viiriäis kysymyksiä

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

omena

Re: viiriäis kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja omena »

Mitä kalkkia te syötätte viiruillenne?
uusikananen

Viesti Kirjoittaja uusikananen »

Mä oon antanu poikaskalkkia.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Meillä viiruille syötettiin sitä Kallen nettikaupasta saatavaa simpukkarouhetta:
klik
Sopivan kokoista myös kanatipujen pikkunokille.
Mimi30

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Voiko viirunmunan väristä päätellä,minkä värinen tipu sieltä syntyypi?
Lytikka

Viesti Kirjoittaja Lytikka »

Onko viiriäisille sama jutuu kuin kanoilla ettei loisteputkivalaistus sovi niille kovin hyvin? Että ne näkevät sen vilkkuvana?
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Mä en ole ainakaan munista osannut ennustaa tipujen värejä, vaikkakin hiukan osviittaa antaa, kun tietää mikä viirukana sen muninut ja parven kukkojen värit.

Luulisin viiriäisten näkevän valon välkkymisen ihan yhtä tarkkaan kuin kanakin, mut ihan mutua tämäkin, kun en ole testannut. :smt002
Lytikka

Viesti Kirjoittaja Lytikka »

Kiitos vastauksista. Kiva kun noviisit saa teiltä kokeneilta täältä neuvot! Ja taas kysymys.. Kuulin että varikset ja harakat nokkii ulkohäkkien verkkojen silmistä viiruja.. Millaista verkkoa teillä on? 10mmX10mm? Mulla on tossa häkissä 20mmX20mm verkko ja meinasin tehdä niihin kesäksi lisätilaa kun laitan häkit ulos.. Mutta pitääkö suojata tämä häkkikin jollain ettei ne vaakut pääse sieltä nokkimaan? Onko kellään kokemusta?
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

Musta toi viirukukkojen kiekuminen on hiukka ihanaa :smt050

Poikasten väreistä, eiks siitä raidallisesta tulekin villivärinen? "kellertävä" oli kulta, sen tiedän jo kun sellanen oli yks edellisessä. Mut nyt tuolla on jotain aivan uusia, niillä on kokonaan keltanen maha ja kyljet, musta "yläpuoli"??? Mitä noista sit tulee??
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Eix pingviinit ole isona tuxedoja? :smt017
AnetteMilli

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Kannattaako viiriäisen pitkäksi ristiin kasvanut nokka lyhentää kerralla oikeaan pituuteen, vai asteittain? Mistä johtuu kasvaminen?
Vastaa Viestiin