mirri mä pidän sut mielessä
HiltaHelikopteri kirjoitti:haudottavat munat pitäisi olla mahdollisimman keskikokoisia ko. rodulle, että kehittyvällä tipulla olisi optimaalisesti tilaa kasvaa.
No mä voin kyllä tunnustaa että olen ennenkin laittanut koneeseen erikokoisia munia; pieniä nuorikonmunia ja sitten meillä oli tuo yks Kaunokki joka muni jättimunia, semmoisia kun laittaa kennoon niin hyvä että saa kennon kannen kiinni. Ja aina on tullut ihan normaaleja tipuja, pienistä munista tulee pieniä tipuja ja isoista munista isoja tipuja. Ei ne tiput näköjään kasva määräänsä enempää, mut toisaalta käyttävät kaiken tilan hyödyksi, siellä munassa. Ja yleensä ero kasvun myötä tasaantuu, ei välttämättä kauheen nopeasti mutta sanotaan semmoisista neliviikkoisista ei enää osaa sanoa kuka oli tipuna iso kuka pieni, sittenhän kasvunopeuteen alkaa kohta jo vaikuttaa sukupuolikin ja kukot taas kasvavat sisariaan isommiksi.
Siis ihan hyvä ohjenuorahan tuo on että valitsisi tasakokoisia munia mutta olen kuitenkin pitänyt parempana että koneelliseen menis aina joka kanan munia, sen geneettisen variaation nimissä
Mut nää pari on kyllä niin pieniä että rupeen ihmettelemään ovatko ne nyt, viime päivien puheenaihetta mukaillen, sitä degeneroitumista vai sitä geneettistä variaatiota vai onks ne sittenkin ihan normaaleja

niitten pari täyssisarusta on myös selvästi pieniä muttei niin pieniä että antaisi aihetta ihmetellä.
Mun pitää varmaan ottaa joku vertailukuva...
HiltaHelikopteri kirjoitti:Mielenkiintoisia havaintoja Muusalla!
Hauskintahan (kone)haudonnassa aina on se että aina tekee uusia havaintoja ja oppii jotain