkakkaturvesekotusta vaikkapa tänä vuonna ENNEN kovia pakkasia ja metrin lumikinosta. Olis helpompi taas lykätä niitä kaljakärryjä sontatynnyrikuormalla pitkin 10-tietä
Minä veisin kanalaan hiiltä nokittavaksi, miettisin madotusta ja kuivittaisin runsaasti ja miettisin, esim vesihomman uusiksi jos sen luona aina märkää.Pikkukana kirjoitti:Jos yhdellä tai useammalla kanalla esiintyy ripulia, niin täytyykö kestopehku vaihtaa, vai riittääkö runsas kuivitus?