Hellanlettas hautoo ja hautoo
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: Hellanlettas hautoo,tivut kuoriutuneet,j-junamunan odotu
Tähän ketjuun mainitsen jo toisen kerran, että pysytelkää haudonnassa ja tipujen hoidossa.
-
ninanni
pitäiskö tonne yleiseen keskusteluu hei tehdä ketju missä puhistaan ? Kun emme (tai minä ainakaa) osaa pysyä aihees
pahoittelut taas Hilta
tuo toinen muna ei näytä nyt etenevän. Mut saa nähdä sit huomenna. En kyllä huomenna ole konetta vahtimas kun kuoriutuu. Toivottavasti kuoriutuis nyt yöllä sit!
tuo toinen muna ei näytä nyt etenevän. Mut saa nähdä sit huomenna. En kyllä huomenna ole konetta vahtimas kun kuoriutuu. Toivottavasti kuoriutuis nyt yöllä sit!
-
Hellan lettas
no saako siellä sitten puhista muusta kuin kanoista? Taitaa sekin olla varsin kanoille suunnattua,kovasti ainakin meidä kahden puhinat lukijoita kiinostaa!
Heippa vaan kaikille!
Olikos sen munan kuoriutumispäivä sitten vielä ollenkaan ? Joka ei etene?Mullakin viimeeksi se yksi kuoriutui ja jätti homman kesken! Huilasi vrk,jalat ja pääkin näkyi,ja sitte oli pompannut ulos aamun aikoina varmaa,kun vielä nukuin,,
Niin märkä oli kuitenkin,ettei yöllä kuitenkaan.
Mä oon kans kuunnellu tota yhtä,jonkapitäis kuoriutua huomenna..ei säröä,,ei mitään.
Olikos sen munan kuoriutumispäivä sitten vielä ollenkaan ? Joka ei etene?Mullakin viimeeksi se yksi kuoriutui ja jätti homman kesken! Huilasi vrk,jalat ja pääkin näkyi,ja sitte oli pompannut ulos aamun aikoina varmaa,kun vielä nukuin,,
Mä oon kans kuunnellu tota yhtä,jonkapitäis kuoriutua huomenna..ei säröä,,ei mitään.
-
ninanni
olisko ohi aiheen sit parempi? Saakohan siellä puhista kaikesta? Siis myös kanoista? Kun mietin et olis helpompi kertoo kuulumiset yhtee ketjuun ja yhteen viestii. Kun moneen ketjuun. Päivän aikana kun kovasti tapahtuu. Silti ymmärrän sen että tietyissä ketjuis jotka tietyn kategorian alla puhistaa siitä aiheesta Mistä ketju niin ei sit mene liian sekavaks. Tai niin tieks?
ei mitään?
voi ei
juu tällä la vasta huomenna. Ja niin ajatteLIN että vuorokausi täällä on mennyt aina särön tultua niin saa nähdä. Eläväinen kaveri on ainakin
ja tuo mikä tänään aiemmin kuoriutui on sellainen maaorava kuvioinen ja värinen
ihana
ja hienosti noiden vanhempien kans nytkin nukkuu
ja aiemmin ruokailvat yhdessä. Vaikka pieni jäi jalkoihin mut oppi sentää jotain syömään
ja nopeat syövät hitaat. Mut silti näin että sai vähän syötyä ja juotua 
ei mitään?
ja tuo mikä tänään aiemmin kuoriutui on sellainen maaorava kuvioinen ja värinen
-
Hellan lettas
voi taivahan vallat,miten suloinen
Jännää,minkä moinen tulee sitte isona
Minkä värisiä kanoja sulla on,minkä munia keräsit?Oliko ne ostaman uudet tivut mitä rotua? Mietin tulevaisuudes sitten että meneekö ristiin rodut ja haittakse? Mullei ainakaan haittaa ,vaikka voishan se maatiaiskukon sit säästää ainoona,vaikka toi meidän vanha kukko on kyllä huippu joka tavalla,ettei mistään malttais luopua,edes teorias.
Joo ei mitään,,ihan on hiljaa vaan.
Joo ei mitään,,ihan on hiljaa vaan.
-
onnikas
ohi aiheen- osiossa on ainakin ketutustopic ja antiketutustopic. Ja voi kai sinne perustaa jorinaketjun
Meilläkin nyt munia koneessa, kun yksi kana hautoo.
Meilläkin nyt munia koneessa, kun yksi kana hautoo.
