Tv. Hilluva voodoo-nainen
Outo puhelu
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Kotopullaki
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Toivottavasti ja luultavasti näin on tai pitäisi ainakin olla. Jos ja kun vieraaseen maahan tulevat, niin kai se uuden kotimaan lainsäädäntö ajaa heidän oman kotimaansa kulttuurin, tapojen ja lakien edelle. Mutta sitten se 'mutta', että ei sitä mitenkään pystytä aukottomasti valvomaan, joten varmaan tekevät myös sen mukaan miten ovat ex-kotimaassaan oppineet ja mihin pienestä pitäen tottuneet.mirri kirjoitti:Mut eiköstä siinä kuitenkin koske tämä suomessa voimassa oleva eläinsuojelulaki, näitä uskonto rituaalejakin?
kuutamofoxi kirjoitti:Tulihan vuodatus... Jokohan mut nakataan pihalle koko foorumista
Ei todellakaan nakata pihalle…sullahan oli asiallinen ja hyvin perusteltu puheenvuoro! Juuri avarakatseisuutta ja (vaikeidenkin) asioiden tarkastelua monesta eri suunnasta ei harrasteta koskaan liikaa.
Milläs tämäkin väite todistetaan oikeaksi/vääräksi? Tuskin mikään kuollut eläin tai kukaan kuollut ihminen on tullut jälkeen päin kertomaan, että olipas muuten helppo/vaikea kuolema. Mä en oo ainakaan koskaan moisesta kuullut, mutta sehän ei tietenkään todista mitään muuta kuin minun oman vajavaisuuteni.Suvianne kirjoitti:Ja vaikka en halua kukkojani vuodatettavan kuiviin, niin olen kyllä käsittänyt, että se ei ole kovin tuskallinen kuolema.
Itsemurhakin olisi hyvä tehdä kuiviin vuotamalla.
Veri vain valuu ja sitten rupeaa hirveesti väsyttää ja menettää tajuntansa ja kuolee.
Suvianne:
Pootsi kirjoitti:Ei meidän elämäntapa ole se ainoa oikea, toisten tuomitseminen on aika pöljää. Silti Suomessa eletään Suomen lain mukaan, eikä eläimiä saa vuodatella kuiviin pitkin poikin pusikoita.
Just näin minäkin ajattelen!
Ja vaikka kuinka hyvään paikkaan olisi myyvinään, niin uusien omistajien elämäntilanteet voivat muuttua ja senkin takia eläimiä jää valitettavasti hunningolle.Pootsi kirjoitti:Kamalan vaikeaa hommaa oikeasti tuo eläimen myyminen. Koskaan ei voi olla oikein varma, että millaiseen hoitoon se oikein päätyy.
-
mirri
Tästähän syntyikin tosi monipuolinen keskustelu!
Ja kaikki on jopa samaa mieltä, ettei eläimiä saa rääkätä.
Vielä vähän hämmennän soppaa lisää
Tuohon pakanuuteen liittyen. minäkin olen sitten ilmeisesti pakana, kun tuostakin väittämästä voisin allekirjoittaa osan.
" yhteisenä tekijänä eri luonnonuskonnoilla on kunnioitus luontoa ja sen kiertokulkua kohtaan. Luonnonuskonnoissa ihminen nähdään osana tätä loppumatonta kiertokulkua; ei erillisenä, ylempänä tai alempana. Luonnonuskonnoille on ominaista pyrkimys tasapainoon " Ja mikäli oon nyt oikein käsittänyt niin moinenkin määritellään uuspakanuudeksi.
Ja kaikki on jopa samaa mieltä, ettei eläimiä saa rääkätä.
Vielä vähän hämmennän soppaa lisää
Tuohon pakanuuteen liittyen. minäkin olen sitten ilmeisesti pakana, kun tuostakin väittämästä voisin allekirjoittaa osan.
