Voi itku, taas pannukakkuna!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

max3

Re: Voi itku, taas pannukakkuna!

Viesti Kirjoittaja max3 »

Tästä näkee millaiseksi tuo ensimmäinen on muuttunut kuivuttuaan (vaikka kuva onkin surkea, mut alkaa tälläkin olla vauhtia)
Kuva

Tässä toinen
Kuva

ja kolmas
Kuva

Kahdessa munassa tällä hetkellä isot reiät ja kaikki muut vasta piippailee, mut vasta huomennahan on se 21 vrk täys. :smt001
kaikilla tähän mennessä karvajalat :smt003
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Ja kaikki mustia :smt019 , no ei vaineskaan sen näkee sitten isompana minkä värisiä niistä tulee. Tommoista kun toi eka tipu on ,ei ole ollut noissa sekasotkuissa ennen. Siis noin paljon valkoista massussakin.
max3

Jos mustat vain kypsyy nopeammin? :smt002
Mulla on täystyö yrittää pysyä poissa häiriköimästä tinnejä...
max3

Enää yks kuoriutumatta ja siinäkin jo reilun kokoinen reikä. :smt001
Yhtä hiukan avitin, kun näytti siltä, et olis hiukan kalvot jumissa tinnissä (olisko kuivunut liikaa?)
Mä en enää pysy laskuissa mukana, mut oli sinne keltaisiakin tinnejä tullut lisää, ettei ihan kaikki ole mustia. :smt003
Kuvia tulee taas hiukan myöhemmin ja koitan silloin samalla tosiaan laskea tinnit. :smt002
max3

Edelleen se yks kuoriutumatta, mut näyttää voivan kuoressaan hyvin. :smt002
Mun oli pakko siivota pesä, kun Mimmi väänsi sinne sellaisen haisevan läjän. Käytin sit tilanteen hyväkseni ja nappasin näistä jo kuoriutuneista yhteiskuvia. :smt005
Kuva
Se valkomahainen on oikeassa yläkulmassa ja keskellä oleva valkonaama on se jonka autoin kalvoista irti.
Kuva

Vielä ainakin tunnistan omani joukosta. :smt002 (harmaa, tummankeltainen ja vaaleankeltaisista se joka halailee valkonaamaa)
max3

Viimeinenkin jäi kalvoihin jumiin. Toivottavasti kuitenkin selviää. :smt009
Minnimanni

No kyllä seitsemänkin on ihan hyvä saldo tähän tipu paljouteen :smt005 , ihana kun tuli kaksi keltaista. Ne taitaa olla niistä isoista pyöreistä munista, kun Lumin jälkeläiset on aina valkoisia.
max3

Mulla on kyllä vahva epäilys, et se kahdeksaskin selvis... :smt001
Tosin en ole niitä vielä tänään laskenut, vaikka istuinkin katselemassa syömisharjoituksia jo tuntitolkulla. :smt003

*lisäys, uskaltaako tunnustaa, et kaikilla on jo lempinimet? :smt005
Viimeksi muokannut max3, 15 Loka 2009, 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
max3

Kaikki 11 paikalla. :smt003
Kuva

Tästä ehti valkonaama jo livahtaa keinoemon alle. Tuossa etualalla on se Matti-raitapää, joka siis kuoriutui vasta eilen illalla (toivottavasti nimi ei ole enne :smt002 )
Kuva
Minnimanni

Matti-raitapäässä vois olla sitten rokkia kun eikös rokki tipuilla ole semmoinen poikkiraita yleensä päässä. Kyllä jännättää mitä noista isona tulee kun isukki vaihtoehtoja on niin montaa sorttia.
max3

On muuten vilinää... :smt002
Valvotusti pidän häkkiä auki ja Aino on selvästi hyvä isosisko. Siitä varmasti tulee hyvä äiti sit aikanaan. Potpottaa ja tarjoilee ruokaa ja yrittää houkutella tipuja allensa. :smt003
Matti on selvästi pienin, mut näyttää pysyvän joukon jatkona. Olen koittanut tarkkailla, et varmasti saa syötyä, minkä jaksaa. :smt049

Niin, et terveisiä täältä tipulasta minne parkkeerasin koneen kanssa. :smt005
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Ihan epäreilua, että sulla on nettiyhteys suoraan kanalasta :smt016 Mutta hetkinen hei...josko mäkin kantaisin ukon läppärin kanalaan ja rupeaisin surffailemaan sieltä käsin. Toimiskohan monen seinän läpi, kun pitäis saada yhteys tämän mun pöytäkoneen vieressä olevaan reitittimeen? Josko tuo ukkeli häipyis vaikka metsäretkelle, niin kokeilen kyllä :smt005

Sieltähän tuli vallan mainio saldo---11! Onnea vielä kerran!
max3

Teiniäiti. :smt005 ja karkuri tiput. :smt003
Kuva
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Awwies :smt050
max3