Mistä se lämpö mitataan?

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Vielä lykkää tipuja kuorestaan. Kauankohan oottelen, ennenkun otan ne loput pois. Nyt ois 1 päivä yli. Mutkun kuoriutu äskön vielä, ja ihan itte.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No, eihän sitä nyt hätäillä kannata. Mulla on kanan allakin mennyt joskus 24 vrk ja on tullut terveitä tipuja. Koneessa saattaa ehkä kuitenkin vielä enemmän heitellä lämmöt ja se saattaa hidastaa kehitysprosessia, mutta tuottaa silti terveitä tipuja.

Mä lopetan vasta sitten, kun ei enää missään näy tai kuulu elämää ja senkin jälkeen vielä läpivalaisemalla tarkistan, että näin todella on.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Eli sulla on ainaskin 5 jo?
mirri

Nyt on 13 :smt007 pikkuista, kaksi pientäviirullista possun näköistäkin. Yksi muna ihan varmasti piippaa... en uskalla kyllä mennä koskemaankaan siihen.
Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Wau mikä "saalis" ... Kyllä sun on pakko saada sitä "mammalomaa"... Onhan tuo 13 jo riittävän hyvä syy saada kunnon loma... :smt005
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

On se! :smt005 Hieno saavutus, onneks olkoon!
mirri

Nää on sitten viimeset kananpoikaset kuulemma kun saan hautoa tänävuonna. Ukkokulta meinaa jo herpaantua kun jokapaikassa piippaa!
Nää pysyykin sitten tooosi pitkään ja hartaasti tuvassa.
on ne niin saamarin sulosia pallukoita. Laitan kuviakuhan saan sitä vauvalomaa... (viikonlopun)
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnittelut mirrille tipuista! Minkä ikäisinä yleensä siirrät kanalan puolelle? Mä lykkäsin kylppäritiput n. kolmiviikkoisina, että sain ne isompaan häkkiin, kun alkoi pieni sisähäkkiviritys sotkeentua sitä tahtia, että ois saanut siivota viis kertaa päivässä :smt003
mirri

Ei mulla oo mitään sääntöä tuossa. Noi viimen taisi olla 4 viikkoo peräti sisällä. Ihan oon vieny senmukaan, miten on ollut lämmintä.( tein isomman terraarion) Oi kun ne edelliset näyttääkin isoille, nyt noihin verraten. Kyllä noi varmaan on tuossa sisällä ainakin sen 3 viikkoa. Jos ei hellettä pukkaa. Eiku apuva, sieltähän tulee fassuja kohta. Joudun puolittaan terraarion. Tääl on ollut ainakin vielä yö pakkasia. Niin niinkauan aina oon pitäny pieniä sisällä, että navetassa on lämmöt kokoajan sisällä yli +15 näin keväällä. Talvella siel on sitten ollu niillä lämpölamppu aika kauan päällä.
Vastaa Viestiin