Kalkkijalka -oireet ja hoito
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
iveomec-liuosta 2 viikkoa takasin annoin suun kautta kotkoille...8 päivää oli varoaika munissa...joten päätyivät koneeseen...joka jostain syystä nyt reistailee, kun on ennen 2-3 asteen vaihteluun päässyt.
Nyt pitäisi torstaina "myrkyttää" kanat uudelleen ja liotella varpaat...ja ottaa taas konemunia...
Oli kalkkis päässyt aika pahaksi, kun on noita karvakinttusia, niin ei ole jalkoja hirmuisesti tullut luurattua...nyt kun on karvat pois kintuista, niin ovat varsin karmean näköistä porukkaa...mutta kasvaahan ne ajan kanssa takaisin...
Nyt pitäisi torstaina "myrkyttää" kanat uudelleen ja liotella varpaat...ja ottaa taas konemunia...
Oli kalkkis päässyt aika pahaksi, kun on noita karvakinttusia, niin ei ole jalkoja hirmuisesti tullut luurattua...nyt kun on karvat pois kintuista, niin ovat varsin karmean näköistä porukkaa...mutta kasvaahan ne ajan kanssa takaisin...
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Ainakin tuossa ketjussa on niistä Coopersectin aiheuttamista oireista:
http://www.munanetti.net/viewtopic.php?t=34
Mutta miten se nyt olikaan...lähtiskö tuolla Coopersectillä kalkkijalkapunkit? Taidettu käyttää enemmänkin muihin ulkoloisiin.
http://www.munanetti.net/viewtopic.php?t=34
Mutta miten se nyt olikaan...lähtiskö tuolla Coopersectillä kalkkijalkapunkit? Taidettu käyttää enemmänkin muihin ulkoloisiin.
Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito
Osaisiko joku kertoa kalkkijalan tarttumisesta, voiko tarttua jos minä vierailen kanalassa jossa sitä on tai ostan siitosmunia kalkkijalan piinaamasta kanalasta? Kannattaako uudet kanat käsitellä kun tuon ne kotiin? Lääkkeellä, rasvaamalla jalat tms?
Enkä ainakaan vielä (aloitteleva harrastaja kun olen) uskaltaisi tieten tahtoen ostaa kalkkijalasta kärsivää kukkoa minäkään, mieluummin alkaisin hoitamaan kiinnipitelyä vaativaa vaivaa kun kukon jo tunnen - tai IHAN mieluiten välttyisin kaikilta vaivoilta
mikäli mahdollista... sitten jos jotain vaivaa vaan tulee niin hoidetaanhan ne vaikka hammasta purren mutta ensin olisi kiva ainakin tutustua eläimiin.
Onko muuten vaarallista jos kanalan viereisessä tilassa / paikassa jossa kanat ulkoilee on seinässä pääskysen pesiä, tuovatko tauteja?
Enkä ainakaan vielä (aloitteleva harrastaja kun olen) uskaltaisi tieten tahtoen ostaa kalkkijalasta kärsivää kukkoa minäkään, mieluummin alkaisin hoitamaan kiinnipitelyä vaativaa vaivaa kun kukon jo tunnen - tai IHAN mieluiten välttyisin kaikilta vaivoilta

Onko muuten vaarallista jos kanalan viereisessä tilassa / paikassa jossa kanat ulkoilee on seinässä pääskysen pesiä, tuovatko tauteja?
Mä en nyt kyllä ihan tosi tajua tätä.
Ivomekt oli apteekissa 57e pienin mahdollinen pullo, kun taas stronhold maksaa parikymppiä.
Mitä mä oon nyt käsittänyt väärin, kun muiden jutuista ymmärsin että se stronhold ois se helppo, mutta kallis?
Kävin noita säärikarvoja läpi kesän kunniaks, ni kalkkijalkaahan siellä oli kahdella hyväkkäällä, *aska.
Ja miten mä voin kirjottaa kaks kertaa peräkkäin stronghold väärin??
Ivomekt oli apteekissa 57e pienin mahdollinen pullo, kun taas stronhold maksaa parikymppiä.
Mitä mä oon nyt käsittänyt väärin, kun muiden jutuista ymmärsin että se stronhold ois se helppo, mutta kallis?
Kävin noita säärikarvoja läpi kesän kunniaks, ni kalkkijalkaahan siellä oli kahdella hyväkkäällä, *aska.
Ja miten mä voin kirjottaa kaks kertaa peräkkäin stronghold väärin??
Mä vedin eilen ison kerroksen vaseliinia yhen kukon kontteihin. saas nährä miten toimii... 

- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Mä olen käynyt parissa paikassa, jossa on kalkkijalkaa, mutta omilla kotkoillani en ole sitä (ainakaan vielä!) tavannut, vaikka toisesta paikasta olen myös ostanut nuorikoita. Joten omien kokemusten pohjalta arvelisin, ettei ole kovin helposti tarttuva vaiva.siivekäs kirjoitti:Osaisiko joku kertoa kalkkijalan tarttumisesta, voiko tarttua jos minä vierailen kanalassa jossa sitä on tai ostan siitosmunia kalkkijalan piinaamasta kanalasta? Kannattaako uudet kanat käsitellä kun tuon ne kotiin? Lääkkeellä, rasvaamalla jalat tms?
Luonnonlinnuissa on aina tautiriski, mutta sen kanssa on vaan elettävä

Kuulostaapa viirun hintavertailu ihan päinvastaiselta kuin aiemmat

Eepi: pelkkä vaseliini ei taida valitettavasti olla riittävän tehokasta.
No se hintaero tulee siitä, että sillä ivermektiinipullolla sä käsittelet monikymmenkertaisen määrän eläimiä kuin sillä strongholdilla! Ivermektiini siinä pullossa on vielä laimennettava ennen käyttöä, joten käyttöliuosta siitä tulee huomattavasti paljon enemmän.
Joo ton laimennuksen mä kyllä olin aikonutkin tehdä ohjeen mukaan. Olin vaan lukevinani, et hinta ois ollu huomattavasti pienempi vielä viime vuonna ja jossain muualla. Voiko sitä sit käyttää muillekin elukoille esim ihan tavan vuosittaiseen varmuudeksi-loishäätöön, vai mihin mää sen koko pullon sit saan käytettyy? Miähelle partavedekskö
.

Kissoille sitä ei kai käytetä? Ja koirista se ei sovi collien sukuisille.
Mä olen käyttänyt sitä lemmikkijyrsimiin ja sitten se sopii tietenkin karjaeläimille, lehmille ja hevosille.
Ja itse asiassa sitä käytetään ihmisillekin Afrikassa, jokisokeuden ennaltaehkäisyyn ja hoitoon
Mä olen käyttänyt sitä lemmikkijyrsimiin ja sitten se sopii tietenkin karjaeläimille, lehmille ja hevosille.
Ja itse asiassa sitä käytetään ihmisillekin Afrikassa, jokisokeuden ennaltaehkäisyyn ja hoitoon

Mitä on jokisokeus, lumisokeuden tiedän, mutta jokisokeus ikuna kuullutkaan....siimis kirjoitti:Ja itse asiassa sitä käytetään ihmisillekin Afrikassa, jokisokeuden ennaltaehkäisyyn ja hoitoon