Minun kana tarinani onkin pikkusen erikoisempi, nimittäin en eläissäni ole kyennyt sietemään kanoja! Mummolassa niitä on ollut lähes aina lehmien lisäksi.
Oikeastaan syy miksen niitä sietänyt oli se, että pelkäsin niitä kamalasti

Sitten muutama vuosi takaperin jouduin lomittajana hoitamaan niitä kamalia kaakattimia ja mua niin pelotti mennä sinne häkkiin niiden kanssa. Enhän minä edes munia tohtinut ottaa kanan alta jos se siellä pesässä kyyhötti!!
Sitten muutin tähän mieheni kotitaloon(pieni maatila, elukoita ei enään 2003vuoden jälkeen ole ollut). Ekat kaksi vuotta meni remontoiden ja laitellen kotia, sitten lapsia ja sitten jostain syystä-en edes muista mistä(!!) ajauduin nettiin kattelemaan kana-juttuja(no paljastetaan nyt, että tänne foorumillehan tulin

) ja aloin miehelle höpötellä, että olisi mukava kun tulisi kotoa ruokaa ja pitäisihän maatalossa eläimiä olla. Siinä oli sitten pitkä talvi edessä ja mies varmaan rukoili, että unohdan kevääseen mennessä kana-haaveeni, mutta en! Mies lupautui ainoastaan 2kanaan, kukkoa EI! Rakennettiin ulkotarha ja todettiin, että on tuhottoman vaikea löytää kanoja täältäpäin, mutta sitten löytyikin mauno joka möi meille kolme kanaa ja kukon myös. Tarkoitus oli alunperin, että syksyllä pataan, mutta eihän noita pataan voi laittaa. Niin sitten rakennettiin talvikanala navettaan. Nyt meillä on 8kanaa (osa nuoria) ja 3kukkoa ja 1ehkä kukko. Sekä hautomakone

Nyt olemme alkaneet haaveilemaan isorotuisista kanoista ja tarkoitus on hankkia orpingtonin siitosmunia.
Nyt ollaan sitten jo laajentamassa lampaisiin. (venynyt niiden ottaminen, kun olen vain sairastellut

), mutta ens viikolla niiden pitäisi viimein saapua, ellen TAAS ole niin kovassa kuumeessa/räkätaudissa, etten kykene mihinkään ylimääräiseen

ja sitten seuraava voisikin olla oma lehmä...
Eikä mulla muuten vieläkään ole mitään kiirettä ottaa munaa kanan alta pois