UUSI IB-tauti tila löytynyt

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
tupis

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja tupis »

Osanotot kaikille positiivisille tiloille :smt056

Mitenkähän, Rusina, meidän tilannne, kun toit sen kukon? Siis kun sehän ei tullut teiltä. No, kontaktitilana ollaan kuitenkin.
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Tupis, ell ei pitänyt kukon tuomista kovin isona riskinä, koska se ei tosiaan ole meidän markilla käynyt.
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Eiks niille Eviraan vois laittaa sitä munislaisten karttaa? :smt003
jokunen

Viesti Kirjoittaja jokunen »

Turha kai se on hermostua siitä, että yhteystiedot on annettu Eviraan kun niiden kirjoissa ja kansissa kaikkien siipikarjan pitäjien tiedot jo on... :smt002 Nopeuttaa vaan testausprosessia :smt040
minnimanni

Viesti Kirjoittaja minnimanni »

Rusina kirjoitti:
Hannaw, on siinä ja siinä ootko mun kontaktitila kun ne chabokukot tulivat mulle silloin miitissä.
Jos miitillä tarkoitat meillä ollutta niin pitääks ne kontaktit luetella niin kaukaa ?

Muistaakos kukaan mein miitissä ollut, et oliko mulla vielä silloin splash väristä kääpiökochi kukkoa? Mä en saa millään päähäni koska se kuoli :smt017 se on ainoo kellä meillä on ollu varsinaisia nuha oireita. Eli siltä lähti ääni ja korisi pahasti, oli monta viikkoo kipeä ja sit melki parantukin jo mut yhtäkkiä oli yöllä kuollu.
milkkis]

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Jos sä oot minnimanni kontaktitila niin sillon taidan mä kuulua sun listoilles?
Mipa

Viesti Kirjoittaja Mipa »

Täälläkin testien ottajaa odotellessa, meinas olla meijän eläinlääkärillä hauskaa kun soitin ja sanoin -Et lääninlääkäri varmaan soittaa ja kehoittaa käymään meillä :smt025
Kun ottaa huomioon et viime viikolla asiasta soittelin ja tultiin siihen tulokseen et testataan kun ruuhka eviras hellittää ni nyt "sain" soittaa et eipä varmaan odotellakkaan kun nyt ollaan suoraan kontaktitilana, minä ja mun 3 kanaa ja 4 kukkoa.. (jotka kolmesta eri paikasta ja kahdella jo + tulos)
Onko muuten kaikille kontaktitilallisille jotka ovat ilmaiset näytteet "saaneet" niin ensin soittanut läänineläinlääkäri? Ja kauanko soittoa on saanut odotella kun "yhteystilan" tulos on tullut?
Ja kyllä, mieluummin otatan nuo näytteet kuin jään pähkäilemään että mitenkähän on.. Tosin aika varmasti meillekin on sitä positiivistä tulosta tulossa, vaikka mitään sairastelua tai oireita ei ole ollut.
Uutena kanailijana :smt006 olen kyllä pitänyt tästä palstan avoimuudesta ja positiivisen vähän on näkynyt niitä sopan turhaan hämmentäjiä :smt062
Rusina

Uhups :oops:, miitti olikin kesäkuussa. No ei ehkä tarvi kontakteja niin kaukaa. Mä en ole varma riittääkö muiden lintujen, vaikka viirujen, kaupat kontaktiksi, vai pitääkö olla kanoja?
Laventeli

Viesti Kirjoittaja Laventeli »

Virus säilyy tartuntakykyisenä viikkoja vaatteissa, pölyssä yms. Miksi siis ei muissakin linnuissa (höyhenpeitteessä).
Rusina

Kauankohan virus säilyy kanapölyssä, irtohöyhenissä, munan pinnassa ja kananpaskassa???? Onko kukaan löytänyt mitään tietoa?????
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Rusina kirjoitti:Kauankohan virus säilyy kanapölyssä, irtohöyhenissä, munan pinnassa ja kananpaskassa???? Onko kukaan löytänyt mitään tietoa?????
Eläinlääkärin mukaan 24-48 tuntia.
Rusina

smari kirjoitti:
Rusina kirjoitti:Kauankohan virus säilyy kanapölyssä, irtohöyhenissä, munan pinnassa ja kananpaskassa???? Onko kukaan löytänyt mitään tietoa?????
Eläinlääkärin mukaan 24-48 tuntia.
No ei ole kyllä pitkä aika :smt017. Mihin sitten perustuu hirmuiset desinfioinnit ja kuukauden kanaton aika ennen uusien ottoa? Ei silti, meillä siivekkäät saavat pitää päänsä harteillaan joka tapauksessa.
minnimanni

milkkis] kirjoitti:Jos sä oot minnimanni kontaktitila niin sillon taidan mä kuulua sun listoilles?
Juu kuulut ja aikas moni muukin :smt037 niitä yhteystietoja vois valmiiks alkaa laittaa tulemaan vaikka ei vielä ole näytteenottajia näkyny eikä kuulunu :smt012 mut mä oonkin tunnetusti hätänen enkä malta odottaa :smt043
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Rusina kirjoitti: Mihin sitten perustuu hirmuiset desinfioinnit ja kuukauden kanaton aika ennen uusien ottoa?
Hyvä kysymys! Mikäköhän tässäkin asiassa mahtaa loppujen lopuksi olla se oikea totuus? Inhottavaa kun on niin ristiriitaista tietoa monesta seikasta.
minnimanni

smari kirjoitti:
Rusina kirjoitti: Mihin sitten perustuu hirmuiset desinfioinnit ja kuukauden kanaton aika ennen uusien ottoa?
Hyvä kysymys! Mikäköhän tässäkin asiassa mahtaa loppujen lopuksi olla se oikea totuus? Inhottavaa kun on niin ristiriitaista tietoa monesta seikasta.
Juu ja kaikki ETT:n ja Eviran tiedotteet asiasta sekä toiminta ohjeet on suunnattu vain tuotantokanaloille :smt019
Vastaa Viestiin