Butteja kesäksi 2013

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Haaveilija

Re: Butteja kesäksi 2013

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

Meillä kymmenestä butista kaksi lensi 1,5 metrin korkeuteen "orrelle" (häkin yläreuna). Muut pysyivät maan tasalla. Ja nuokin lensivät vain yöpuulle iltaseitsemän aikoihin, ennen sitä jos hätyytti sisälle, niin ei kukaan keikkunut missään.
SimplySix

Viesti Kirjoittaja SimplySix »

Riku :smt006 Täälläpä olisi Kiuruveeltä toinen kiinnostunut! Pari buttia haluisin kesäks laittaa, en vaan tiiä mistä lähteä niitä kyselemään. :smt017
Riku

Viesti Kirjoittaja Riku »

SimplySix: Minun on tarkotus kysyä tässä lähi aikoina esseniltä butteja.
Kiyry87

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Hei kaikki, Nokialta saa tänäkin vuonna butteja siltä Reijo nimiseltä vanhemmalta herralta.
On asiallinen mies joka neuvoo alkuun ruokien suhteen ja muunkin tärkeän kanssa. Halusi tietää missä pikkuiset tulee asumaan mulle saapuessaan.
Opasti mua kanssa että tiedänkö kaikki nyt varmasti :smt054 Oikein mukavan oloinen mies.

Kasvattaa kolme erää 6 viikkoiseksi. Ensimmäinen erä on 6 viikkoinen touko-kesäkuun vaihteessa ja toinen juhannuksen paikkeilla.
Kolmas erä jäi hämäräksi kun puhelu pätki aika pahasti.
Ensi kertaa asialla oleville tiedoksi että 6 viikkoinen butti on noin kanan kokoinen. (En tiennyt itsekkään... :oops: )

Omat 4kpl on varattu nyt ensimmäisestä satsista :smt040 Ny se sitten varmaa :shock: :smt005 :smt007

Muoks; En mie laita, jännässä kevättä odotteleen.. Istuttelee kasveja..
Viimeksi muokannut Kiyry87, 03 Maalis 2013, 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
koivuton

Viesti Kirjoittaja koivuton »

Mulla oli viime kesänä 10 buttia nokian Reijolta ja tänään hän soitteli ja varasin ensi kesäksi saman 10 toukokuun erästä. Pidin hänen tavastaan toimia ja kysellä, mie sain hyvin neuvoja, oli uudesta lajista kysymys mun kohdalla.
Bongasin vuosi sitten Maaseudun Tulevaisuudesta hänen ilmonsa.
Nyt vaan into piukassa oottelen, koska päästään hakemaan!
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kyllä tännekin voi laittaa esim. myynti-ilmoituksen toisen puolesta, jos siltä varsinaiselta myyjältä on siis lupa! Ja nimenomaan tuonne markkinoille...ei muun keskustelun sekaan.
tawnia

Viesti Kirjoittaja tawnia »

Me voitais myös ottaa butteja Loimaalle. Viime vuonna haettiin kimppatilauksesta, olikohan Karkkilast (Esseniltä tulivat). Me tehtiin myös se moka, kun muniksessa peloteltiin, että kuolevat herkästi, ni otettiin tuplamäärä siihen mitä haluttiin. 1 tipu saatiin vielä satsin kaupan päälle ja lopulta oli 16 kalkkista huitelemassa pitkin pihaa :smt003 Et suhtautuisin pienellä varauksella tohon "juu kannattaa ottaa reilusti"-mantraan.

Kahdelle kalkulle tuli kesän aikana kuvun laajentuma ja ne meni koirien ruuaks. Sen lisäks yks äijä jäi alakynteen tappelussa eikä oikeen pärjänny laumassa ja se syötiin kesällä, mutta muut meni lopulta siipikarjan pienteurastamoon, ku ei maltettu niitä kesällä syödä ja 13 teurastaminen yhteen putkeen ei oikeen innostanu. 10 € / eläin makso teurastus ja olin kyllä oikeen tyytyväinen lopputulokseen. Ens kesänä otetaan kyllä sen verran vähemmän, että on oikeesti VAAN omiin tarpeisiin :D
koivuton

Vuosi sitten, kun otin ekat buttitiput ja haastelin nokian Reijon kanssa , hän sanoi, että jos saa kananpojan selviämään, saa myös kalkunpoikasen. Se helpotti kun oli tätä samaa kuullut ja varoiteltu, että vaikeita pitää hengissä. Meiltä kuoli 1 kana munimisongelmiin kesän aikana. Muut saatiin pakastimen kautta pöytään.
Katja

Viesti Kirjoittaja Katja »

Tietääkö joku paljonko nuo Nokialta ostetut butit kustantavat? Olisin alustavasti kiinnostunu ottamaan n. 5 kpl butteja, ihan pienestä olis tietysti mukava kasvatella niitä :smt007. Onko kimppatilausta tulosta Essenilta? Ja mikä niiden hinta on untuvikoille. Onko kenelläkään antaa mitään osviittaa...? :smt048
koivuton

Nokian butit on nyt 12-13 e/kpl, ihan tarkalle ei vielä osannut sanoa, kun kysyin.
Maatiaiskana

Viesti Kirjoittaja Maatiaiskana »

Hei Paltsi,
me ottaisimme 5-6.
Laitan sinulle vielä s-postia asiasta.
Möllykkä

Viesti Kirjoittaja Möllykkä »

Viitiskö joku laitella minulle vaikka YV:llä tuon nokialaisen Reijon yhteystiedot? Kovasti tekisi mieli kokeilla ekaa kertaa kalkkunoita tänä kesänä ja syksyn ristiäisissä ehkä tarjoilla savustettua kalkkunaa suvulle :smt043
Möllykkä

Viesti Kirjoittaja Möllykkä »

Kiitokset Kiyrylle :smt001 pääsen soittelemaan lähipäivinä buteista.
dani

Viesti Kirjoittaja dani »

menen parin vkon päästä noutamaan Esseniltä untuvikkoja. varasin 10 kpl kaverin puolesta ja nyt sitten perui tämän. mulla siis olisi periaatteessa 10 kpl ylimääräisenä. kyllä mahtuu itsellekkin mutta onko kiinnostuneita :smt006 reitti loppi-heinola. tarkemmat kyselyt yv:llä.
Kiyry87

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Eipä kestä Möllykkä :smt006
Vastaa Viestiin