UUSI IB-tauti tila löytynyt

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
vardenji

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Vaikuttaa mukavalta ellltä mik :smt003 Jos pitää kanaa kauniina ja uhkaa viedä sen kotiin, ei voi olla kauheen huono tyyppi :smt005
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Mä olin oikeesti onnellinen, ku otettiin Pingusta verinäyte, niin sanoin, et tää on vähän ontunut, mut mä en löydä mitään. Et oisko helpompi kattoo sitä jalkaa nyt, ku meit on kaks. ja sehän kiltisti tutki Pingun jalan. Mut ei sekään siit mitään löytänyt.
mio

Viesti Kirjoittaja mio »

Voimia kaikille positiivisille ja onnea negatiivisille!

Kunhan ruuhka vähän hellittää, niin kysyn omalta elliltä josko tulisi ottamaan verikokeet meidän kanoista. Viimeisin suora kontakti nyt positiivisiin kanallisiin on noin vuosi sitten, kun Pikkukukko tuli ja muutama arau yöpyi kesäkanalassa. Tiedossa ei ole että ihan lähellä muilla olisi siivekkäitä, lähin tiedossa oleva tila on kuuden kilometrin päässä. Kaikki kanamme ja kukkomme ovat oireettomia. Tosin sehän ei mitään todista. Mutta jos meillä täällä metsän keskellä vuoden erakoitumisesta huolimatta on Tauti niin sitten en kyllä usko että sitä mitenkään voi estää tulemasta jos meinaa elääkin tätä elämää :smt002
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Minulle soitti tänään eläinlääkinnästä rouvashenkilö, nyt odottelen sitten testin ottavan lääkärin soittoa. Sovittiin rouvashenkilön kanssa alustavasti, että jos ens viikon alkupuolella tulis ottamaan kun on viikonloppukin tulossa. Aika selviää tuo tarkemmin kunhan vastaava eläinlääkäri soittelee.
rituritu

Viesti Kirjoittaja rituritu »

:smt009 meilläkin positiivinen :smt022
onnikas

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Voimia kaikille positiivisen tuloksen saaneille! :smt056

Nyt alkaa näyttää siltä että taitaa olla niin laajalle levinnyt koko tauti ettei tässä enää eviran rimpuilut auta. Alkaisivat vaan tosissaan nyt miettiä tuotantokanaloiden rokotuksia ja jättäisivät harrastajat harrastamaan.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Onpa kurjaa, kun on noin kovasti levinnyt. :smt010 ..

No yks positiivinen puoli. Huomasin, että ett -sivustoilla on kehuttu vastuullisia kanaharrastajia ja moitittu niitä ...myyntiin keskittyneitä ... "vaaleanpunaisia" sivustoja.
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Lohtuhalit kaikille muille positiivisen tuloksen saaneille :smt056 ja onnea gooloulle negatiivisesta!

Suora linkki Eviran IB-tutkimusten tuloksiin : http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/e ... _suomessa/

Juttelin tänään pitkän puhelun ETT:n Hannele Nauholzin kanssa. Hän lupasi vastata mielellään harrastelijoiden kysymyksiin, joten rohkeasti soittelemaan :smt001. Kyselin viruksen siirtymisestä muiden lintujen, eläinpölyn, kananpeen jne. mukana. Mitään varmaa vastausta hän ei pystynyt suoralta kädeltä antamaan mutta lupasi selvittää asiaa. Epäili, ettei virus pysyisi tartuntakykyisenä vääränlaisissa siivekkäissä juuri sen kauempaa kuin ihmisenkään mukana.

Kannattaa muuten lukea huomisen Maaseudun Tulevaisuus, siinä pitäisi olla jotain juttua IB:stä.
lautapihti
silkki

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

[quote="Rusina"]^^ Kjäh kjäh :smt044, viilentäkääs vähän suhdettanne, ettei tauti levii! :smt040

Mitähän tuo rusinainen taas käkättää :smt047
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

vardenji kirjoitti:Vaikuttaa mukavalta ellltä mik :smt003 Jos pitää kanaa kauniina ja uhkaa viedä sen kotiin, ei voi olla kauheen huono tyyppi :smt005
Mukava voi olla, mutta siivekkäistä se ei tiedä mitään, eikä erota ankkaa hanhesta tai sorsasta. Eikä muita kanoja ole kuin tehotytöt ja maatiaiset :smt023 Meillä käy nääs sama täti :smt013
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

ja samainen ellä pelkää hevosia :smt003

(mun mielestä hullua, et ellä pelkää hevosia, ja et toimii eläinsuojeluvastaavana)
Goolou

Viesti Kirjoittaja Goolou »

onnikas kirjoitti: Alkaisivat vaan tosissaan nyt miettiä tuotantokanaloiden rokotuksia ja jättäisivät harrastajat harrastamaan.

Komppaan!
kesaheina

Viesti Kirjoittaja kesaheina »

sisu65 kirjoitti:Minulle soitti tänään eläinlääkinnästä rouvashenkilö, nyt odottelen sitten testin ottavan lääkärin soittoa. Sovittiin rouvashenkilön kanssa alustavasti, että jos ens viikon alkupuolella tulis ottamaan kun on viikonloppukin tulossa. Aika selviää tuo tarkemmin kunhan vastaava eläinlääkäri soittelee.
olitko se sie jolta hain ne kanat?

nimittäin. ne on kaikk kuolleet yhtä lukuunottamatta. jokainen niistä meni niin et alkovat roikottaan siipiä ja sit vaan kups :(
Mipa

Viesti Kirjoittaja Mipa »

Maaseudun tulevaisuuden nettisivuilla jo vähän huomisen jutusta

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uuti ... analoissa/
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Rusina kirjoitti: Suora linkki Eviran IB-tutkimusten tuloksiin : http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/e ... _suomessa/
Juur tän tyyppistä kaipailtiin, kiitokset eviraan! Tosin tässäkään ei näy negatiiviset.
hannaw kirjoitti:
vardenji kirjoitti:Vaikuttaa mukavalta ellltä mik :smt003 Jos pitää kanaa kauniina ja uhkaa viedä sen kotiin, ei voi olla kauheen huono tyyppi :smt005
Mukava voi olla, mutta siivekkäistä se ei tiedä mitään, eikä erota ankkaa hanhesta tai sorsasta. Eikä muita kanoja ole kuin tehotytöt ja maatiaiset :smt023 Meillä käy nääs sama täti :smt013
Surullista et mukava ell ei oo sit tarpeeks pätevä lintuell :smt009 Mä olen tavannu Forssan vastaavan, ja se kyllä tiesi ainakin lehmät ja kanat. Muista ei keskusteltu :smt002 Kyseli kanojen rotua ja sit innostu hirveesti kun kerroin et on orppeja. Ei kuulemma törmää useisiin eri rotuihin kovin usein :smt009 Ja onneks nää kaks, joita olen tässä keväällä aikas paljon häirinny, on molemmat ottamassa aina selvää asiasta josta ei tiedä.
Vastaa Viestiin