Kanalla on kanan aivot!

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Jii

Re: Kanalla on kanan aivot!

Viesti Kirjoittaja Jii »

Teillä on vähän erilainen sohvanvaltaaja :smt003
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Meillä mies saisi hepulin! Ku raivoaa jo terassien kakoista...

Meillä ankat joskus kurittaa poikasia ja aina on kanat ajanut kurittajan veke!!
Kanat on ihania!!
Korpela

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Mulei oo miestä suuttumassa ;)
Onneks sohvia on kaks...
ja kanat on huippuja :smt049
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

No niin, nyt noi sitten on oppineet tuntemaan mun autoni äänen :smt005 vaikkei niillä ole näköyhteyttä kun ajan pihaan aamuisin töistä tullessa. Kohta sen jälkeen alkaa Kusti ensin, ja Berlusconi perässä kiekumaan. :smt044 Tänä aamuna vaan nukutti niin pirusti etten mennyt kanalaan heti.
Eli venyi sitten herkkujen vieminen, ruokaahan niillä on tarjolla yllin kyllin, ja menin vasta klo 11.30 jälkeen pihalle. Ihmettelin kun Kustin kiekuminen kuului niin vaimeasti :smt017 Navetan etummainen, pihan puoleinen ovi oli vielä kiinni. Menin sisään ja siellä ne istuivat koko konkkaronkka ruokaämpäreiden päällä sisällä ruokintapöydällä ja osoittivat mieltään että missä on aamuherkku! Ovi tarhaan oli auki kyllä ja herrasväki kyllä varmastikin olivat jo olleet ulkona aiemmin :smt044 Kun näkivät minut pojat yltyivät entisestään kiekumaan ja kananeidit potpottelivat kompaten. No lähdin sitten hakemaan herkkuvatia ja kun menin takaisin niin sitten oltiin jo menty ulos tarhaan vastaan minua ja hillitön metakka kun juoksivat vastaan :smt050 :smt043 :smt050 Kyllä ne osaavat !
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Ruoka ja varsinkin se herkkuruokakuppi on melkoinen houkutin :smt003
Minä olen nyt huoltomaalaillut ulkorakennuksen ovia ja ovien vuorilautoja...kanaparvi oli irrallaan elukkapihalla, kun satuin siirtymään niitä lähimmälle ovelle maalipurkki kädessä. Voi raukkoja, kun ne reppanat luulivat, että ruokatarjoilu saapui!
Jekku

Viesti Kirjoittaja Jekku »

On ne kanat vaan viisaita. Miul on pihas ainaki 5 kesken erästä hommaa. Yks niistä ois maan muokkaus ja kalkitus kasvihuoneen kulmalta. Tänää mein kiuruvetis nuoriso oli sit kuopsuttelemas just siin kohas :smt044 Pari päivää ku jatkavat voin laittaa kalkit siihe :smt043 Loppu kääntö pitää sit hoitaa ite, ellei käytä eläintyövoiman sijast lapstyövoimaa :smt050
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mun kukkotipu on vaan yks... Mitenhän sen kauniisti sanois. Paukapää. Jokanen astia mun kädessä on tieteski sille sen mielestä. Kanatipu on paljon älykkäämpi. Mutta toi Laku-poika lensi suoraan vesikuppiin mun kädessäni eilen, jota olin viemässä hautovalle kanalle. Mikään ruoka ei kelpaa muuten kun mun kädestä, ei se maasta syöny tänä aamuna... Suoraan sanoen oli jo raivostuttavaa yrittää tehdä navettahommia kun tollanenei siirry jaloista sen vertaa ettei varpaille astu. Kanat on vaihtelevasti älykkäitä, mutta kukoissa ei oo mulla tällä hetkellä fiksuja tapauksia...
Nuki

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Mä oon ihan umpirakastunut mun kääpiökotsikukkoihin (kiitos, Tuulia! :smt049 ). Jahka ehdin opetella jonkun kuvaohjelman käytön teen palleroille oman ketjun.
Siis oli mulla jo kersana lempikanoja jotka oli mun mielestä kesyjä, mut noi on kyllä aivan ylivetoja seurallisuudessaan. On mahdotonta olla tykkäämättä pikku vipeltäjistä jotka seuraa mua koko ajan pihalla, tunkee kylkeen kiinni ottamaan aurinkoa, änkeää syliin ja juttelee joka kerta kun kuljen häkin ohi. Mulla on jäänyt kaikki hommat rästiin, hyvä et jaksan ottaa muutaman asiakkaan välissä kun palluttelisin vaan kukeleita. Ne juoksee jo luo kun potpotan niille (onneks ei oo naapureita kuuloetäisyydellä... :oops: ) ja nyt on alkanut nimien opettaminen (Matti & Teppo).
Niiden touhuilua on uskomattoman hauska seurata eikä mun mieskään pystynyt vastustamaan pikku karvajalkoja kun lykkäsin ne tänään sen syliin. Tepa vaan tietty vääns heti paskat sen kädelle... Ne on ku majakka ja perävaunu, kulkevat melkeen kylki kyljessä pihalla, milloin eivät kyhnytä mun kainalossa. Noihan on seurallisempia ku mun kissat!
Suvianne

