Silkkikanoista

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Tuulia

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Kaakatin; Mä sitten ihan vertasin tuota vasemmanpuoleista tipua valkoiseen hieman vanhempaan tipuun ja kyllä tuo vasemmanpuoleinen on valkoinen, vaikka onkin kovin tumma untuvikko.
Vai on sulla muniva kukko, tai sitten kukoksi naamioitunut kana, meillä on kyllä munintaikäisillä silkkikanoilla hieman helttaa, mut ei yhtään harjaa, vaikka yhdellä valkoisella nokanpäällys hieman punoittikin nuorena, taidankin mennä heti katsomaan vieläkö se punoittaa.....
Tuulia

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

No joo, peruun sanani, on niillä kanoillakin vähän harjaa, ainakin tällä kanalla.
Tätä mä epäilin kukoksi pitkään.
Kuva
siiri

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja siiri »

Ihania kuvia ootte laittaneet :smt007
Olenpa nyt tosi tyytyväinen, kun luin että noista raitaisista tipuista tulee riistanvärisiä isona, mulla kun on pari tuollaista 2 viikkoista tipua :smt041
Seuraavaksi alankin väijymään tuleeko niistä kanoja vai kukkoja... siinä olenkin sitten tosi erehtyväinen :oops:
kochin-fani

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Ihania kuvia :smt050
Tungen nyt oman kysymykseni tähän viestiketjuun, ettei tarvitse aina tehdä uutta: Ovatko silkit innokkaita hautojia?
Tuulia

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

silkkikana on hautomakone :smt005
kochin-fani

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Tuulia kirjoitti:silkkikana on hautomakone :smt005
Heh :smt005 Jos meidänkin kanalaan tulee silkkipariskunta, niin pitänee kai varautua tipujen vallankumoukseen :smt117
Mimi30

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Lienee sanomattakin selvää että Lulu(isä:Hämminki-Hemminki äiti:Pipsa) ei olekaan Lulu vaan Luukas??..kuin oon voinut olla näin sokea :smt017 .. Mutta oikeesti..tää tyyppi on muuttunut reilussa viikossa ihan hirveästi.. :shock:
Kuva

Kuva

ja tässä meidän onnellinen pariskunta Ukko&Pipsa
Kuva
kaakatin

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Mimi, en olis niinkään varma, että Lulu on Luukas. Katsopas sen asentoa, ei mitään kukkomaista siinä. Kieltämättä aika iso klöntti sillä on nokan päällä ja väritys on kukkon. Mutta kun katsoo tuota orsikuvaa, niin kyllä siinä näyttäis kana ja kukko istuvan. Kukko pöyhkeäsiti rinta pystyssä ja kana matalana vieressä. Meilläkin tuo Quu kana kasvatti klöntin ja heltat ja sitten alkoi parin viikon päästä munimaan. Yhä vaan enemmän pidän parhaana sukupuolen erotusmerkkinä asentoa ja olemusta. Minkä ikäinen Lulu on? Jos se lähenee puoltavuotta eikä kieu, niin veikkaisin kanaksi. Kerro sitten miten kävi, kiekuuko vai muniiko.
Mimi30

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Hämäävästi taisin laittaa tuon alimman kuvan tuohon..siinä siis varma kanamme Pipsa joka on Lulun äiti :smt001 ..Mutta mielenkiintoiseksi menee tämä Lulun sukupuolen tunnistaminen..minustakin sillä on kanamainen asento ja ruumiinmuoto mutta tuo heltan punaisuus ja koko hämmentää mua :smt017 ..tosin Lulun isällä Hemmolla oli valtava harja,kuin iso korvasieni! :smt005 Jospa se on sitten peritty isiltä ja Lulu onkin Lulu eikä Luukas..Ikää en edes muista :oops: ..täytyy luntata tuolta hautomisosiosta..Tahtoisin Lululle hommata kaverin mutta ennenkun selviää onko se setä vai täti niin en uskalla sille kaveria varata.. :smt042
helleena

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja helleena »

Mulle kuoriutu kaakkattimelta ostetuista silkin siitosmunista tapaninpäivänä neljä silkkitipua :smt060 . Olen katellu niitä nyt mielenkiinnolla ja onkin jännä seurata onko 3-4:n kk:n päästä tilanne yhtään saman kaltainen :smt017 . Yhdellä tipuista on huomattavasti muhkumpi tukka kuin sisaruksillaan. Jännittää, voisko kukkopojissa olla tässä kehitysvaiheessa selvät merkit, jotka kasvun myötä sit hälvenee kunnes kiekumisen aloittelu myöhemmin lopulliset sukupuolet paljastaa :smt043 . Nää on mulle ensimmäiset silkkitiput, Alhoista ja käppänöistä vaan kokemusta. Aijemmat silkkini oon aikuisina ostanut, joten kiva on ollut kasvua seurata. Ovat niin ihanan uteliaita ja "pelottomia". Siellä aikuisten kochien ja silkkien laumassa menevät kuin vanhat tekijät :smt048 . Ja ihanasti kaikki kochi ja silkki aikuiset tipuihin suhtautuvat. Välillä lämmittelevät jopa Sulo kukon ( kochi ) siipien suojassa :smt043 . Kyllä jokaisen lajin tiput ihan omanlaisiaan ovat :smt045.
Tuulia

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Tietääkö kukaan mikä on tämän tipun väri, olisi myös kiva tietää että paljonko noita erivärisiä silkkejä oikein on olemassa ????

Tää on aika toffeenkeltainen.
Kuva
Tuulia

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Vastaampa sitten itselleni, tuosta tipusta tulee mitä ilmeisemmin jonkun sortin punainen, ehkäpä hieman vaaleampi selllainen.....

Kaakatin; Meidän valkosiipi on nyt täysin musta, eli ne valkoiset sulat siivistä katosi niinkuin epäilinkin, mites teillä ?

Tässä meidän "savunharmaa" silkkilapsi 1kk. ikäisenä, on se aika likaisen värinen.
Kuva
(Muoks. kuva suurennettu)
Viimeksi muokannut Tuulia, 05 Helmi 2012, 15:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kaakatin

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Tuulia mä luulen, että sun tosta ruskeasta tipusta tulee aika lailla noiden siipien värinen, ehkä vähän vielä vaaleampi.
Hauskan näköinen tuosta harmaasta on tullut, vaihtaa varmaan vielä kaikki sulat tuollaiseksi vaaleiksi. Jos sulla on tulee tuollaisia tulee lisää, niin täällä on aina tilaa ainakian yhdelle :smt001
Mun valkosiipisellä tipulla alimmissa siipisulissa on vielä valkoista, mutta valkoisen näärä on kyllä vähentynyt. Pää on vielä harmaa, mutta sehän vaihtaa väriä viimeisenä. Ihan musta se ei ole vaan sellainen tummanharmaa, saa nähdä mitä siitä lopulta tulee.
Tuulia

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Pidetään mielessä jos savunharmaita tulee lisää....Laitan tänään munia koneeseen, vaikka pikkuisia 0-2kk. ikäisiä onkin kasvamassa parisen kymmentä :-"
Se on aina vaan yhtä jännittävää nähdä minkä värisiä tipuja tulee.

Joo taitaa tulla aika vaalean "punainen" tästä, tässä uusi kuva.
Kuva
kukko

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja kukko »

Kuinka monta munaa silkkikana munii viikossa jos ei haudo eikä pidä sulkasatoa
Vastaa Viestiin