Syysmiitinki Sotkamossa-raportti

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Mimmi

Re: Syysmiitinki Sotkamossa-raportti

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Hieno kuvapläjäys Maxilta! Se katajan alla piilotteleva kalkkuna (riikkien jälkeen) oli muuten mun: Se karkas, kun Paltsi siirsi niitä häkistä toiseen. Se lensi korkealle (ehkä kolmen metrin korkeuteen) puuhun. Annemarilla oli kuitenkin fiksu kissa (?), joka kiipesi puuhun sen perässä.. Kalkatti-parka palasi maan pinnalle ja piilotteli katajan alla kunnes se haavitettiin kiinni.. :smt003
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Hilta, sun pitää sit hankkia sellaisia vuohia, jotka ei karkaa.
Oli siinä Lumipallossa ihan vieno pukin tuoksu.

Aih, Mimmi löysi siitä kuvasta kalkkunan? Se niin piilotteli, ettei parempia kuvia saanut. :D

*lisäys... Paltsi sanoi, että päästi sen kalkkunan vapaaksi. Varmaan siksi, että talon mies pääsi toteuttamaan metsästysviettiä (enkä nyt tarkoita sitä kissaa, enkä koiria, jotka oli tosi pettyneitä, etteivät saaneet osallistua sen kalkkunan metsästykseen). ;)
Villiina

Viesti Kirjoittaja Villiina »

Voi minunkin puolestani suuret kiitokset miitin järjestäneille, eli eritoten isäntäväelle. :smt003 Oli kyllä aivan mahtava lauantai, siis tosiaan kaikinpuolin ja sääkin vielä oli tosi hyvä, ainakin verrattuna sunnuntain säähän! Jäi semmonen olo, ettei täsä meinais malttaa edes oottaa ens kesän tapaamisia, niin kivoja kanaihmiset on ja kuin helppo teidän kaikkien kans on tulla juttuun! :smt002

Nii ja sain minäkin kaks uutta kanasta. Kotimatkalta noukimma Tyrnävältä kyytiin. Laitan kuvaa tytöistä tässä kun kerkiän. Tai sitte ootan et niillä on sulkasato ohitte. Ne on aivan :smt007 .

KIITOS VIELÄ KAIKILLE OSALLISTUNEILLE! OOTTA AIVAN IHANIA! :smt006
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Miekin kateellisena ja katkerana sormet haavoilla kattelen noita kuvia ja luen tekstejä, teitähän oli mahtavan monta paikalla.. noo, ens kesänä sitten, eiköhän tässä taas ollut muutamaksi vuodeksi sikaharrastusta tarpeeksi(kaks vielä pinkoo lätissä)... ja hilturille kyllä voidaan järjestää IHAN HAISEVIA TAPAUKSIA.. mitä väriä sais olla.. :smt005
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Kiitokset isäntäväelle mahtavasta miittistä ja kaikille osallistujille myös oli tosi kiva jutella ja tavata uusia kasvoja. Kiitokset Mimmille kukon pelastuksesta, lapsille tuli hyvä mieli. Kiitokset Paltsille kun opetit kädestä pitäen kukon perkaamisen, oli muuten yllättävän vaikeeta :smt005 .Joidenkin kasvojen kohdalla jäi minulla nimimerkki epäselväksi, mutta ei se haittaa mukavia olitte kaikki.
Maxille kiitos hienosta paidasta, se on aivan mahtava ja sitä voipi ylpeydellä kantaa päällänsä.
Terkkuja niille ihanille koissuille ja erityisesti sille pienimmälle :smt007 :smt007

Tulo ja menomatkalla tuli koettua kaikki säätilat yhdellä reissulla, satoi vettä ja lunta, oli pakkasta ja lämmintä, pilvistä ja aurinkoista. Ruskaakin nähtiin vähän.Kotona oltiin eilenillalla kello 19.45 aivan rättiväsyneenä.
annemari

Viesti Kirjoittaja annemari »

Kiitos kaikille osanottajille ja perheenjäsenille KAIKESTA.

Olen eilisen surrut tammaani, siitä hiljaiselo täälläkin. Otti illalla aikas koville ajatus siitä, että 16 vuoden aikainen luotettavin ja uskollisin ystäväni on nyt poissa. :smt009

Olen täällä koittanut syödä jäljellejääneitä ruokia Akin kanssa. Kanat ja koiratkin ovat olleet tosi mielissään, muutama grillimakkarapaketti oli puolillaan joten Koikka, Otto ja Tellu on saaneet tuhota ne. Töihin vein pesuvadillisen leipiä ja pasteijoita, eikä ne kestäneet kauaa. Myös viirunmunia jäi, ja niistä kovin paljon tuli kiitosta ja ihmetystä kaupunkilaistyökavereiltani.