Minä ruokin kanoja aamusta ja yksi halusi siinä kuitenkin mennä munimaan. Sivusilmällä näin kanan kovasti pyörittelevän opesän ainutta munaa alleen.
Kuljin siinä edestakaisin, enkä kiinnittänyt kanaan mitään huomiota.
Sitten joku aivoissa sai raksuttamaan, että nyt tässä on jotain outoa, epäluonnollista. Kiipesin katsomaan kanaa .

Ja siellä kana makasi jumissa :smt005
Se oli niin innoissan työntänyt munaa, että pää oli mennyt liian pitkälle ja jäänyt jalan taakse jumiin!!???
Eli sen pää kurkisti pyllypuolelta jalan takaa.
Se rukka oli ihan jumissa, eikä pääsyt pois itse :smt005
Tupu

Viesti Kirjoittaja Tupu »

Suvianne kirjoitti:Eli sen pää kurkisti pyllypuolelta jalan takaa.
Voi raukkaa, oli varmaan näky! :smt042 Kai annoit sille niskahierontaa sen jälkeen?

Meillä tänään kuukui kauhee potpotus kanalasta. Nuoriso oli ulkona mut molemmat munivaiset, Keijo Väliviiva ja kolme nuorikkoa oli kanalassa potpottamassa. Isäntä meni katsomaan. Kanoilla on pesät vanhassa kaapissa, mihin on näkösuojaksi jätetty ovi. Nytpä oli ovi mennyt kiinni, eikä arvon rouvat päässeet munimaan! Sitä sitten piti tuohtuneena porukalla ihmetellä. :smt005
Suvianne

:smt005 hitsi ei tullut hierottua..
meillä oli yksi kana viettänyt yön ämpärin alla... aina välillä sattuu
Tammearu

Viesti Kirjoittaja Tammearu »

Kukot saa hyvin opetettua moniin rientoihin, kun aloittaa koulutuksen nuoresta pitäen. Thaimaassa ole seurannut kukkotappeluja ilman teräviä kannuksia. Ne on pehmustettu ja kovasti kukot jaksavat hypellä ja kaulailla toisiaan tappella nujuuttaessaan.
Meillä Kukot ilmoittavat mm. vieraista. Kanat kiintyvät todella isäntäänsä jos ovat esim. hautoneet ja niistä pitää sinä aikana hyvää huolta.
Nyt yksi äityli pyrkii kovasti tupaan, vaikka sen jälkipolvi on jo aikuisia ja niistä puolet jäi kotitaloon.
Korpela

Tupu kirjoitti:
Suvianne kirjoitti:Eli sen pää kurkisti pyllypuolelta jalan takaa.
Voi raukkaa, oli varmaan näky! :smt042 Kai annoit sille niskahierontaa sen jälkeen?

Meillä tänään kuukui kauhee potpotus kanalasta. Nuoriso oli ulkona mut molemmat munivaiset, Keijo Väliviiva ja kolme nuorikkoa oli kanalassa potpottamassa. Isäntä meni katsomaan. Kanoilla on pesät vanhassa kaapissa, mihin on näkösuojaksi jätetty ovi. Nytpä oli ovi mennyt kiinni, eikä arvon rouvat päässeet munimaan! Sitä sitten piti tuohtuneena porukalla ihmetellä. :smt005
Nää on niin ihania nää jutut, tarttis saada valokuvia mut ei kameraakaan voi kokoaikaa mukana pitää :)

Onko Tupulla kukko minkä nimi on Keijo väliviiva? Oikeesti? Mistä moinen nimi?
Tupu

Viesti Kirjoittaja Tupu »

Tammearu kirjoitti:Onko Tupulla kukko minkä nimi on Keijo väliviiva? Oikeesti? Mistä moinen nimi?
Juu on :smt003 Kopsaan tähän selityksen tuolta uudet käyttäjät osiosta, mihin aiemmin kirjoitin Keijon nimistoorin:

"Aijjuu, unohtui kertoa! Eli ukkokulta kuuluu kukkoviinaklubiin, ne tekee joka kesä "kokous"matkan Tallinnaan. :smt030 Niillä on ihan kokouslistat sunmuut. No, muutama viikko sitten oli tämän kesän reissu ja yhtenä asiana keksiä kukolle nimi. Tarkoittaen meidän tulevaa kukkoa. Tarkan pohdinnan tuloksena meidän tuleva kukkomme on Keijo Väliviiva :smt005 Ei hajuakaan mitä toi väliviiva siin nimessä tekee. :shock:"
Korpela

Ehkä hienoin kukonnimi ikinä! :smt045
Vastaa Viestiin