Varin projektit, ja kanojen...

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kanamummo

Re: Varin projektit, ja kanojen...

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Onnea!! :smt038
minnimanni

Viesti Kirjoittaja minnimanni »

Orbeilla ei saa olla sulkia jaloissa, eli sun tiput ei ole puhtaita orbingtoneja jos on sulkia jaloissa.
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Kyllä tolla mustalla kukolla on karvaa vähän laisesti jaloissa :smt017 Eli tarttee sekin vaihtaa... Se taitaa sitten päätyä mammalle ja smarilta haudottu Laku saa jäädä siitokseen.
Yhdellä kolmesta on silosääret. Varmalla sekarotusella ja toisella 'orpista' on karvajalkaa. Uskallanko pitää ton silosäären parvessa? Uskon että se on kana.
Silvia Sommarlat

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Onnea pikkuisista :smt049
vardenji

Kiitos onniteluista :smt001 Täällä kuuntelen kun alkaa koneen suunnalta kuulua taas jotain(tai siiten mä kuvittelen sen) taitaa viimenenkin päästä kuoristaan. Veikkaan kyllä et tulee vasta huomenna, eli kaks päivää muita jäljessä...
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mulla on orpeilla sulkajalkoja, kyllä ne voivat rotupuhtaita olla
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
vardenji

Puhtaita vai ei puhtaita, kas siinä pulma :smt002
Koneessa oleva viimenen orpekava teki reiän päivän aikana :smt044 Tosin odottelin sitä vasta parin päivän päästä, on tainnu mennä mun laskut sekasin... Kovin se pikkanen siellä huutelee :smt007 Laitoin taas kosteuden nousuun heti kun reiän huomasin.

Kävin näyttämässä yhtä tipua v.isännälle ja se oli niin ihastunu siihen :smt005
vardenji

Sekarotunen tipu on kuoriutunu ja kuivattelee parhaillaan hautomakoneessa :smt050 Samanlainen pingviini kun noi muutkin, aika pingviinivoittosta tää mun porukkani...
vardenji

Kaikki neljä tipua saatu pois koneesta ja kone siirtyy hyvin ansaitulle kesälomalle, kunnes mun hautomakuumeeni alkaa taas. 6 ilmajokisen munaa kanan alla saavat olla, tyhjiä luulen niiden olevan kun 6. päivänä ei verisuonia näkyny. Annan silti kanan hautoo ne loppuun, josko oisin kuitenkin vaan erehtyny ja sieltä tipuja vielä tulis.
vardenji

Ja lähikuvaa

Kuva
vardenji

Toisella orpinmunasta kuoriutuneella tipulla on jaloissa vikaa :smt009 Se 'konttaa' eikä nosta painoonsa koko jalkojen varaan. Liikkuu kömpelösti ja kaatuilee kyljelleen :smt011 Harkitten tipujen taivaaseen päästämistä, tarttee vaan terottaa kirves.

Risto kukko saa jäädä meille vaikka olisikin sekarotunen. Kasvamassa parveen on kuitenkin puhdas orppikukko :smt001
vardenji

Neljästä tipusta yks kuollu päivällä ja kolme lopetin... Yhdellä lakkas toinen puoli kropasta toimimasta(oikee siipi halvaantu ja jalka ei oiennu), yks vaan nukku ja väsy hitaasti huonompaan kuntoon ja yhdellä tosiaan ei ne jalkojen koordinaatiot pelannee yhtään :smt010 Oli kun olis kattellu vasta käynnistettyä robottia, jonka jalat on kytketty ristiin väärinpäin :smt009
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Voih, kuinka kurjaa :smt010 Epävakaista haudontaolosuhteisko johtunee, ettei tipuista ollut eläjiksi :smt017 Sulla on ollut kyllä tosi huonoa tuuria tipujen kanssa...jospa seuraavan kerran onnistuisi paremmin! Oletko uudelleen läpivalaissut ilmisten munia? Kana-merkkisen hautomakoneen pitäisi toimia moitteettomasti, jos siis munat ovat kunnossa.
onnikas

Viesti Kirjoittaja onnikas »

:smt056
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

No huh huh, onpa sulla Vari huonoa tuuria :smt056
Vastaa Viestiin