Lintujenne nimiä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
TopiKukko

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja TopiKukko »

No Kuukernuppi, mul on vast neljä "kanaa", nimeltään Topi,Pena,Katariina ja Siiri . Nimet saattaa tosin muuttua, kun sukupuolet varmistuu. TopiKukko
kochin-fani

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Kaksi jättikotsipoikasta kolmesta olivatkin kukkoja, joten Fiia sai olla Fiia, mutta Diandra on nyt Perla (nimi kirjasta Vapaa Kana) ja Ryyni tuntee nyt nimen Guapo. En malta odottaa, että nämä nyt sitten kasvaa isoiksi ja pääsen niiden poikasia sitten ristimään...
Zulia

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Zulia »

kukot : Emil, Iivari, Hansu, Elmeri, Prinssi, ja Touho :smt004
Kanat : Minni, Una, Alma, Kaunotar, Ninni, Heluna, Tiara, Iiris, Unelma, Kaino-Vieno,
Natalie :smt003


Ja vielä epävarmana, aika varrmasti kukko : Iines/ Iivana
Meillä on ollut tuota kukko onnea... :smt005
Vahtinalle

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Vahtinalle »

Kukko on Vihtori (alias Fiksu) ja kanat Loviisa(tuttujen kesken vain mamma-kana), Kiltti, Ilkeä, Martiina (Martsa), Lennu, Liima, Ressu, Pamela(Pamsu)ja joukko nimettömiä. Viiriäiset on Kukko-Kinuski ja kanat Vanilja, Rusina, Pähkinä ja Manteli. Autuaammille jyvämaille tai muualle muuttaneet mm. Keijo, Paisti, Ilona, Helmiina, Hansu, Pirre, Lenita, Heikki, Ellu ja Hermanni.
Tavast

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Tavast »

Uudet kanaset on nimeltään Hilma, Selma, Siiri ja Helmi-Orvokki :smt050
Skrållan

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

mun 6 kääpiökotchin tipua ovat Chibi, Koru, Rika, Aurora, Maj ja Plopp :)
veljentytär Mai ( 3 v) sai ristiä kaksi jotka olivat viellä nimeä vaille ja se halus että niille annettas sellaset vähän Mai maiset nimet niinku Aurora kysyin , joo se kelpas Mai Auroralle.
ja entä toinen.. no se vois olla vaikka Mai sanoi hän vaatimattomasti :smt049 eli Maj ja Aurora ovat.
Plopp pasko meidän nenän eteen ensimmäisenä tekonaan.. ja muilla vähän japanilaiset nimet.. Koru oli oikeestaan Kuro (musta).
Salli

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Salli »

Meillä on alhot MArja-Leena, Kyllikki, Melinda ja Amalia. Ennen oli kukko Teuvo, mutta kun se lahtasi Poika nimeltä Päivin, niin joutui itsekin kahteen osaan :smt003 Nyt on sitten kukonpoika nimeltä RIn-Tin-Tin ja sitten musta kananpoikanen Pikku-Musta.
kochin-fani

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Kuva
Tämä herra, jonka olen tainnut edellisessä viestissänikin mainita, oli kesällä vasta poikanen, ja niin kanamainen että nimesin sen Perlaksi (suom. Helmi)
No, minun tuurillani se osoittautuikin kukoksi ja "Helmi" ei ole oikein sopiva nimi tällaiselle kukelille... En ole ehtinyt keksiä sille uutta nimeä, joten nyt pyydän teiltä munislaisilta apua kun olette antaneet niin ihania nimiä omillekin linnuillenne :smt003

Muoks:ARGH! Tulipas kuvasta iso :oops: Voiskohan ylläpito tai joku modeista pienentää sen?
Muoks 2: Noniin, sainkin itse laitettua pienemmän kuvan.
Viimeksi muokannut kochin-fani, 11 Helmi 2013, 15:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kiekuja

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja kiekuja »

Sehän on selvästikin Make :smt004
Tavast

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Tavast »

Näyttää ihan Helmeriltä :smt001
Gainsay

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Gainsay »

