Meillä on kanat jo 7kk eikä vieläkään muni, eikä kukkokaan (ainakin kukoksi tunnistettu) edes harjoittele kiekumista. kilttejä ja rauhallisiahan nämä ovat, mutta oisihan se kiva jos munisikin..
Meilläkin on kana 5 kk eikä vielä muni Meikäläisen tuurilla menee siihen 8 kuukauteen
On se kyllä vielä niin keskenkasvusen oloinenkin että ei kyllä ihme.
Kaipa ne kanat on vaan yksilöitä, tarkoitan että eihän kaikki välttämättä ala munimaan samaan ikään tai niinkuin rotumääritelmässä ym. sanotaan. (Ei ollut siis tarkoitus elvistellä että "häähää, miullapa munii" )
Nyt en sitte jaksa oottaa että Fiia alkaa hautomaan kun se nyt munii... Jospa sitten keväällä Vai entä jos... jo kevättalvella?
Ja luulen, että pidän kahdesta kukkoukosta Perlan. Vaikka käykin välillä sääliksi Guapoa joka joutuu muuttamaan (tai pataan ), niin lohduttaudun ajatuksella että ei ne kanat kumminkaan ajattele sitä samoin kun ihmiset
Ja jo kolmas viesti tässä topiikissa peräkkäin...
Mutta suunnitelmat on vähän muuttuneet Eli molemmat kukot myydään pois, ja tilalle tulisi yksi erisukuinen kochikukko. Koska ei ole kiva että tipuista tulisi sisäsiittoisia, kun vanhemmat olisi samaa sukua.
Mä ihastunut näihin jätteihin..vaikka mulla on vaan yks kananen muiden jättirotujen seurassa(Rokki pariskunta ja pari barhma kanaa)...Haaveilen...ja mietiskelen...josko jostain yhden kotsin vielä keräilisin matkaani. Niin ihanan rauhallisia mutta niin sosiaalisia.Jotenkin enempi mun makuun ku brahmat... Vaikka ei brahmoissa sinällä mitää hirrveetä ole....ne on vaa jotenki tiukkiksempia...ei niin lepposia ku kotsit.
Onko kocheillakin niin, että tietyt yksilöt joko hautovat tai munivat hyvin? (Jossain ketjussa oli kirjoitettu, että yleensä hyvin munivat eivät haudo, ja päinvastoin.) Onko mahdollista, että joku voisi olla sekä hyvä hautoja että munija?
Ja toiseksi: Meidän kotsikana on alkanut siis munimaan. Kysymys kuuluu: se munii melkein joka päivä, mutta hiipuuko "tuotto" ikääntymisen myötä? Salaa toivon nimittäin hautojaa tästä neitokaisesta...
No ei meillä ainakaan. Meidän jättikanat hautoi niin että tiput kuoriutui elokuun lopussa ja nyt munitaan erittäin nyvin, ollaan munittu jo jonkun aikaa. kolmelta kanalta 2-3 munaa päivässä, rodusta sanotaan myös että huono talvimunija, jos nyt on talvi niin ei meillä ainakaan huonosti munita.
Ikääntymisen myötä kaikilla kanoilla muninta hiipuu, mutta niin pitkällä meillä ei ainakaan vielä olla.
Mun vielä ainoa muniva kochin kana munii tosi hyvin. Vähintään 4 munaa viikossa mutta normaalisti 5-6 munaa.
Ja hautoo toista poikas-satsia tälle vuodelle. Hautoi keväällä ja innostui nyt pari viikkoa sitten uudestaan.
Laitoin alle tosin ilmajokisen munia alle kun en halunnut sekoitus kanoja kun on vain ilmiskukko laumassa
on
..muttei tietoa onko jätti-kochin vai brahma, toisena päivänä pidän kochina ja toisinaan brahmana, en ole päässyt selvyyteen. tämä on meillä nyt johtajakukkona, vanhempi kukko kuoli ja tämä otti pomon paikan.
Harjan muoto viittaisi brahmaan. Meillä on yksi kochikukko (joka ei tod.näk. jää asumaan meille) jolla on kolmerivinen harja, vaikka pitäis olla puhdasrotuinen Epäilen harjaa sukusiitoksen tulokseksi tai ihan vaan luonnonoikuksi.
Olisiko vinkkiä jätti-kochin tipujen sukupuoli tunnistukseen?
Minulla on kaksi tipua pari kolmeviikkoisia, tuntuvat sulkivan samaan tahtiin mutta harmaana kuoriutunut Seri on selkeästi hoikkaisempi "kuikelo"
ja vaalean keltaisena kuoriutunut Sevi pyöreän pullean suloinen Seri on venäjäksi harmaa/ Sevi taas turkiksi rakkaus.
kochin-fani kirjoitti:Harjan muoto viittaisi brahmaan.
joo, ja jotenkin tuo yleinen ruumiinmalli, on tuollainen pystyn oloinen, korkea, viittaisi myös brahmaan. brahmana se meille tuli, mutta vaikutti mielestäni ylisuurelta, siksi mietin myös jätti-kochia. ehkä nyt vaan sovinnolla uskon että brahma se on
sori että kävin mysteeri-kukon kanssa sotkemassa kochin-ketjua.. siirryn tuonne brahma-ketjuun tästä