essi kirjoitti:sori että kävin mysteeri-kukon kanssa sotkemassa kochin-ketjua.. siirryn tuonne brahma-ketjuun tästä
Eihän tuo mitään, ainakaan ei haitannut minua
Kiyry87 kirjoitti:Olisiko vinkkiä jätti-kochin tipujen sukupuoli tunnistukseen?
Minulla on kaksi tipua pari kolmeviikkoisia, tuntuvat sulkivan samaan tahtiin mutta harmaana kuoriutunut Seri on selkeästi hoikkaisempi "kuikelo"
ja vaalean keltaisena kuoriutunut Sevi pyöreän pullean suloinen Seri on venäjäksi harmaa/ Sevi taas turkiksi rakkaus.
Millaiset niiden siipisulat on? Niiden perusteella pystyy päättelemään jo paljon! Kanoilla siis on tasaiset ja pitkät siipisulat, mutta kukoilla - noh, ei niin hienot kuin kanalla
Miltäköhän näyttäs kotsin ja rokin risteytys?
Meillä nuori kotsi tyttö taitaa olla hautomaan päin.... Kökkii pesässä ja jos vähänkää menee kättä työntämään tulee nii tiukka nokkasu et sinne pesälle ei oo mitään asiaa... Pitäs olla jotku paksut kinttaat jo sinne kanan alle meinais...sen verta täpäkkä nokkasu tulee...
Yks muna tais olla alla(en päässyt kahtomaan),mutta minä....minä menin ja annoin sille kaksi lisää... Onnellisen olosena otti munat vastaan ja huolella pakkasi mahan alleen...
Meille tulee juurikin rokin ja kochin risteytyksiä, ihan sen takia on rokkikanojen kanssa rauhallinen kochin kukko, että noi kanat on aikas ärhäköitä muille kanoille Mutta ovat niin älyttömän hyviä munimaan että haluaisin sen ominaisuuden kyllä periytyvän Mulle on sama onko puhtaita vai sekaisia, kunhan ovat onnellisia ja munivat
Nii, Jyrki on sellainen harmaan ruskea
En ole itse nähnyt sen värisiä jättikotseja, mutta kai sitä puhdasrotuisiakin erivärisiä isoja kotseja sekoitellessaan voi saada vaikka mitä aikaan? Ostaisi kymmenen eriväristä lintua ja eikun kokeilemaan
Mulla tuo rokki kukko on nii senteleman kanoilleen että...huolehtii hyvin kanoistaan...ruokkii ja pitää hyvin tytöt ojennuksessa. Hyvä kukko! MAhtava suorastaan. Polkeekin ihan sopivissa määrin.Ei erikseen suosi ketään noista kanoista...rokkikanan vieressä nukkuu kyllä yleensä yönsä orrella. Mulle on tulossa muutamat rokin ja muutamat kotsin munat... JEe!Jospa se jaksais hautoa ne loppuun asti.
Kana kökkii pesässään vielä hyvin tunnollisesti.Saan vasta oikeet munat alle aikasintaan keskiviikkona.On kökkinyt sillon jo viikon pesässä muutama muna allaan.Hyvin on tunnollinen hautoja.Ainakin vielä.Toivottavasti on sitä viel sitkin kun saan rokit ja kotsit alle...jotta saisin muutaman kanan (toivottavasti)lisättyä parveen.
Perjantaina ku siivosin ja pikasesti vilasin lampulla samalla,näky ainakin yhessä hämähäkki.Mä kyl tosin joudun poistamaan nää munat ku uudet alle laitan.että saan kaikki samaan aikaan kuoriutuvaks,et emo pysyy pesässä siihen asti.
Mä toivon niin että Bertta jaksaa hautoa loppuun sit uudet munat.niin oon tuosts bertastaki tykänny.Yks mun lemppareita.