Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisteröidä
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö
Pitopaikkatunnuksia käytetään ilmoittaessa osto, myynti, siirtotapatumia eläinrekistereihin. Eli siinäpä se. Juuri se, mistä sanottiin että sitä ei tule tapahtumaan.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Eikös niitä pitopaikkatunnuksia tarvita tässä tapauksessa siihen kotona pidettävään luetteloon, että mistä mikin lintu on hankittu tai minne mikin lintu on luovutettu
Onkohan tämä ko. lomake jo olemassa?

Onkohan tämä ko. lomake jo olemassa?
Kääk! Enhän minä osaa noita yhtään täytellä! Ei tosiaan ole mitään tilatunnuksia meillä, eli molemmat laput vissiin pitäis rustata. Ja mitenköhän määräkin merkitään, kun vaihtelu on jotain 4-100 välillä, riippuen vuodenajasta, hoitolintujen määrästä jne. Ja minäkö ne hoitolinnut ilmoitan vai omistaja? Onkohan nää meidän munivat ja syötävät kanasemme nyt lihan vai munien tuotantoon?? Tuotantomuoto? Ja mites kun me ollaan täällä lintuinemme saman katon alla kaikki omakotitalossa eikä ole mitään kanalarakennusta edes? AAAaaaaarrrgh! 

Mä laitoin vain, että seura- ja harraste-eläimet. Niitähän mun kanat on ihan riippumatta siitä, että syönkö munia tai kukkoja tai myynkö siitosmunia tai nuorikoita. Jos ei oo ammatti, niin mun mielestä se on sit seura- ja harraste.smari kirjoitti:Viiriäisten tuotantomuoto mietityttää...
Ja voi peeveli, jos myyntejä ja ostoja pitää ruveta ilmotteleen.

Viiriäisillä ei ole vaihtoehtona seura- ja harraste-eläintä, sepä se ongelma onkin. 

Mun kone ei edes avaa noita tiedostoja ja tulostintakaan ei oo, joten mulla papereiden täyttäminen jää tuonnemmas.
Edellispäivänä oli yhdelle tutulle sanottu lomatoimistosta että lemmikkikanojen ei tarvis olla rekisterissä
Mullakin on pitopaikka tunntukset mutta taidan silti marssia ens viikolla maaseutusihteerin luokse täyttelemään paperit. No tarvii muutenkin viedä lammpaiden pidon alotus lappuset 

Kiitos Katjamaarit linkityksestä! Tää alkaa tulostella ja pakertaa papereita, vaikka kansalaistottelemattomuus olis enemmän mieleen!
No kattos! Onpas... Niitähän ne pääasiassa kuitenkin on. Jospa vaan kirjotat siihen, että seura- ja harraste? Lisätköön Evira sen sitten tiedostoihinsa.smari kirjoitti:Viiriäisillä ei ole vaihtoehtona seura- ja harraste-eläintä, sepä se ongelma onkin.
Onpa valmiiksi suunniteltu lomake totta tosiaan...

Periaatteessa sun kuuluu ne saada maaseutusihteeriltä, jos semmoset kerran pitää täyttää. Eli mee maaseutusihteerille ja pyydä sitä tulostamaan.vardenji kirjoitti:Mun kone ei edes avaa noita tiedostoja ja tulostintakaan ei oo, joten mulla papereiden täyttäminen jää tuonnemmas.
Mä taidan ainakin kynäillä muutaman lajin kohdalle "seura- ja harraste", uusikoot lappusensa Evirassa
. Ei oikeen uskaltaisi mitään "kaupallista" tuotantomuotoa laittaa, ties mitä sitten keksisivät...

Laita, että seura- ja harraste tuotantomuodoksi, älä muuta. Sitä se on, kun se ei oo ammatti. Sun lihan ja munien syönti on harrastus. Ei mun kuudennen aistini mukaan kannata laittaa muuta, ettei tuu mitään lisäbyrokratiaa. Ainoastaan, jos myyt kuittia vastaan munia tai lihaa, ne pitää varmaan merkitä tuotantomuodoiksi.flai kirjoitti:Kääk! Enhän minä osaa noita yhtään täytellä! Ei tosiaan ole mitään tilatunnuksia meillä, eli molemmat laput vissiin pitäis rustata. Ja mitenköhän määräkin merkitään, kun vaihtelu on jotain 4-100 välillä, riippuen vuodenajasta, hoitolintujen määrästä jne. Ja minäkö ne hoitolinnut ilmoitan vai omistaja? Onkohan nää meidän munivat ja syötävät kanasemme nyt lihan vai munien tuotantoon?? Tuotantomuoto? Ja mites kun me ollaan täällä lintuinemme saman katon alla kaikki omakotitalossa eikä ole mitään kanalarakennusta edes? AAAaaaaarrrgh!
Se pitopaikan tyyppi on kaikilla, joilla ei ole tilatunnuksia (tukikelpoista maatilaa) "asiakkaan pitopaikka, muu maa-alue tai rakennus" Tilattomat saa sieltä asiakastunnuksen. Tää ehkä kannattaa laittaa silloinkin, jos on kasvintuotantotila, ettei sitä sitten tulkita sen jälkeen kotieläintilaksi? Kandee kysyä maataloussihteeriltä. Anyway, meillä tilattomilla se on toi vaihtoehto.
Määrää mä olen myös pähkäillyt, mut suunnittelin laittavani hiukan isomman määrän kuin mitä meillä koskaan kerralla on. Siinähän kysytään suurinta sallittua määrää eli määrää, jolle tilat on maksimissaan mitoitettu. Tähän voinee lukea kesäaikaan ulkotarhatkin.
Näin mäkin tekisin.Rusina kirjoitti:Mä taidan ainakin kynäillä muutaman lajin kohdalle "seura- ja harraste", uusikoot lappusensa Evirassa. Ei oikeen uskaltaisi mitään "kaupallista" tuotantomuotoa laittaa, ties mitä sitten keksisivät...
mä kävin tänään jo jättämässä paperit maaseututoimistoon. Siellä oli tyyppi valveutuneena tietoinen näistä, mut Eviralta ei tietoa ollut tullut. Molemmat kaavakkeet pitää täyttää, kun toisella rekisteröidään henkilö ja toisella pitopaikka siipikarjan pitoon. Sinne jäi paperit mappi-ö:hön, kun ei ollut tietoa, et mitä niille pitäisi sitten tehdä.
Kanat merkitsin kohtaan muut linnut: kanat (lemmikit) ja kaikkiin laitoin tuotantomuodoksi seura ja harraste.

Kanat merkitsin kohtaan muut linnut: kanat (lemmikit) ja kaikkiin laitoin tuotantomuodoksi seura ja harraste.
No niin, prujut on täytelty, pitää viedä maanantaina maaseututoimistoon. Onkohan jo niin tarkkaa, että huhtikuussa kun menee kalkku-untuvikkoja hakemaan, pitää olla tilatunnus ja täytellä papereita saadakseen kalkut kyytiin