-
Hellan lettas
Laitat siis koneeseen "varman munan",kun kana alkaa hautoa? Se onkin varmaan hyvä keino hautomakuumeen pois saamiseksi,että varmasti muutama tipu tulee valmiiksi ainakin koneesta,jossei kana onnistu? Hienoa,,hyvä juttu,,oi niin ihanaa jos mullaki kana sitten hautois,,varmaan taas uusi onnen aihe lisää tässä hommassa.Toivottavasti niihin asioihin ei "totu" ja saapi sitä sisältöä noista vuodesta toiseen ,kun noi kotkotteet on.Nytkin niin mukava katella tässä kun kanat kopsuttaa tossa ikkunan alla.
Ja tuo kukko! Sen sielun elämää vasta opiskelen ,kun ei kaikkia san konhotuksia ymmärrä
Tytyy tehdä sinne joku turinaketju sitten jossa vois puhua kanojen lisäksi laidasta laitaan asioita
Ja j-junamuna on hiljaa,,en tiedä rapisiko vai eikö rapissu kun aamulla kuuntelin,,ihan niinku olis ,mutten oo varma.eikö tuon pian sitte näe .Laitan tänään munitun siihe tilalle,jossei siitä mitään tule.Haudon muutaman tipusen kaverille,näistä esikoisista en voi luopua 
-
Hellan lettas
Lisään linkin,kun yhytyin porukan puhteissaan. kamerasta on ollu patterit dööd,ja olivat niin huvittavia,että piti kellosta äkkiä pölliä patterit ,että sain kuvattua
Joku ny tietysti katto,että voi kauheeta kuinka pölyisiä ja hiekkaisia tolla noi tivut on ! hirveetä hirveetä,mutta mun mielestä ovat vaan suloisia
Vieläkö ninanni teillä mahdutaan jauheliha laatikkoon kylpemään? mun on haettava jo isompi kun toi dyno
JA NIIN TÄRKEÄÄ! sillä kaikkei myöhemmin sulkautuvalla hitaammin pyrstön saaneella on alannu heltta hieman olla isompi ja punaisempi,kuin muilla,voik otästä ajatella ,että se olis kukko? Ja muut kanoja? Mitenköhän noiden tehiksien kohdalla on? Mulla niin toiveajattelua 4tä kanasta
.
http://youtu.be/IlYQu7fcVNM video
http://youtu.be/IlYQu7fcVNM video
-
Iloisten Munatalo
Voihan niitä päivittäisiä kuulumisia laittaa yv:nä 
-
ninanni
ai näin moni meidän Turinaa lukee
kiva kun kiinnostaa
tää tuntuu jotenki olevan nopeampi keino kun yv. Tai sit en vain osaa
no nyt itse asiaan. Tänään aamulla kun heräilin niin konees oli pieni keltainen tipu piippaamas
jee! Oli kuivunut melkei kokonaa eli oli sit kuorinu itsensä ulos kun menin nukkuu. Enkä ehtinyt päivittää tänne kuoriutumis uutisia kiitos rankan työ päivän
pistin kiirees muiden joukkoon ja koko päivän mietin miten pärjää. Kun tuli tällainen yllätys keikka töihin. Jonka tiesin kyl illal eilen mut rukoilin vaan et tipu kuoriutuu ennen töihin lähtöä. Ja niin kävi. Tunti sit kotiuduin ja kaikki paremmin kuin hyvin. Yllytin äidin käymään katsomaa tipuja et kaikki kunnos ja antaa ruokaa niille kun tiesin et menee tosi myöhää. Mut ei se nyt haitannut kun äiti pääsi käymäään täällä ja toiseks hei 17tuntia laskutettavia tunteja sunnuntai lisällä plus matkalisät
tuli hyvä päivä loppuje lopuksi
kaikki siis sulassa sovussa täällä samassa kanihäkissä menee. Vaikka koko eroa on. Niinku viirut olis kanojen kans
kaikki hyvin loppu hyvin
ei noi enää kerralla nuo 7 mahdu kylpee mut muutama innokas sit aina antaa tilaa kun kyllästyvät. Eikä ne joko ajan kylve
täytyi silti laittaa 2kippoa 
no nyt itse asiaan. Tänään aamulla kun heräilin niin konees oli pieni keltainen tipu piippaamas
-
ninanni
niin ja ne tiput mitä hain on siis samaa kun meillä onkin
siis tyrniksiä
ja ainut eripura on puhtaas parves nyt tuo ainut luomu. Ja kanoja täällä löytyy väreinä harmaa,ehkä vähän sinervän harmaa. Sit ruskea kultainen. Ja valkoinen jolla vähän ruskeaa ja mustaa siivis
enkä tiedä oikeita väri nimiä mut suunnilleen ovat tuon värisiä 
-
Hellan lettas
Ei meilläkään olla kylvetty yhtäaikaa kuin nyt!SIksipä se oli niin onnettoman näköistä toisten potkimista,kuin hiekkaa vähän ja paljon poppoota
Jos katsoit videon,niin olipa siinä lopussa yhdellä naama hiekan peitossa kun kaveri kuopi tosissaan.