Miitti meni mielestäni tosi hienosti, ja onnellinen pitää olla, ettei ollut samanlainen sää kuin sunnuntaina. Aamusellla saatiin siivottua kaikki ennätysajassa, ja kaikki lainatavaratkin on jo palautettu. Kiitos apureille niin illalla, kuin aamullakin, en olisi selvinnyt ilman teitä !!! :smt023

Onko valokuvien suhteen kenelläkään suunnitelmia ? Saako täällä julkaista kuvia ihmisistä ? Vai olisiko esim. Mimmi halukas tekemään Sotkamon Miitistä kansion kotisivuilleen ? Minulle saa laittaa yksärillä kuvia, mutta jos Mimmi tekee kansion, olisi ne toki helpommin katseltavissa. Minä lupaan tässä ja nyt, että minun lintujeni, eläinteni ja pihamaani kuvia saa julkaista kuvagalleriassa itse kukin halutessaan.
Mimmi

Siitä on ollut usein puhetta, että ei saa laittaa henkilöiden kuvia tänne, vaan johonkin, missä ovat salasanan takana ja salasana vain mukana olleille. Mä en tällä kertaa kuvannut lainkaan, joten en olisi ihan ykkösvaihtoehtona laittamassa mun kotisivuille. Mutta toki, jos muuta tilaa ei löydy, voin sit laittaa sinne.
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Täälläkin on kotiuduttu reissusta,tuli kiire sunnuntaina lähteä kotia kohti,kesärenkaat kun olivat autossa alla.Ja lauantaina tuli naapureilta viestiä että kotona on megaluokan bileet :smt012 käynnissä,sitä ampaistiin miltei samantien matkaan.....
Kaikki oli kumminkin oook,elukat hoidettu ja tölli pystyssä :smt023 kaikki hengissä ja ylimääräiset bailaajat hävinneet kuka minnekkin koloonsa.Puhutteluhan siitä tuli :smt014
SuurKIITOS illan isäntäväelle mukavasta illasta. :smt006 ja kaikille mukaville munislaisille :smt003
Nähdään taas-viimeistään-ensi kesänä. :smt038 :smt045
kissatar

Viesti Kirjoittaja kissatar »

:smt043 :smt044 Kyllä oli mukavat munismeetingit! Kiva oli saada nimimerkeille kasvoja,vaikka varmaan jo nyt nimet ja naamat sekaisin... :smt005 Kiitos järjestäjille mukavasta ja samanhenkisestä seurasta ja koko tapahtuman järjestelystä! :smt045 :smt023 :smt040 Ensi vuonna uusiksi...ppllliiissss... :smt005
Eilen oli aika hutera olo ja vielä tänäänkin töissä :smt078 Huono viinapää...
Aivan ihania noi sun riikinkukon nuorikot :smt007 :smt007 :smt007 ja Manta ja kalkkunat ja kaikki entisetkin eläimet... :smt049
Mimmi

kissatar kirjoitti:Aivan ihania noi sun riikinkukon nuorikot :smt007 :smt007 :smt007 ja Manta ja kalkkunat ja kaikki entisetkin eläimet... :smt049
Taitaa nimien ja naamojen lisäksi mennä vähän eläimetkin sekaisin, mutta eihän se nyt mitään.. Oikaisen nyt kuitenkin, että nuo riikit on siis annemarin ja Manta ja kalkut mun, eli Mimmin. (Siis sun petikaverin :smt002 )
annemari

Muistaessani kuulutan omistajaa vihreäkantiselle haudontaoppaalle ?? Löytyi keittiön pöydältä, joka tunnistaa omakseen, laittakoon osoitteen vaikka yksärinä niin laitan tulemaan postitse.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Oisko se kukkokiekuun? Hänellä oli paljon upeita kirjoja ja lehtiä mukana ja tuollainen opaskin oli niiden joukossa.
annemari

Joo omistaja löytyi ja opas matkustaa huomenissa omaan kotiinsa. kotia odottaa myös Hiltan astiat ja lyhdyt, pitää meidän treffata jokuilta :smt002
kukkokiekuu

Viesti Kirjoittaja kukkokiekuu »

Minunhan ne olivatten,muuten jos jättää jotain vierastaloon, se tarkoittaa sitä että vielä palajaa...saas nähdä...Olipas se helppo palata kotiin sieltä Kajjaanin kautta, sen kun vain kaasua jakso antaa koslalle.Suosittelen seuraavalla kerralla sitä reittiä Paakinmäkeen tulijoillekin, joten jätetään suosiolla rauhaan ne Naapurivaaran karseat mäet.Muuten paltsille ja palmikolle,se Pielisen läntinen reitti on nopeampi, uskottava se on navigaattoria,puoli tuntia voittaa matka-aikaa ja koko ajan saa paahtaa satasta. :smt005

Hyvää talvenodotusta teille kaikille ja tipusillenne

ps. kyllä te olittekin ihmeen homogeeninen joukko, arvatkaa mistä päättelin.Ensimmäinen oikein arvannut saa palkinnoksi ensi kesän kananäyttelyn logolla painetun mukin.
terv kukkis
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

No mä en tiedä mitä homogeeninen tarkoittaa :smt017 , mutta veikkaisin et johtu paidoista :smt005
Vastaa Viestiin