" yhteisenä tekijänä eri luonnonuskonnoilla on kunnioitus luontoa ja sen kiertokulkua kohtaan. Luonnonuskonnoissa ihminen nähdään osana tätä loppumatonta kiertokulkua; ei erillisenä, ylempänä tai alempana. Luonnonuskonnoille on ominaista pyrkimys tasapainoon " Ja mikäli oon nyt oikein käsittänyt niin moinenkin määritellään uuspakanuudeksi.
-
Suvianne
Olen pahoillani jos häiritsin foorumi rauhaa. Itse asiassa en käsitä ollenkaan miten.
Enhän minä ketään haukkunut ja en arvannut että sana itsemurha on tabu, niin sekin oli minulle yllätys.
Toistin vain kuulemaani. Olen myös kuullut, että hukkumiskuolemakin on helppo. Vaikka en sitäkään itse usko. Myös noidat roviolla kuulemma on ensin pyörtynyt häkämyrkytykseen. En tiedä onko sekään totta. Kerroin vain mitä olen kuullut. Ja omasta mielestä annoin sen viestissä ymmärtää, ettei se välttämätt 100% faktaa ole.
Ja tuo pakana kommentti oli lähinnä vitsi, siinähän perässä puhutaan kuusenoksista vihdaksi. Se oli vain vitsi jatkumona sille kukkovihta kommentille.
Suoraan sanottuna olen ihan äimän käkenä, mitä loppujen lopuksi sanoin väärin.
Ja jos johonkin pakana sanaan takerrutaan ja siitä vedetään johtopäätös, että halveksin muita uskontoja ja muita kulttuureja niin se johto päätös on väärä.
Ensinnäkään itselläni ei ole mitään uskontoa ja toisekseen itse olen vieraasta kulttuurista koska olen puoliksi norjalainen. ja voin kertoa, että jos joku on siitä saannut koko nuorutensa kuulla niin se olen minä!!
Joten en varmasti ole ekana ulkomaalaisia haukkumassa!!
Enhän minä ketään haukkunut ja en arvannut että sana itsemurha on tabu, niin sekin oli minulle yllätys.
Toistin vain kuulemaani. Olen myös kuullut, että hukkumiskuolemakin on helppo. Vaikka en sitäkään itse usko. Myös noidat roviolla kuulemma on ensin pyörtynyt häkämyrkytykseen. En tiedä onko sekään totta. Kerroin vain mitä olen kuullut. Ja omasta mielestä annoin sen viestissä ymmärtää, ettei se välttämätt 100% faktaa ole.
Ja tuo pakana kommentti oli lähinnä vitsi, siinähän perässä puhutaan kuusenoksista vihdaksi. Se oli vain vitsi jatkumona sille kukkovihta kommentille.
Suoraan sanottuna olen ihan äimän käkenä, mitä loppujen lopuksi sanoin väärin.
Ja jos johonkin pakana sanaan takerrutaan ja siitä vedetään johtopäätös, että halveksin muita uskontoja ja muita kulttuureja niin se johto päätös on väärä.
Ensinnäkään itselläni ei ole mitään uskontoa ja toisekseen itse olen vieraasta kulttuurista koska olen puoliksi norjalainen. ja voin kertoa, että jos joku on siitä saannut koko nuorutensa kuulla niin se olen minä!!
Joten en varmasti ole ekana ulkomaalaisia haukkumassa!!
-
Kotopullaki
Kylla ma luulen ettei itsemurhista kannata taalla keskustella ollenkaan. Se on tabu meille koska se on suomalaisille niin yleista, valitettavasti. Ja veikkaan etta jokaisen munislaisen elamaa tallanen tapaus on koskettanu jollain tavalla. Toisia lahelta, toisia kaukaa, ja toiset sulattanu asian, toiset ei tuu sulattaa koskaan. Se on vaikeeta taalla valilla kun ei tieda yhtaan ketka ja millaset ihmiset taalla on jasenina. Mutta sen verran on kaikki lukijat varmasti ymmartany etta Suvianne ei sano asioita ilkeyttaan, tai "avaa auki vanhoja haavoja" tarkoituksella. Piste.