Mutta nyt ilta siivoukselle hain ison neliön muotoisen vadin ja isäntä askarteli niille kunnollisen orren
(tosin nyt meillä voi pelata pihalla krokettia enää 3 kerrallaan 4 sijasta
)TAisi 1 mailoista päästä varrestaan,,sipaisu hiomapaprulla se avot!
Joo sepä siinä onkin kun tähän on iisi kertoilla kaikenlaista samaan syssyyn,pienimuotoinen suppea päiväkirja samalla.
Ja tyttö tuossa kysyy: mikä tuolla pallolla on ,kun se hakkaa tuota toista palloa?

Joo sepä siinä onkin kun tähän on iisi kertoilla kaikenlaista samaan syssyyn,pienimuotoinen suppea päiväkirja samalla.
Ja tyttö tuossa kysyy: mikä tuolla pallolla on ,kun se hakkaa tuota toista palloa?
-
Hellan lettas
Ai niin! olipas hyvä,että siellä kuoriuduttiin kuten kuuluu,,meille ei tipua tullut,kuten arvasinkin.
-
ninanni
no voi höhlä
olisko se kosteus? Sä taisit enemmän sitä pitää yllä kun mä? Tai sit siitä ei vaan ollut eläjäksi. Ei voi tietää. Kaikki on mahdollista
tääl valaistu munat! Yksikää oma muna ei kahdesta eriaikaa kuoriutujasta itseensä ottanut
!
kuten Arvasinkin kun viimeksikin onnistui. Ei nuo luomut sit vaan olleet eläjiä näköjään. Vähän harmittaa vieläkin mut ei ne tiput lopu silti
oon niin onnellinen et laitoin noita eri aikaan niin saa koko ajan jännittää
melkein joka päivälle oma tipu. Valaisin munat siis ja 1.8 laitettu oli ilmatilassa jo. 21päivä olis la. Katsotaan koska maailmaan yltää. Olis kyllä kiva yllätys taas huomiselle! Sit saaki taas viikon odottaa ja kone pääsee ansaitulle lomalle
täytyy viel myöntää vaikka kone on pieni et toimii mulla tosi hyvin. Ei mitään ongelmaa. Pitää lämmöt ym. Paitsi kun sisällä lämpötila nousi niin tietysti luonnollisesti koneessakin. Eli vähän piti säätää ja alentaa lämpöjä haudonnan alus.
Sulla kas kone toimii niinku ei mitää?
oon niin onnellinen et laitoin noita eri aikaan niin saa koko ajan jännittää
Sulla kas kone toimii niinku ei mitää?
-
Hellan lettas
JOOOO! kone toimii kuin unelma! Ainoo muutos touhuun oli to kosteusmittari,jota nyt sitte kyttään,ja en tiedä onko hyvä vai huono juttu.ei ainakaan positiivisesti vaikuttanut j-junamunan olemiseen...varmaan ei ollut eläjäksi vaan tai mikä sitten oli,kun sen kuoriutumis härdellinkin niin upeesti läpi kahlas,,,Tää on muuten ny luxusta kun joka puolelta taloa kuuluu vaan jumalato kuorsaus! Yksin saa olla oman ittensä kans,ku kaikki vetää lonkkaa.Tipuja saa vielä käydä rauhas lellimäs ,ja jos neny sitte kumminki olis melkein kaikki kanojaki,,se AIVAN VARMA KANA,,kasvatti harjan tänään,,ihmeellistä miten niissä joku paikka ehtii muuttua,kun esim.Käy ulkona(enkä ny tarkota että me ulkoiltais lasten kanssa päivä kaupalla putkeen) vaan oikeesti tuntuu,että jollain on tullu paljon pidempi pyrstö tai uusia sulkia selkään ja niinku tänään yhdellä oli punanen kampa päässä kun tultiin kattomaan.
SItte tuossa tipu köörissä on pari semmosta ,jotka hyppää heti siihen luukulle ,kun sen avaa ja tulee kädelle jutustelemaan.