Mitä tänään kuuluu?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Mitä tänään kuuluu?
Siinä oli sunnuntaille työmaata tarpeeksi kun ei poiskaan päässy muuta kuin hajottamalla

anteeksi iloisten munatalo; en voinut minäkään muuta kuin nauraa -vaikka ei olis kyllä naurattanut jos olis moinen omalle kohdalle sattunut!
Meille kuoriutu tänään ihan eka konehaudottu tipu
Voi sitä jännäämistä pääseekö toinen ulos kuoristaan. Hyvin pääsi ja on nyt koneessa vielä kuivumassa. Musta vaalealla mahalla ja siiven kärjillä. Nyt jo toivon, että olisi kana, niin voisi tämän ekan "itse" haudotun pitää
Kahden muun munan LA oisi kolmen päivän päästä, toivotaan että sieltä tulisi kaveri ettei ihan yksin joutuisi olemaan...

Kahden muun munan LA oisi kolmen päivän päästä, toivotaan että sieltä tulisi kaveri ettei ihan yksin joutuisi olemaan...
Koittaa selvitä tämänviikon omien ja yhden lisälapsen kanssa kun mies iltavuorossa töissä. Nyt sitä huomaa kuin hyvinkasvatettuja nuo omat lapsoset onkaan kun on vertailunkohdetta 

Sain tänään ekan kesällisen pikkutipun munan .ja oli lattialle muninut ja menin ruokkimaan niin meni pesään ja oli mulle kovasti asiaa kun pesän suulla seisoi ....koo koo
ja sitt laitoin käppänäkukot toisten kanssa .Kun mun luotto kukon hakija vei 4 kukkoa pois niin ei tarvi kuin yhteen osotteeseen ruokkia .Vaik siel on niitä kahjoja hautojia yrittämässä jos unohtuis erossa
ja sitt laitoin käppänäkukot toisten kanssa .Kun mun luotto kukon hakija vei 4 kukkoa pois niin ei tarvi kuin yhteen osotteeseen ruokkia .Vaik siel on niitä kahjoja hautojia yrittämässä jos unohtuis erossa
Mun omahautoma Kaneli muni ekan munan. Painoa hurjat 37 g ja ikää kanalla 5kk ja pari hassua päivää päälle 

Voi ei tuota Ilomunan episodia!
Sitten kun vihdoin ja viimein pääsee lukkojen takaa pois, toinen tyynesti ihmettelee et "mihin sä jäit?" Voin vaan kuvitella sen närkästyksen!
Mutta jos jotain positiivista tässä näkee, niin onhan sitä huonompiakin paikkoja jäädä lukkojen taakse kun kanala, vai mitä? Mä olen tuota kans miettiny, kun tuuli paiskaa joskus kanalan ulko-oven kiinni, että jos säppi menee eteen. Siinähän sitä oltais! 

Mull on onneks ulko-ovessa pien rakonen jolla saa haan auki kunhan on joku työväline..Mulle tulee joulu jee isäntä osti mulle lahjan joka kanoihin liittyy mut kerron sen sit jouluna
Joopa joo
meillä linkkaa kinttuaan nyt Eboni, päällisin puolin ei mitään näkyvillä. Ei arista tutkittaessa ja touhuaa kyllä ihan kuin aiemminkin muiden mukana. Pikemminkin se ontuu hieman. Oliskos tullut orrelta alas rytinällä?
No seuraillaan. Tänään käytiin hakemassa Pölkky 4 paalia ja Punahelttaa säkki sekä monivitamiini liuosta... siinä taas van hirveät määrät annostukseen 20-50 ml /100 kanalle/ päivä .. 0.2ml kanaa kohti ... lorauttele siinä sitten veteen 16 kanalle sopivasti päiväannos, no kaipa se suunnilleen tuli kohdilleen jos ne viikossa juo sen säiliöllisen.

Iloisten munatalolle osta sellanen pumppu siihen liuospulloon niin ei mee liikaa ,Ja ei oo pahamieli jos joutuu veten vaihtamaan ennenkuin on tyhjä
Pitäisiköhän minullakin ladata hautomakone munilla.Ajattelin kyllä pitää vähän taukoa,mutta pitäshän ne joulutiput saada
Vettä sataa,taitaa vähäisetkin lumet sulaa.Harvinaiset kelit näille korkeuksille.
Hanhet ja ankat tykkäävät kun saavat vielä ulkoilla päivisin
Hy-line kanat pitävät huolen että munia tulee kun maatiaiset taukoilee.

Vettä sataa,taitaa vähäisetkin lumet sulaa.Harvinaiset kelit näille korkeuksille.
Hanhet ja ankat tykkäävät kun saavat vielä ulkoilla päivisin

Hy-line kanat pitävät huolen että munia tulee kun maatiaiset taukoilee.
Kaikki kanat on viimein oppinee nukkumaan orrella. Nuoriso kun on tähän asti nukkunu ikkunalla. Oon pelänny niiden palelluttavan varpaansa
Mulle on vihdoinkin luvassa oikein mukava ilta, mut siitä enemmän huomenna

Mulle on vihdoinkin luvassa oikein mukava ilta, mut siitä enemmän huomenna

Siinä on semmonen mitta mukana ja "lainaan" töistä ruiskuja joilla saan mitattua millilleenharrastaja kirjoitti:Iloisten munatalolle osta sellanen pumppu siihen liuospulloon niin ei mee liikaa ,Ja ei oo pahamieli jos joutuu veten vaihtamaan ennenkuin on tyhjä

Poikani 4v istahti tietokoneen ääreen, laittoi nettiin, ja kysyi sitten isältään "missä täällä on se munanetti?"