Jätti-kochin

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Laara

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja Laara »

Toivottavasti vaan emo ei pahasti nyt kärsi kun kökkii pitempään.On siit enempi ku viikko ku alotti...mut ei kummiskaa kahta.Raasu...toivottavasti mamma ei nyt kiduta toista.Tosin oisin voinu olla antamatta munia sille alle ollenkaan.Noitakaan mitä sillä nyt on.

Mut oon mä sitä hemotellu. :smt003 Vienu erikoisherkkuja sille sinne pesään. :smt003 Vaikkakin kyllä se ulkoilee sieltä...ei vaan mun nähen..tai kenenkään muunkaan.

Ihana kana! :smt049
kochin-fani

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Nyt se meidän neiti on sitten lopettanut :smt009 Kukot ovat tietysti häirinneet haudontarauhaa, ja kana on alkanut nukkumaan orrella eikä enää pesässä. Munat olivat kylmettyneet jo, joten panin ne pois. Kukelit pitää varmaan sitten nitistää, kun ei olla löydetty ottajaa... mun pienet kukkoliinit :smt010 Ennemmin kyllä lopettaisin ne itse, kun antaisin muiden pataan...

:sad7:
Laara

Voi itku! :smt009 Harmin paikka,kun lopetti haudonnan kesken. :smt009
Jokus ei muu auta ku laittaa kukot pataan...niin käy meilläkin jos kukaan ei ylimmääräsiä kukkoja halua.En rupe eniitä mahottoman kauan pitämäänkään.Sen verta et etes vähän jotain lihaa ovat saaneet.

Meillä Bertta hautoo vieläkin ihan reippasti. :smt001 Olin vkolopun pois kotoa...mut pesässä Bertta oli kun kotiin tulin..piti kiiruhtaa kanalaan kahtomaan kanojen tila.Hyvältä näytti kaikinpuolin. :smt001
kochin-fani

Laitettiin tänään Keltaiseen Pörssiin myynti-ilmoitus noista kuksuista, jospa joku ostaisi. Jos ei muuta niin sitten ... :smt027
Ja Fiiulillekin pitäisi sitten löytää uusi kukko siitokseen! :-" Mutta onnea vielä Bertan haudontaan! :smt023
Kiyry87

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Siivistä?! No tietenkään mulla ei ole pahemmin kuvia noista raptoreista siltä ajalta kun ne alkaa siipiänsä sulkimaan.
Kiitos kuitenkin, pitää laittaa korvan taakse :smt023
Laara

En olekkaan tänne kirjotellut...mutta

Meidän ihana Bertta sai 5 tipua joista yksi rokki meni ja kuoli ekana päivänä.Ei ollut kerinnyt kuivuakkaan kokonaan...että paleltuiko sitten vai mikä tuli.
Mutta Bertta on aivan loistava äiti! :smt007 Mahtavaa seurattavaa kun se opettaa tipuille kaikkia kanojen juttuja.Mahtava kokea tää näinkin kun aikasemmat tiput mitä meillä on ollut..on koneella haudottuja. :smt001
Bertalla on nyt kaksi jättiä ja yksi rokki ja yksi orppi tipunen.Joista toinen kotseista taitaa olla vain kana(sulkautumisesta päätellen).Muut taitavat olla kukkoja. :smt012
Mut mä elättelen toiveita vielä että etes se rokki ois kana myös...tosin...epäilen.. :smt012 Niin mä haaveilin saavani/haaveilen saavani porukkaan vielä toisen jätti kanan ja toisen rokki kanan.Ni sit ois se porukka valmis. :smt001
Nyt Louise brahma taitaa yrittää hautoa...mutta en anna kyllä!! Kökkii pesässä ja rääkäsee kun meen penkomaan sen mahan alustaa ja nostamaan sen pois pesästä.Ei lisä tipuja ainakaan vielä. :smt002

Mut mä oon kyl menettäny ihteni näille jätti roduille...eteenkin kotseille. :smt007 :smt007 :smt007 Brahmat on jotenkin kömpelömpiä...
kochin-fani

Onnittelut :smt023 :smt060
Mua melkein jo stressaa se kukko-ongelma, ja tunnen itteni säälittäväksi kun jauhan siitä ympäri foorumia, mutta pakko siihen on jotain keksiä, koska luulen ettei tää vinkuminen kuitenkaan vie asiaa yhtään eteenpäin :smt005
Laara

