Samaa riviä olen itse veikkaillut kuin kanamummo
Toinin haudonta meni sitten pyrstölleen, jos nätisti yritän sanoa ketutuksen keskeltä. Sille oli tulossa vain kaksi tipua ja niiden olisi pitänyt kuoriutua lauantaiaamuna. Torstai-iltana myöhällä tarkistin, että vieno piiskutus ja pieni naputus kuului, mutta kun ei ollut säröjä vielä, niin en verkottanut pesää. Olisi pitänyt, sillä tänä aamuna pesä oli pengottu huiskin haiskin ja jäljellä oli vain ne munat, jotka tiesin tyhjiksi. Toinen tipu sekä munien kuoret olivat hävinneet kokonaan ja toinen tipu löytyi vielä elossa, mutta haavoja sekä päässä että kaulassa. Ehkä noiden haavojen kanssa olisi pärjätty, mutta siltä oli reisiluu poikki, joten konstit oli vähissä
En usko, että hautova kana olisi itse kimpaantunut tipuihin, vaan muut kotkot ovat olleet asialla. Ikinä ennen eivät ole haudontahommia sotkeneet, mutta kertahan se on ensimmäinenkin. Petoelukka se ei voi olla, kun tapahtui yöllä eikä silloin mikään muu räppänä ole auki kuin katolle menevä poistohormi. Tuloilmahormit on suojattu 1x1cm verkolla.
Toinia en saanut vieroitettua pesästä, joten saa nyt tyytyä odottelemaan kalkkunatipuja, joita näyttäisi tulevan tämän hetkisen tiedon mukaan neljä. Aattelin pari siirtää Toinille ja kaksi jättää kalkkumammoille, jos siis menee suunnitelman mukaan.