Viiriäisten mökki

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ai kamala! En tienny/muistanu koko muna allergian olemassa oloa. Jotenkin kuvitteli ettei muna allergikolla olisi kanoja, mutta olihan täällä kasvissyöjälläkin kanoja...
Kaverini pojilla on muna-allergia. Ja se on voimakkaan allergisoiva vissiin. he tuntevat sekunnissa jos jossain on munaa.
No jos olisit naapurin tekisin kyllä kahville muuta!! :)
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Oonhan mää kasvattanut niitä omenapuitakin, ja mansikkaa, ja tyrniä, ja maissia, luumuja, kirsikoita, vattuja jne... ei se aina kato mistä viiraa, vaikka oliskin allerginen :smt005 :smt005 .. sitten kieli pitkällä tiiraan kun toiset syö :smt013 (ilmeisesti taipumusta myös masogismiin :smt004 )
Suvianne

:smt005 Oikeesti kamalaa. Tuollaset allergiat pitäs olla kaupunkilaisilla ;)
Ihan väärin että noin innokkaalle kasaantuneet...
Meidän perheessä ei näköjään ole kuin rypsiallergiaa. Ainakin kun vaihdoin öljyt auringonkukkaan ja oliiviöljyyn niin tytön atoopinen iho parani silmissä..
Pitää koputtaa puuta
maunu_muori

Noo..22 ekaa elivuotta asuin kerrostalossa keskellä kaupunkia... jos tää mielenhäirö juontaakin siitä juurensa.. (olin mä kesät kyllä möksällä ja maatilojen nurkissa elikoita "hoitamassa").. ensin se ilmeni kesäkukkien pakonomaisena kasvattamisena.. sillain opiskelukämpän ikkunalaudalla.. sitten laajeni viidakkotunnelmaan niin, että omakotitalon kaikki ikkuna (siis ikkunat, kun pykättiin sellaiset hyllyköt roikkuun katosta, ja työnnettiin kaikki pöydäntapaisen ikkunoitten eteen) uppos sellaiseen vihreään viidakkoon(lapset nimitti sen kukkakuumevaiheeksi, siementen plaraaminen alkoi tammikuussa, heti jouluhössötysten jälkeen), tähän vaiheeseen taudin kehittyminen vei noin 20 vuotta.. ja kun tontti kävi pieneksi niin piti hommata lisämaata.. ja sitten tuli ne kaks ekaa kesäkanaa.. tän synrooman lopulliseen kehittymiseen totaaligrooniseen muotoon meni kaikkiaan vajaat 30 vuotta, ja nyt on homma kertakaikkiaan karannut käsistä. :smt026 :smt118 :geek: .. mut kyllä oli taas kiva aamulla katella, kun kaarti viilettää pitkin maita ja mantuja... pahantekoon( vuohet, niitä on ihan jokunen ja lisää tilataan näemmä koko ajan) Yritin siinä salaa päästä autoon, ettei pukit ehtis haisuttaan mun vaatteita( liian vähän mutsilla parfyymia, ei käy kuin noin luontaiset :smt007 )
Suvianne

Kait tässä joka toisella jonkinlaista mielenhäiriötä :smt003
Ei oikein kukaan tajua minua, kun kerroin aamulla vievän kanoille ruokaa ja kerääväni pihalta kakat aamutakissa... :smt005 :smt005
Se on ihan älytön yhtälö joidenkin mielestä. Miten joku viittii vapaaehtoisesti tuollaista tehä
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

blondi hei, multa löytyy munia mutta sun olis varminta odotella kevääseen, sillon on hedelmöittyminen tuloksekkaampaa :smt003
dumblonde

Viesti Kirjoittaja dumblonde »

hmm. onko tosiaan niin että syksyllä ei kannata siitosmunia ottaa? Mie oon kyllä muutenkin näistä haudotus hommista pihalla kun lumiukko (niin kana kuin viirupuolella...) 8-[
maunu_muori

Kehekähän se Kuukernuppi viittaa, että Blondi.. :smt017 noo ei varmaan ainakaan muhun, kun alan olla jo harmaa.. :smt005
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Sehän on vaan suomennos tuosta nikistä, mutta jos tarkkoja ollaan, niin tyhmä jäi vielä poiskin.. :smt002 :smt005
dumblonde

Tyhmä mikä tyhmä, nimimerkkini kuvaa minua niin hyvin että ei oo tosikaan :smt003 Niin miten se nyt olisi, kannattaako minun tosiaan harkita siitosmunien ottamista vasta keväällä? Kova olis kyllä hinku päästä kokeilemaan haudotus operaatiota jo nyt...
Suvianne

En oottelis :)
Aina sieltä jotain tulee!!
dumblonde

No, kuka haluis sitten myydä mulle vaikka parikymmentä pikku munaa? :smt017 Mies tuo mulle kohta vanhan pienen jääkaapin, pääsee suunnittelemaan hautomon rakentelua... (ihan kun ei koiranpennut, pikkukilit ja kanan tiput riittäis, vielä pitää saada viiru tipuja!)
Suvianne

Minulla ei ole kuin 15 viikon ikäistä tipua vasta! :)
dumblonde

No olisko kuukernuppi halukas lähettelemään munaloisia tänne savon suuntaan? Tai joku muu. (pitäis varmaan ensin väsätä se hautomakone :smt053)
dumblonde

Olinpa reipas, tilasin sittenkin oikean hautomakoneen :smt083 Ei tarvii ruveta ite värkkäämään...
Vastaa Viestiin