Ankkojen hankinnasta??
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Hehehe
Hauskaa, että muutkin ovat kuumeessa. Mä hommasin yhden englanninkielisen kirjan (Storey's guide to raising ducks" joka on yli 300 sivuinen tietopläjäys ankoista. Mielettömän hyvä. Suosittelen! Eikä ollut kallis, hmm.. nyt on kateissa lasku mutta ehä siinä 15e. Tilasin yhden toisenkin, mutta tuo on parempi.
Kun muuten ollaan mietitty sitä vesihommaa, eli miten syvä pitää juomakipon olla, niin tuossa kirjassa väitetään että sen verran syvä vesi riittää missä ankat voivat huuhtoa sieraimensa.

Kun muuten ollaan mietitty sitä vesihommaa, eli miten syvä pitää juomakipon olla, niin tuossa kirjassa väitetään että sen verran syvä vesi riittää missä ankat voivat huuhtoa sieraimensa.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Mä oon kans ite käytännössä huomannut tuon, että ne purskuttelee sieraimista ilmaa aina puhtaassa vedessä ja siihen riittää ihan tavallinen vati tms. Muualta olen kuullut sen silmien huuhtomisen, mutta en tiedä sen tarpeellisuudesta. Kun ne pääsee uimaan, niin kyllähän ne koko päätä tietystikin huljuttelee..tipsi kirjoitti:Kun muuten ollaan mietitty sitä vesihommaa, eli miten syvä pitää juomakipon olla, niin tuossa kirjassa väitetään että sen verran syvä vesi riittää missä ankat voivat huuhtoa sieraimensa.
Siitä silmien huuhtelusta on mullakin sellainen mielikuva, että pitää saada huuhdella(en vaan muista mistä luin) Tulehtuvat helposti, jos kuivuvat, vois kuvitella ettei vesilinnuilla oo sillain kyyneleritystä kuin tavislinnuilla. Ja kyllä sen huomaa jos eivät saa kastaa koko päätä silmät tulee rähmäisiksi.
Onnea uusista tulokkaista!
Perun puheitani,elikkäs sitten kun lueskelin tuota samaa kirjaa, niin tautiosiossa sanotaan että jos eivät pääse huuhtomaan silmiä niin ne alkavat vuotamaan helposti. Tai tarkemmin ottaen siellä sanotaan että niiden pitäs pystyä pesemään kasvonsa
Jotkut isommat saattavat tartteta aika paljon vettä siihen touhuun.

Perun puheitani,elikkäs sitten kun lueskelin tuota samaa kirjaa, niin tautiosiossa sanotaan että jos eivät pääse huuhtomaan silmiä niin ne alkavat vuotamaan helposti. Tai tarkemmin ottaen siellä sanotaan että niiden pitäs pystyä pesemään kasvonsa

Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Kiitos vaan Pekkis! Tänään muutti meille kaksi ankanpoikasta, Keijo ja Ulla
(Toivottavasti ovat nimensä edustajia sukupuoleltaan, mutta eihän nimi ankkaakaan pahenna..) Lapset olisivat halunneet joutsenia, mutta tyytyivät kuitenkin ankkoihin
On ne aika söpösiä, lämpölampun viritin ja heti, kun on vähän lämpösempää pääsevät ulkoilemaan. Täytyy perehtyä tuohon ympäri-vuoden-ulkonapitoon, jos ei tarviskaan kesän aikana rempata kanalasta yhtä osaa ankkalaksi. (Ei ole iso juttu, mutta kiinnostaa muutenkin tuo ulkonapito).

On ne aika söpösiä, lämpölampun viritin ja heti, kun on vähän lämpösempää pääsevät ulkoilemaan. Täytyy perehtyä tuohon ympäri-vuoden-ulkonapitoon, jos ei tarviskaan kesän aikana rempata kanalasta yhtä osaa ankkalaksi. (Ei ole iso juttu, mutta kiinnostaa muutenkin tuo ulkonapito).
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija