UUSI IB-tauti tila löytynyt

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
omena

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja omena »

Halit Rusinalle! Eli siis toisinsanoen, onkohan asia nyt niin että mekään ei saada testejä kun lautapihdiltä ja Rusinalta kummaltakaan ei ole meille tullut kanoja/kukkoja :smt017 mä olen kyllä kummankin kanssa sit taas ollu tekemisissä ja Rusina oli meidän kanalassakin :smt017 .
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Onnea Herttahelmeri/Laventeli!! :smt041 Ja voimia paljon Rusinalle ja Monnilaiselle :smt056

Lautapihtille sanoisin, että ihan okein olet toiminut, kun olet kaikki mahdolliset yhteydet luetellut! Älä suotta pyytele anteeksi!

Jos viranomainen tai siihen verrattava taho tulee yhteyksiä kyselemään, niin kyllä kai sitä normaali ihminen kaiken kertoo ilman virkavaltaakin? Ihan älytön ajatus, että niihin nyt lähdettäisiin lupia kyselemään tai jotain yhteyksiä salailemaan! NC-purkauksen yhteydessähän oli sellainenkin "harrastaja" soppaa hämmentämässä, että ei suostunut yhteyksiä kertomaan. No, ainakin huhu kertoo, että virkavalta haki tietokoneen pois ja löytyihän ne tarvittavat yhteystiedot!

Ja kyllä se vain on ell vastuu ja harkintavalta päättää, missä järjestyksessä asiat ja potilaat hoidetaan. Ei kai sitä asiakkaiden tarvinne rueta järjestelemään kuka ja mikä asia on kiireellisempi kuin toinen? Ja jos nyt halutaan ajatella, että harrastuseläin ei olisi yhtä arvokas kuin tuotantoeläin, niin eiköhän tämä koko IB-selvitys ole käsillä nimenomaan siksi, että TUOTANTOkanalat eivät kärsisi. Ja siinä on talous ja elanto ihmisillä kiinni.

Siinä olen hulivilin kanssa samoilla linjoilla, että joillakin menee vähän "vouhotukseksi" etukäteisarvuuttelut siitä, käykö tässä niin tai näin ja nämä lähes salaliittoteorioita muistuttavat kommentit taudin yhtäkkisestä ilmestymisestä.. :smt002 Mutta se ei todella ole vouhotusta, että tehdään niin kuin viranomaiset sanoo ja annetaan niiden selvittää tilanne, joilla siihen taito ja välineet ja asema on. Eli me pidetään huoli siitä, että linnut eivät liiku tilalta toiselle ja autetaan kaikin mahdollisin keinoin, kuten yhteydet mahdollisimman tarkkaan luettelemalla, niitä ihmisiä, jotka näitä tietoja tarvitsevat.
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

En kyllä mitenkään käsitä miksi joku haluaisi että testejä ei oteta. :shock:
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Voimia kaikille positiivisen saaneille!

Kanojen vastustuskyky vaihtelee tuon Tinttulin laittaman linkin mukaan aika paljon, veikkaisin että maatiaiset kestää paremmin.
http://www.shagbarkbantams.com/ib.htm
Ja tosiaan niinkun tossa viimesessä kappaleessa mainitaan, vasta-aineita voi löytyä kananhoitajan verestä, vaikkei tämä tautia saisikaan. Onkohan tää samanlainen mielenkiintoinen tapaus kuin karjakko, jolla oli lehmärokon vasta-aineita eikä sairastunut isoonrokkoon ? :smt002
Mulle kyllä kelpais immuniteetti keuhkoputkentulehdukselle!
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Ai niin, läänineläinlääkäri sanoi, että jos jossain kanalassa on IB:hen sopivia oireita ja ilmoittaa asiasta eläinlääkärille, niin testataan. Ei siis tarvitse olla kontaktitila.

Vetehinen, ell soittaa varmaankin viimeistään huomenna ellei ole jo tänään soittanut.

Kanamummo, mulla on pahanlainen nuha nyt, eivät ole vasta-aineet tehonneet :smt040 .
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Eli minäkin saan odotella puhelua. Oireita ei kyllä ole ollut mutta saavat tulla testaamaan.

Ai niin ja voimia vaan kaikille positiivisen tuloksen saaneille.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

(Hassua muuten ottaa osaa positiivisesta tuloksesta ja onnitella negatiivisesta. Yleensä on toisin päin. )
Bean

Viesti Kirjoittaja Bean »

Voimia myös täältä kaikille positiivisille. :smt056 Testaajia odottaessa. :smt006
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

pitäiskö mun soittaa sille ellälle, et kyl mun kanojen hengitys taitaa rohista. Ois niin helpottavaa, ku sais testin. Toivottavasti päätyy testaamaan munkin kanat.
Rusina

Eivät muuten pysty Evirassa yksilöimään erikseen lintujen näytteitä, aika ei riitä.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Mitä nyt sitten tapahtuu, kun on positiivinen???
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Onkohan Emma ollut kontaktitilana kenellekään? Meinaan vaan, että Emman kanat tulivat mulle, ja en ole varma, joko hän on ulkomaille muuttanut :smt017
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Sä oot Hannaw sitten muuten mun kontaktitila, kun hait Hanhen, jos vaan saa antaa noita kontakteja talveen saakka? Meillä ei ole vielä käyty, olen kontaktitilan kontaktitila ja nyt rusinan myötä kontaktitila :smt006
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Mä tossa mietin, että eihän mulle mitään ole mistään tullut pitkään aikaa, mutta onhan niitä kuitenkin. Kanoja, hanhi, kalkkunoita, siitosmunia, eli ei täälläkään kovinkaan eristyksissä elellä, vaikka välillä niin luulenkin.
Rusina

Suvianne kirjoitti:Mitä nyt sitten tapahtuu, kun on positiivinen???
Toistaiseksi ei muuta kuin että kanat ovat karanteenissa, eläviä kanoja ei saa liikuttaa tilalta pois. Ja tietystikään kanalavierailuja ei tehdä. Nivaska papereita pitää myös täyttää, kiireisimpänä tottakai sensuroimaton kontaktitilojen lista.
Sitten vain odotellaan mitä tuleman pitää.

Hannaw, on siinä ja siinä ootko mun kontaktitila kun ne chabokukot tulivat mulle silloin miitissä.
Vastaa Viestiin