Konetipuja...ja elävät koneet töissä taas

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Hiukan etukenonen kuva kulma :smt005 , mutta uskaltaisin veikata että olis Brahma :smt003 . Meidän Brahma/kochi sekoituksella on ihan erimuotonen peräpää.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hihii! No...oon kai mä joskus kompakysymyksiäkin laittanut, mutta tämä on nyt ihan oikea kysymys. Tipu (samoin kuin saman näköinen sisarus) on semmoisen parven munista, jossa oli sillä hetkellä em. rodut sekaisin ja mulla kun ei ole ollut kochineita ikinä, niin siksipä kyselen, kun omat silmät sanoo brahmaksi :smt002
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Minnimanni kirjoitti:Hiukan etukenonen kuva kulma :smt005
Kiitos Minnimannille tunnistuksesta!
Meni taas kerran nuo meikäläisen poseerauskuvat vaikka ja vallan miksi kenosiksi, kun eihän nää mokomat olleet yhteistyöhalukkaita. Tässä esimerkkinä iltajumppaa a'la risteytystiput:
Kuva
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Kuvapläjäys n. neliviikkoisista konetipuista. Esikoinen ensin…emo on faverolle:
Kuva

Tämän emo on “maalaiskana”:
Kuva

Kultabrahmakukkoko?
Kuva

Kultabrahmakanako?
Kuva

Tämän emo on faverolle:
Kuva

Tämän emo on “maalaiskana”:
Kuva

Mielellään kuulisin veikkauksia sukupuolista!

Toinin pitäisi jaksaa hautoa vielä lauantaihin asti:
Kuva

Kalkkuakkojen kimppapesä:
Kuva

Eläville hautomakoneille ei ole kovin suurta tipusaalista tulossa…mutta kumpahan nyt jokunenkin tulisi, ettei sitkeät istunnot menisi hukkaan.
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

HiltaHelikopteri kirjoitti:Mielellään kuulisin veikkauksia sukupuolista!
Mä luulen että toi Toini on kana! :smt045 :smt040

Mielettömiä sulkia nuissa jaloissa tuolla yhellä! :smt103
Kaiken kaikkiaan kauniita, melkeempä kauniimpia nyt kuin ihan pieninä :)
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Ohhoh, kylläpäs tuo yksi venyttelee reippaasti :smt005
Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Hienoja tipusia... :smt002
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Öööö... kukko, kana, kukko ,kana, kukko, kana ja Toinilla on komee parta :smt003
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Samaa riviä olen itse veikkaillut kuin kanamummo :smt002

Toinin haudonta meni sitten pyrstölleen, jos nätisti yritän sanoa ketutuksen keskeltä. Sille oli tulossa vain kaksi tipua ja niiden olisi pitänyt kuoriutua lauantaiaamuna. Torstai-iltana myöhällä tarkistin, että vieno piiskutus ja pieni naputus kuului, mutta kun ei ollut säröjä vielä, niin en verkottanut pesää. Olisi pitänyt, sillä tänä aamuna pesä oli pengottu huiskin haiskin ja jäljellä oli vain ne munat, jotka tiesin tyhjiksi. Toinen tipu sekä munien kuoret olivat hävinneet kokonaan ja toinen tipu löytyi vielä elossa, mutta haavoja sekä päässä että kaulassa. Ehkä noiden haavojen kanssa olisi pärjätty, mutta siltä oli reisiluu poikki, joten konstit oli vähissä :smt009

En usko, että hautova kana olisi itse kimpaantunut tipuihin, vaan muut kotkot ovat olleet asialla. Ikinä ennen eivät ole haudontahommia sotkeneet, mutta kertahan se on ensimmäinenkin. Petoelukka se ei voi olla, kun tapahtui yöllä eikä silloin mikään muu räppänä ole auki kuin katolle menevä poistohormi. Tuloilmahormit on suojattu 1x1cm verkolla.

Toinia en saanut vieroitettua pesästä, joten saa nyt tyytyä odottelemaan kalkkunatipuja, joita näyttäisi tulevan tämän hetkisen tiedon mukaan neljä. Aattelin pari siirtää Toinille ja kaksi jättää kalkkumammoille, jos siis menee suunnitelman mukaan.
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Voihan rähmä miten kävi Toinin tipujen :smt009 Mutta älä Hilta ittees syyttele, ei ois moni muukaan sun paikalla eristäny kanaa eilisiltana.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Kiitos Kotopullaki! Tuo helpotti kyllä, mutta silti nyt taon lekalla muistilokeroihini, että eristys heti ja välittömästi siinä vaiheessa, kun eka piippaus kuuluu!
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No voi harmi! On kyllä jotenkin kummallinen hämminkikevät, tuntuu että kaikilla on ihan outoja tapahtumia kanaloissaan, haudonnoissa ja muutenkin.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Tänä aamuna oli yksi kalkattikakara kuoriutunut. Siirsin sen Toinille ja näytti kelpaavan. Tuossa pari tuntia sitten siirsin Toinin tipuineen lattialla olevaan pesään ja sekin näytti onnistuvan. Nyt kun vielä tulisi pari kalkkunatipua, niin kumpikin kalkkuakka saisi oman hyysättävän...
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Hyvä että ätiysvietillinen kana sai sijaislapsen! :smt004
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Re: Konetipuja...ja elävät koneet töissä taas

Tänä aamuna oli kuoriutunut vielä yksi kalkkukakru ja nyt iltamassa toinenkin on saanut kuoreen melkomoisen reiän. Jospa se sieltä jaksaisi tulla :smt023
Vastaa Viestiin