Eepin konehaudonta

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Skuukkeli

Re: Eepin konehaudonta

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Eepille onnittelut tipuista! :smt045
Eepi

Re: Eepin konehaudonta

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Mistä muuten mahtaa johtua että hälyttävän usea tipu yritti tulla väärästä päästä. :smt017
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Eepin konehaudonta

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Eepi kirjoitti:Mistä muuten mahtaa johtua että hälyttävän usea tipu yritti tulla väärästä päästä. :smt017
Muistelen jostain lukeneeni, että jos kosteus on ollut liian suuri, voi tipu kasvaa liian isoksi ja ei mahdu kääntymään oikeaan kuoriutumisasentoonsa. Olisko siinä syy? Millainen kosteus sulla on ollut?

Mulla edellisestä haudonnasta yksi tuli myös väärästä päästä, mutta aivan yhtä kätevästi se näytti onnistuvan sekin. Nyt on juuri kuoriutuminen alussa ja parissa munassa, jossa kuitenkin on tipu kehittynyt, on ilmatila missä sattuu. Saa nähdä miten niiden käy.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
Eepi

Re: Eepin konehaudonta

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Arvasin sen johtuvan siitä. Mulla oli siinä 60% paikkeilla. Kiitos varmennuksesta ja täytyy pienentää vesipintaa ensi haudontaan.
hannaw

Re: Eepin konehaudonta

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Montakos tipua kaikenkaikkiaan tuli?
1 viiriäisvauva ei sitten selvinnyt, oli niin pieni ja onneton kokoajan :smt010 Mutta 3 muuta kasvavat kohisten :smt007
Eepi

Re: Eepin konehaudonta

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Kanatipuja viis ja niitä neljä eli yhteensä 9 tipiä. Voi surku :smt010 Onneksi muut ovat hengissä!
Kananmuna

Re: Eepin konehaudonta

Viesti Kirjoittaja Kananmuna »

kyl mä uskoisin,et seki rääpäle sieltä ihan kunnossa tulee :smt060
Eepi

Re: Eepin konehaudonta

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Saanen huomauttaa, että tämä ketju on jo yli vuoden takaa, joten ei taida kannattaa enää lohdutella.
Vastaa Viestiin