Ankoista kysyttävää
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Niin justiin tuommosta systeemiä mä suunnittelin, että tosiaan se ois sit kiva katellakkin. Hyvän näkönen allas siellä onkin ankoille. Ja kirkasta vettä! Mitä kaloja siellä uiskentelee?
Niin kuinka usein sen suodattimen joutuu puhdistamaan. Minä piipertäjä kun suunnittelen tuommosta luomujuttua, minkä voisi sitten kompostoida. Kun rahkasammalta on omasta takaa vaikka kuinka, ja noit muitkin värkkejä.
Niin kuinka usein sen suodattimen joutuu puhdistamaan. Minä piipertäjä kun suunnittelen tuommosta luomujuttua, minkä voisi sitten kompostoida. Kun rahkasammalta on omasta takaa vaikka kuinka, ja noit muitkin värkkejä.
Siis apua, ei meillä ole ankkoja
Ruutanoita uiskentelee lammikossa ympäri vuoden.

Aikaisemmin siellä oli karppeja ja lammikkokultakaloja mutta luovuimme niistä hankalan talvisäilytyksen vuoksi. (kotona oli 1200- ja 950 litraiset akvaariot)

Olisi mukavaa jos tuolla uiskentelisi muutama ankka mutta asumme taajamassa eikä ole mahdollista pitää mitään "maalaistalon eläimiä."
mirri ja skuukkeli: suodatinta ei juurikaan puhdistella, kerran kesässä jos sitäkään.
Tässä vielä viime vuonna kesäkuussa otettu kuva lammikon toiselta laidalta

Sitten kun asumme maalla niin olisi tosi kiva laittaa pihaan vähän isompi lammikko ja muutama ankka niin voisivat käydä lammikossa pulahtelemassa

Ruutanoita uiskentelee lammikossa ympäri vuoden.

Aikaisemmin siellä oli karppeja ja lammikkokultakaloja mutta luovuimme niistä hankalan talvisäilytyksen vuoksi. (kotona oli 1200- ja 950 litraiset akvaariot)

Olisi mukavaa jos tuolla uiskentelisi muutama ankka mutta asumme taajamassa eikä ole mahdollista pitää mitään "maalaistalon eläimiä."
mirri ja skuukkeli: suodatinta ei juurikaan puhdistella, kerran kesässä jos sitäkään.
Tässä vielä viime vuonna kesäkuussa otettu kuva lammikon toiselta laidalta

Sitten kun asumme maalla niin olisi tosi kiva laittaa pihaan vähän isompi lammikko ja muutama ankka niin voisivat käydä lammikossa pulahtelemassa

Mitähän siin tapahtuis kun laittas niit Ruutanoita Ankkojen sekaan? Tulisko niistä ateria?
Onko tuo allas muuten kuinka syvä, sehän ei kait saa jäätyä pohjaa myöten. Mulla oli noit ruutanoita ja muksuna, kun asuin Tuusulassa. Isä toi niit joka kesä lammikkoon. Ja syksyllä raahattiin ne takasin sinne isoon lampeen.
Onko tuo allas muuten kuinka syvä, sehän ei kait saa jäätyä pohjaa myöten. Mulla oli noit ruutanoita ja muksuna, kun asuin Tuusulassa. Isä toi niit joka kesä lammikkoon. Ja syksyllä raahattiin ne takasin sinne isoon lampeen.
Mulla näitä haaveita.. piisaa! suunnittelin semmosta 12neliön monttuu. Ja syvyyttä tahtoo sen 60-70cm syvään osaan. Mulla on tuolla kiikarissa oikeita lumpeita. Ja perskutarallaa... niitä haluun. Jos ne on korissa.. syökö ankat ne? Eihän ne mitään hirviöitä oo vaan pikkasia lintuja... Voikukka, ja muuta nannaa täällä kasvaa pihat ja pellot väärällään, että varmaan herkullisempaa muonaakin on. (ukko justiin sanos, että saan tukkia ruusupusikot... no mihin haluun. Ja kaivaa vaikka koko tontin uimaaltaaksi, kuhan teen sen itse!)
Mä haaveilen kanssa tuollaisesta kultakalalammikosta... Vaikka olishan ankkalampikin kiva! Kumpien talvisäilytys on hankalampaa, kultakalojen vai ankkojen..?
Ankkalampeen laittaisin varmaan ehdottomasti sellaisen UV-suodattimen tai vaikka kaksikin peräkkäin, se tappaa kaikki bakteerit ja levät vedestä.

Ankkalampeen laittaisin varmaan ehdottomasti sellaisen UV-suodattimen tai vaikka kaksikin peräkkäin, se tappaa kaikki bakteerit ja levät vedestä.
Jaa-a, vaikea sanoasiimis kirjoitti:Kumpien talvisäilytys on hankalampaa, kultakalojen vai ankkojen..?![]()

Voi mä kun oon luullu, että omalta maalta saa siirtää itte istuttamiaan lumpeita, vaikkakin ne olis luonnon lumpeita. Nää on sellasia rescue kasveja. Otin ne ojituksen jaloista pois... ei paljon kyselty suojeluista
niin kai ne lumpeita on kun niis on valkonen iso kukka, ja käsivarrenpaksunen juuri...