No olipahan yllätys

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Kotopullaki

Re: No olipahan yllätys

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Olin löytävinä maastokuvasta 13 tipua ja emon. Ja alemmasta kuvasta 14 tipua ja emon! Alankohan jo näkemään harhoja??? :smt048 Liikaa tipuja! :smt101

Kattelin että Moilasen pihalla köllöttelee jo monia kauniita keltaisia koivunlehtiä. :smt047 Kristallipalloni näyttää hauskaa kuvaa: Moilanen haravoi ja haravoi samat lehdet uudestaan ja uudestaan ja tiput senkun kuopii ne Moilasen perässä uudestaan hujan hajan :smt005
Oon meinaan ite haravoinu koko kesän sillon tällön (ei oo syksy vielä mutta kesämme kuivuus pudottaa lehtiä koko ajan) ja todennut että yksi ainoa minikana saa ison keon haravoituja lehtiä takaisin ympäri pihaa ihan 1 lyhyen tupakkitaukoni aikana :sad:
Toinen lähes mahdoton tehtävä oli kun väkersin pientä kivimuuria kanatarhassa ja kuokin syvennystä mihin lorottaa betonia ja tökätä kivet; kaivoin ne samat kuopat 3 kertaa kun kanat meni aina ne täyttämään ja ottivat kylpypaikoikseen! :smt013 Matsin voitti kanat 6 - 0; jouduin antamaan niille ison vesimelonin puolikkaan ennen kuin sain ne pois tuhoamasta työtäni! :smt005
Ja mun linnut ei ees oo mitään superkesyjä!
Niin että onneks olkoon vaan :smt047 :smt003 Moilaselle isosta laumasta kesyjä tipusia! :smt005
sera1

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Ekasta kuvasta löysin 13 tipua ja emon, kun muutamaan kertaan laskin.
Toisesta kuvasta en löydä, kuin 12 tipua ja emon.
Kotopullaki on selkeästi laskenut pihalta kivetkin tipuina mukaan :smt003
Moilanen

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

No onpas kristallipallosi KP, ihan oikeassa. Kyllä se noin menee. Erotus vain on se, että meidän emäntä haravoi lehdet, kanat hävittävät kasat alle aikayksikön ja minä saan puhuttelun, kun en ole ollut riittävän nopea. Ole nyt noiden kanssa nopea; viisi lehteä kun saat kasaan ja käänät selkäsi kasa on entinen kasa.
On se niin mukavaa noiden tirppojen kanssa; oikeita Salama-Santereita, joka paikkaan ehtivät juosten, lentäen tai vaan muuten yllättäen. Tupulle on tässä muutama päivä pitänyt kertoilla, etteivät kaikki lentävät, kyyhkyt, harakat, jne ole kanahaukkoja, vaan ei tuo näytä mielipidettään muuttavan. Kaikki lentävät linnut ovat tipuille vaaraksi ja piste. Se on vaan Tupun mielipide.
Moilanen

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

No niin, tänäänhän tuo varmistui; kolme kukkopoikaa kolmestatoista tirpasta.
Nimenkin saivat; vihreä rengas, Vanhanen, keltainen rengas, Katainen, sininen rengas, Stubb.
Ehdolla olisi ollut; punainen rengas, Pekkarinen. Ei taida toteutua.
Eihän meidän kukkopojille vähäisempi riitä kuin ministerin nimi.
Vastaa Viestiin