Tosta ulkomaalaisista ja uhrikukoista viela... Ihan kuten mina olen asunut taalla vieraassa maassa sen suurempaa alamoloa pitamatta, niin samoin taytyisi minusta Suomessakin asuvien ulkomaalaisten tehda. Kun muutetaan suomalaiseen kulttuuriin, niin kylla jokainen huomaa miten korkealla tasolla siella on elainten hyvinvointi ja miten lemmikit ovat todellakin perheenjasenia. Eika kukaan osaisi varmasti kuvitellakaan ketaan suomalaista uhraamassa elaimia! Taalla taas ei niin ole. Ei taalla siis uhrata, vaan pidetaan elaimia suomalaisen mittapuun mukaan huonosti. Enka silti ole mennyt pelastamaan naapureitten ja sukulaisten koiria elainsuojeluintoisena. Maassa on oltava maan tavalla, niin Suomessa kuin muuallakin.
Tosta ulkomaalaisista ja uhrikukoista viela... Ihan kuten mina olen asunut taalla vieraassa maassa sen suurempaa alamoloa pitamatta, niin samoin taytyisi minusta Suomessakin asuvien ulkomaalaisten tehda. Kun muutetaan suomalaiseen kulttuuriin, niin kylla jokainen huomaa miten korkealla tasolla siella on elainten hyvinvointi ja miten lemmikit ovat todellakin perheenjasenia. Eika kukaan osaisi varmasti kuvitellakaan ketaan suomalaista uhraamassa elaimia! Taalla taas ei niin ole. Ei taalla siis uhrata, vaan pidetaan elaimia suomalaisen mittapuun mukaan huonosti. Enka silti ole mennyt pelastamaan naapureitten ja sukulaisten koiria elainsuojeluintoisena. Maassa on oltava maan tavalla, niin Suomessa kuin muuallakin.
-
mirri
Suvianne ,kasan perinteessä muistasin joskus mainitun lääkkeeksi katajavihtaa...Voishan se kuusivihtakin tehota
en oo muuten sitten käyttänyt! Kyllä hoksasin ettet piruuttas kirjoittanut.
Mutta suomalainen kulttuuri ja tavat tulee varmasti monesti olemaan vielä "napit vastakkain" muiden kulttuurien kanssa. Koska nuo rituaalithan on osa uskontoa, ja suomessa on uskonnon vapaus.
Toivotaan vain että näitä eläimiä vaativia uskontoja sitten noudatettais tosiaan lain puitteisa.
Mutta suomalainen kulttuuri ja tavat tulee varmasti monesti olemaan vielä "napit vastakkain" muiden kulttuurien kanssa. Koska nuo rituaalithan on osa uskontoa, ja suomessa on uskonnon vapaus.
Toivotaan vain että näitä eläimiä vaativia uskontoja sitten noudatettais tosiaan lain puitteisa.
-
Mimmi
Meillä foorumilaisilla ei tosiaan ole muuta yhteistä tekijää, kuin kiinnostus siipikarjaan. Siksi täällä jokaisen tulisi näissä muissa asioissa olla mahdollisimman kunnioittava ja avarakatseinen.
Suviannen ensimmäinen viittaus pakanaan oli vastakkainasettelu: "pakanauskoinen" ja "normaali". Kyllä minulla sellaisesta nousee ns. karvat pystyyn, koskettipa asia minua henkilökohtaisesti tai ei.
Sen kummemmin en yksittäiseen sanaan halunnut "takertua", mutta olen koko foorumilla oloaikani yrittänyt painottaa sitä, että mietittäisiin vähän mitä kirjoitetaan, sillä kirjoitetun tekstin tulkinta tapahtuu aina lukijan päässä. Ikävä kyllä tälläkin ihanalla foorumilla on aina joku välillä loukkaantunut ja lähtenyt ja sitä me varmasti Hiltan kanssa yritetään tässä varotella..