Meillä kultabrahmakukko, jonka nimi on Piiparinen. Se on jo talon kolmas Piiparinen. Aikasemmat on olleet iittiläisiä, mutta samanvärisiä. Muilla ei oo nimiä.
Oon niin huono keksimään nimiä. Koiranpentukin on kotioloissa Pökäle. Baby se on, kun on vieraita :smt003
Riku

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Meillä asuu silkkikanat Ai ("rakkaus"), Ran, Beatrise "Bea" ja Sugar "Sukka". Heidän kukkonsa on Haru.
Orpington kanat ovat Ruska ja Lyyli ja kukot Harry ja William. Lisäksi meillä on chapo kukko jota kutsutaan paremman nimen puutteessa Taiteilijaksi ja kaksi nimetöntä silkki kukkoa jotka joutaisivat pois.
rilla

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja rilla »

Meillä on ollu monennimisiä kanoja. Joistain olen kertonutkin.
Joillekin nimi vaan tulee.
Meidän marans-kukko on aivan selvästi Äijä, (kato ny äijää jne).
Ainakin se luulee olevansa ihan äijä. Tyrnäväläiskukko Junior on aivan eri mieltä asiasta ja pistää Äijän välillä ojennukseen.

Ovelasti omia naisiaan, Maisa ja Kaarina, luotsaa isossa porukassa meille syksyllä muuttanut Speedy.
Oli kai nimensä saanut siitä,kun poikasena aina juoksi joka paikkaan.

Nyt se kutsuu nämä omat naisensa erikseen kaapin päälle syömään. Jos isot kukot lentää sinne,niin se käskee naiset pois.
On joku kääpiöristeytys. Äijän se pystyy ajaan kaapin päältä pois, mut Junioria ei.

Lattiatasossa pomottavat myskiankat Ykkönen ja Kakkonen. Luulevat olevansa koko kanalan pomoja.
Luulla voi aina kaikenlaista.

Sit on sekarotuinen kana Nyrkki. Toisen jalan varpaat on epämuotoiset,ihan kuin olisivat nyrkissä. Mut kuuluu pomokanoihin.
Kiiltävän musta vihreitä muniva Regina. Vähän epäsosiaalinen,kuuluu löysästi Speedyn haaremiin.

Sekoitus araucana Aino. Aina hautominen mielessä. Ruotsimustasekoitus Silvia ja tyttärensä Madde.
Rokit Ruustinna ja Raisa.

Sit maransit,heillä ei ole vakiintuneita nimiä. Ovat vain marans-rouvat.
Ikivanha tehotyttö Romu,munii nykyään 2 munaa viikossa.

Voi onhan niitä siellä,tyrnäväläiset Tyyne ja Terttu.musta käppänä Nunna ja vielä muita. Mut en anna nimiä automaattisesti. Toiset saa nimen,kaikki eivät.
Iita

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Iita »

Tehotytöt on :Olga tai Helga nimillä ja Henski kukko (Henski oli valkea meille tullessa ,mutta vuosien jälkeen se on muuttunut melkein kokonaan ruskeaksi. :smt024 )
Savitaipalelaiset ja muut :Rusina ,Rosita ,Ruusu ,Raisa,Rinkeli,Ruska ja Rico kukko
Näitten jälkeläisiä :Tiuhti,Viuhti,Tuutikki,Hatti ja Vatti..
Iita

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Iita »

kochin-fani kirjoitti:Kuva
Tämä herra, jonka olen tainnut edellisessä viestissänikin mainita, oli kesällä vasta poikanen, ja niin kanamainen että nimesin sen Perlaksi (suom. Helmi)
No, minun tuurillani se osoittautuikin kukoksi ja "Helmi" ei ole oikein sopiva nimi tällaiselle kukelille... En ole ehtinyt keksiä sille uutta nimeä, joten nyt pyydän teiltä munislaisilta apua kun olette antaneet niin ihania nimiä omillekin linnuillenne :smt003

Muoks:ARGH! Tulipas kuvasta iso :oops: Voiskohan ylläpito tai joku modeista pienentää sen?
Muoks 2: Noniin, sainkin itse laitettua pienemmän kuvan.
Tuo näyttää ihan perusjätkälle :smt023 ..Maukka perusjätkä :smt002
Vastaa Viestiin