Onpa surkeaa tuollainen Mistähän moinen johtuu??
Minulla kuoriutu tänään kaksi tipua jotka sirsin kanan alle koneesta, en ole vielä päässyt tarkemmin tutkimaan muuta kuin että toinen on
harmaa ja toinen musta, ensimmäiset "itse" haudotut
Kiitos
Toivottavasti sinun loput tiput voi hyvin ja kasvaa reippaiksi kanoiksi.
Kyllä tämä jännää hommaa on välillä tosin voi tulla pettymyksiä mutta virheistä oppii
Kaksi on kuoriutunut ja yksi muna miettii, nämä kaksi kuoriutui eilen jos huomenna viimeinen muna ei ole kuoriutunut otanko pois??
Nyt emokanan alla on yhdeksän tipua ystävän koneesta kuoriutui samaan aikaan kun minulta niin sain sieltä tipuja, on noita vaan kiva seurata
Minä hullaannun noihin kanoihin päivä päivältä enemmän kohta ei taida olla kun lintuja navetassa
Minulla on vielä koneessa 7 sorsan munaa ja 2 kalkkunan, sorsien pitäisi kuoriutua 3-4 päivän päästä istun varmaan naama kiinni haudontakoneessa koko ajan Jos jostain löydän viiriäisen munia niin niitä ajattelin kokeilla seuraavaksi olen jo pitkään niitä halunnut että jos jollain olisi siitosmunia niin täällä olis innokas ostaja
Uutta yritystä vaan.. Tänään tuli viikko täyteen uuden munasatsin haudontaa koneessa, 12 munaa siellä on. Eilen kokeeksi kurkkasin yhtä ja hieno hämis siellä oli. Tänään vois yrittää ottaa ja läpivalasta kaikki ja merkkailla 'ok' tai '?'.
Edellisen haudonnan kolme kunnollista tipua jaksaa, kasvaa ja voi hyvin. Vielä kun keksin että ovatko kukkopoikia vai kananeitoja Sieviä joka tapauksessa, muuten keltasia, mutta tummat siivet.
Joo täytyy ladata varmaan kone uudelleen on tuo mahottoman jännää ja mukavaa hommaa
Minulle saldoksi ekasta haudonnasta jäi 2kanan tipua kolmesta munasta, 1 sorsa loput 6 sorsan munaa ei ollut hedelmöittynnyt ja 1 kalkkuna kuoriutui ja yksi vielä on koneessa pitäisi kuoriutua lähipäivinä
On se kumma miten tullaina haudonta kone voi viihdyttää aikuista ihmistä näin paljon , muuten voisi huolestua mutta onneksi
saman laisia on näin paljon
Mua vähän harmittaa kun eilen nopeesti läpivalaisin meidän Pirkon munan. Sillä oli järkyttävä vauvakuume, jäi vaan istumaan pesään vaikka hain munat pois. Annoin sen sitten jäädä hautomaan yhtä munaa ja nyt ollut siellä viikon, eikä kännykän valossa eilen näkynyt mitään
En varsinaisesti haluaisi juuri nyt talvella tipuja mutta tehkööt kana sitä mitä sen luonto haluaa, olisi näemmä pitänyt laittaa useampi muna ihan siksi ettei käy näin..
Kävin eilen uudestaan otsalampulla valaisemassa niin valoa näkyi läpi ainoastaan reunoilta vähän, munan keskeltä ei tullut valoa lainkaan. Sitten taas valaisin jääkaapista vastaavan munan niin siitä tuli valo koko munasta läpi. Joten kait siellä sit tipu olisi.. Mikäs se nyt oli se aika millon sieltä ei sitä valoa enää pitäs näkyä, oliko täällä joku ketju siitä?
Pirkko olikin eilen siirtynyt viereiseen pesään ja jättänyt tämän yhden munan hautomatta.. se ei ole ennen meillä hautonut joten en osaa sanoa millainen hautoja on, jos se nyt jättää nämä kaksi kesken niin sit saa luvan olla hautomatta ainakin nyt. En ehdoin tahdon yritä jos se tunaroi tämänkin..
Olenko minä amatööri tässä hommassa vai eikö mun kanoilla ole kaikki kotona?
Eilen illalla Pirkko istui samassa pesässä missä edellispäivänä kaksi munaa alla. Noh, kaverinsa Kaisa oli mennyt viereiseen pesään, pyöräyttänyt munan ja istui sen päällä. Tänään kun menin katsomaan niin he olivatkin vaihtaneet pesiä.. Kaisa on sellanen äkäpussi että nokki naarmuille mun käden kun menin kurkkaamaan alle mutta Pirkko levitti oikeen että katso vaan En oikein tiedä pitäskö tota hommaa nyt kontrolloida jotenkin vai luottaa siihen että kyllä ne hommansa hoitaa..
Mikä ihmeen joukkovauvakuume niille tuli