Suviannen ensimmäinen viittaus pakanaan oli vastakkainasettelu: "pakanauskoinen" ja "normaali". Kyllä minulla sellaisesta nousee ns. karvat pystyyn, koskettipa asia minua henkilökohtaisesti tai ei.
Sen kummemmin en yksittäiseen sanaan halunnut "takertua", mutta olen koko foorumilla oloaikani yrittänyt painottaa sitä, että mietittäisiin vähän mitä kirjoitetaan, sillä kirjoitetun tekstin tulkinta tapahtuu aina lukijan päässä. Ikävä kyllä tälläkin ihanalla foorumilla on aina joku välillä loukkaantunut ja lähtenyt ja sitä me varmasti Hiltan kanssa yritetään tässä varotella..
-
Suvianne
Normaali oli minulla heittomerkeissä. Ja pakana sanaa käytin ajatellen juuri tuota voodoota. Ja en tunne yhtään suomalaista voodoon harjoittajaa. Joten tämä pakana sana tuli vahingossa, kun yleis sivistykseni on niin huono. Minä en tiennyt että suomessa on pakanoita. En tiennyt että näin moni pitää itseään pakanana ja loukkaantuu. Se oli ainut vahinko mitä kirjoitin. Ei ollut tarkoitus tuomita ketään. Siksi laitoin heittomerkkeihin normaali sanan. Ja minusta on turha takertua johonkin yksittäiseen sanaan jos toinen ei selvästikkään tarkoita sillä mitään pahaa.Suvianne kirjoitti:Olen vähän samalla linjalla. Ja vaikka en halua kukkojani vuodatettavan kuiviin, niin olen kyllä käsittänyt, että se ei ole kovin tuskallinen kuolema.
Kuiviin vuotaminen ei ole kuulemma niin paha.
Veri vain valuu ja sitten rupeaa hirveesti väsyttää ja menettää tajuntansa ja kuolee.
Ja olen dokkareissa nähny näitä lehmien ja vuohien pistoja, niin ne eka pyristelee kun pelottaa ja sitten vain vaipuvat polvilleen ja silleen.
Että ei se ehkä ole pahimmasta päästä.
Mutta en silti möisi tollaseen. kun ei tiiä mitä hullunmyllä ne siellä pitää ennen pistämistä. Ei varmaan juutalaiset ja muut "normaalit" Vaan jos onkin kyse jostain pakanauskosta.. Niin jos vihtaa tarvivat niin ottakoon kuusenokisa pihalta...
Esimerkiksi jos minun pitäisi puhua jostain naapurin mustasta miehestä. Niin en yhtään tiedä mikä on se oikea sana. Onko se afroamerikkalainen vai neekeri vai musta vai tumma. Ja jos vahingossa käyttäisin väärää sanaa, se ei automaattisesti tee minusta rasistia. Vaan tietämätöntä.
Omasta mielestä viestini sävy oli tämä:
Ehkä heidän rituaalit ei ole niin pahoja, mutta ääripään pakana vihtojalle en antaisi kukkojani.
Minusta ainut mihin syyllistyin oli tyhmyys, ja se ei edes ollut tahallista. milloin tahattomasta tyhmyydestä kannattaa vetää herneitä...
Viimeksi muokannut Suvianne, 17 Joulu 2008, 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Mimmi
-
Suvianne
-
smari
Mua kyllä häiritsee jos haluan lukea kanoista ja kaikista ihanista linnuista ja keskusteluissa aletaan kirjoittaa itsemurhan tekotavoista! Olenko sitten jotenkin rajoittunut, en tiedä, mutta onhan lähes joka aiheelle omat fooruminsa. Yritän kyllä ymmärtää, että jokaisella meillä on erilainen ajatus siitä mikä on sopivaa ja mikä ei, mutta itse pidän sitä tälle palstalle sopimattomana. Ja jos joku kirjoitus on jo häirinnyt muita, niin ehkä sitä ei kannattaisi enää alleviivata kopioimalla se keskusteluun uudestaan.