Elä suotta sterssaa. :smt001
Mulla on silkeissä kukkojen ylituotantoa...ois 5 muoks. silkki kukkopoikaa ylimmääräsenä. :smt012
Noh..ne saa olla tuolla kanalassa omassa osastossaan jonku aikaa vielä...jos ei tappeluita rupee tulemaan kun ovat keskenään,ni ne o het pistettävä pois.Mut Saavat kasvaa ja sit jos kukaan ei halua...ukko haluaa päästä maistamaan omaa kananlihaa...pistetään ne sit pölkylle...ja maistetaan se mitä on maistettavaa.Ei niis paljoo ole mutta pikkasen etes. :smt001 Keväällä tai kesällä muutenkin laitan porukan jakoon ja jaan ne rotujen mukaan kun kesä häkkejä teen.Ja sit kesällä väsään kanalaankin omat osastot.Noista ei oo montaa ylimmäärästä kukkoa.Mutta kummiskin. :smt001 Tarkotus ois pitää rodut ominaan..paitsi araucan parin kanssa laitan kolme hy-line kanaa...
kochin-fani

Apuva, onkohan miun kochi-kanan pyrstö liian pitkä :smt100 Ei nyt tällä hetkellä ole kuvia, mutta taidan laittaa. Pyrstö on melko pitkä, tai siis kun normaalisti sen pitäisi olla vaan semmoinen "pallo", mutta tällä kanalla pyrstösulat näkyvät melko hyvin. Tosin kana ei ole vielä täysikasvuinen, eli voiko asia olla niin että sulat kasvavat nyt liian pitkinä, mutta kun kana kasvaa niin sulat pysyvät kuitenkin samanpituisina, ja pyrstö näyttää taas ihan normaalilta? Varmaan vaikuttaa aika monimutkaiselle tää mun teoria, toivotaan että joku tajuaa sen! :smt003
Olen joskus miettinyt, että voiko pyrstösulat leikata, mutta EN siis ole siihen ryhtymässä jos joku ehti luulla :smt005 Ja vaikka ne leikkaisi niin kuitenkin ne kasvaisivat takaisin...
kochin-fani

No niin, nyt on harmaa splash Guapo paremmilla matomailla. Vähän surettaa, mutta kun kukkoukko ei osannut nukkua orrella vaan asui yöt jostain syystä ruokakupissa. Ja toinen kukko olisi kumminkin pitänyt lopettaa... Musta Perla (muutan ehkä nimen, suom. Helmi) jatkaa nyt ainakin jonkin aikaa kukon tehtäviä omin voimin.
Huhtikuu 2012 - 28.1.2013
Nyt olet vapaa ja mukana tuulen
saat kulkea rajoilla ajattomuuden.
Olet kimallus tähden, olet pilven lento,
olet kasteisen aamun pisara hento.
Et ole poissa vaan luoksemme saavut
mukana jokaisen nousevan aamun.
Ja jokaisen tummuvan illan myötä
toivotat meille hyvää yötä.

:angel10:
Viimeksi muokannut kochin-fani, 24 Helmi 2013, 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiyry87

Voiko 3 kuukauden ikäisistä Jätti-kocheista nähdä sukupuolen joku fiksu? Mä en tiedä yhtään mistä katsoa :smt022 2kpl olisi sen ikäisiä
enkä tajunnut katsoa silloin kun untuvat alkaa vaihtumaan sulkiin :oops: Missä iässä alkavat kiekumaan? Vielä ei ainakaan kumpikaan ole yrittänytkään
joten toivon ja rukoilen että molemmat olisi kanoja [-o<
fasunen

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Kuvan jos saisi niin tuon ikäiset pitäisi olla jo helppoja tunnistaa ihan harjasta :smt017
Laara

Mulla kuoriutu tuollon kaksi harmaata tipua.Ja ne sulkautu eri tahtiin.Toinen on siis Kana...ja toinen kukko.Veikkaisin.Mä tarkoin seurasin alun...ja oon seurannu muutenkin.
Mutta ihana kun nyt jättien porukka on nyt ilman väli verkkoja tms. Ja Berttaki sai hyvin tiput isojen porukkaan.Ja mun ihana rokki kukko Jalmari otti NIIIIIIIN ihanasti Bertan tiput hoitaakseen.Hoitaa siis mainiosti...tarjoo ruokaa ja vahtii että kaikki on hyvin.Niin ihana kukko että! :smt049
Bertta raasu on laihan olonen...mitä oli ennen hautomista.Mutta...pikku hiljaa parempaan päin. :smt023
Jossain vaihees siis mulla tarjolla Kotsi kukkopoika.Harmaa. :smt002
Kiyry87

Eli kamera käteen ja kuvaamaan :smt003
kochin-fani

Alkaispa meidän Fiia pian taas hautoa [-o< Nimittäin nytkin ulkona lämpötila on plussan puolella, ja kohtahan se talven selkä alkaa taittua... Kanahan pitää tipuset muutenkn lämpimänä itse. Eli jos neiti päättää vaan hautoa, niin todennäköisesti meillekin tulee taas tirppoja, koska kukotkaan ei härnää!
Vastaa Viestiin