Tyrnäväläinen kanta

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Wuohetar

Viesti Kirjoittaja Wuohetar »

Mielenkiintoisia nuo historiikit, kiitos Moilanen! Hautoma haluukkuttta kyllä löytyy, vuodenajasta riippumatta ainakin alhon kannalla! Tocka kököttää pesässäään eikä ole nousut yöksi orrellekaan, niinkuin eka kerralla! Mulla oli jemmassa muutama siitosmuna kävin hivuttamassa pesään vaivihkaa, jospa nyt onnistaisi eikä häiriöitä olisi! :roll:
kanaemo

Viesti Kirjoittaja kanaemo »

:oops: Niinhän se taisi mennäkin...
Mimmi

Re: Kanarodut

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Moilanen kirjoitti:Kanaemo opettaa poikasiaan..
Tuota hommaa on muuten kiva seurata! Päivä päivältä kanaemo laajentaa poikasten reviiriä ja ruokavaliota. Opettaa jo höyhenten sukimista ja kuopsuttelua.. Luonnollinen tapa on aina luonnollinen.. :lol:
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Täällä kaksi kuvaa tyrnäväläisistä:
http://www.feathersite.com/Poultry/CGD/ ... Finns.html
(Ovat kyllä niin samannäköisiä nämä eri kannat, ettei mitään toivoa erottaa toisistaan ulkonäön perusteella...huoh.)
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Voi kun kivoja kuvia tuolla Hiltan linkittämällä sivulla :P mut mitähän kantaa nuo Ilomäen kuvaamat edustaa, ei mainittu lainkaan? :?
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Oho, nyt vasta huomasin että Elojalakallahan on kotisivutkin :oops: Tässähän näkyy tuollainen valkoinenkin kana :shock: ja mutta kuinka monta tipua tässä oikein on? :D
Hitsinpimpulat, kyllä noi tyrnäväläiset taitaa olla mun ykkössuosikkina nytten, tulis nyt vaan kevät että vois hommailla siitosmunia ja yllyttää kanoja hautomaan... ukkokulta kieltää mua ennen maaliskuuta ryhtymästä tuumasta toimeen, kun jos tuleekin talvi ja kovat pakkaset ja tiput paleltuu :?
Elojalaka

Viesti Kirjoittaja Elojalaka »

Tässä lisää kanoista kuvia. Salamalla otetut ovat vaan kovin huonoja.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

KuvaMitä kanoja!

Muusa, noita olis tosi tärkeää saada useammalle tilalle, joten hyvä kantavalinta. :D
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Pootsi kirjoitti:KuvaMitä kanoja!
Samat sanat! :D
Noissahan on joka sävyä ruskeaa :lol: ja tuo valkoinen on tosi erikoisen näköinen kyllä :shock: Kukotkin on komeita kuin mitkäkin!
Kiitti vaan Elojalaka näistä lisäkuvista! :)
Toivottavasti joku noista mun sekarotuisista innostuis vaan keväällä hautomaan, niin jos Elojalaka voisit lähettää mulle siitosmunia sitten. Ja kun vaan kaikki menis hyvin, mua vähän jo jännittää kun meillä ei oo koskaan tipuja ollut lainkaan (paitsi undulaattitipuja...) että osataan hoitaa oikein... :oops:
Pootsi kirjoitti: Muusa, noita olis tosi tärkeää saada useammalle tilalle, joten hyvä kantavalinta. :D
Niin kun kert puhdasrotuisia maatiaisia olen hankkimassa niin miksen sit hankkis juuri tätä kantaa ! Vielä kun nää on tosi kivan näköisiä :P
Mutta etkös säkin Pootsi ollut näistä kiinnostunut :wink:
Mulla on jo alustava suunnitelma yhden kaverin kanssa joka suunnittelee maallemuuttoa parin vuoden päästä, että tuon hänelle sit tupaantuliaisiksi kanoja 8)
Wilhelmina

Viesti Kirjoittaja Wilhelmina »

Olipas komeita kanoja Elojalalla!!!!!


Hei, vieno pyyntö: olen tulossa keväällä Korvalle useampaan otteeseen, voisiko samalla vierailla Kurikassa ja ostaa muutaman siitosmunan?

Ja mun piti ottaa vain yhtä maatiaiskantaa.... no, onhan mulla kaksi navettaakin, niin kumpaankin oma maatiaiskanta.


Muusa, sä voit pakottaa sun kanan hautomaan, ellei ne itse hoksaa. Laitat sen pimeään laatikkoon munien päälle pariksi päiväksi. Yleensä ne jatkavat siitä hautomista sitten.
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Wilhelmina, etkö sä pelkää että kannat sekoittuu kuitenkin, kun jos päästät kanat ja kukot vapaaksi ulkoilemaan? :?

Hyvä tuo laatikkovinkki :lol: Mut on ainakin noista mun kanoista Sipsu hautonut viime kesänä poikueen, niin miks ei hautois tänäkin vuonna...

Kauhee maatiaiskuume :oops: tekis mieli kyllä heti alkaa yllyttämään noita hautomaan... :roll:
Elojalaka

Viesti Kirjoittaja Elojalaka »

Tuo valkoinen kana on mun vanhimpia. Toiseksi alimmassa kuvassa vasemmassa laidassa on myös vaalea kukko, voin ottaa uusia kuvia, jossa myös se näkyy paremmin.

:D Tervetuloa Wilhelmina Kurikkaan joskus. Nyt munia tulee tosi vähän, aloittivat reilu kuukausi sitten vasta munintatauon ja muninta vilkastunee, kunhan päivä pitenee. Kerron sit kun niitä alkaa olla myytäväksi asti.
Wilhelmina

Viesti Kirjoittaja Wilhelmina »

Kiitos, Elojalaka!!!! :D :D :D Juu, keväämmällä sitten, kun kanat alkavat virittyä hautomatuulelle. Ei mitään hoppua.

Muusa, mulla on kaksi navettaa ja niiden välissä on pelto ja pihapiiri, ei suoraa näköyhteyttä navetasta toiseen. Olisko noiden väliä jotakin 100m. Ainakaan viime kesänä kanaset eivät olleet koskaan noin kaukana omasta kanalastaan.
Elojalaka

Viesti Kirjoittaja Elojalaka »

Kävin häiritsemässä kanojen orrelle virittäytymistä ja räpsin teille lisää kuvia. Uudet ja aikaisemmatkin kuvat ovat nyt albumissa tässä näin

http://kirjohanta.kuvat.fi/kuvat/11+Kan ... ikuu+2007/
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

kauniita,kauniita ovat :D
Vastaa Viestiin