Minun kolmas konehaudonta onnistui jollain lailla. Kaikki 14 siitosmunaa oli hedelmöityneet ja 8 niistä kuoriutui. Koneena oli kiinalainen ouyolad. Kamppailin koko haudonnan ajan ylikosteuden kanssa. Koneessa on kolme erillistä vesikaukaloa, joista vain yhdessä minulla oli vettä. Kosteus oli koko haudonnan ajan 60-70% kahdella eri mittarilla mitattuna. Vaikka reilusti tuulettelin, niin kosteus ei hävinnyt kuin hetkeksi.
Kahdeksan tervettä tipua kuitenkin kuoriutui. Paitsi yhdellä kertyy kakkaa takapuoleen. Olen kerran liotellut peräpään, mutta pian oli taas peppu koppurainen. Yksi tipu alkoi kuoriutumaan munan väärästä päästä. Kaikesta netti varoitteluista huolimatta päätin auttaa tipua. Kuorin munaa kunnes verta oikein purskahti tipun päälle. Olin varma, että peli oli selvä, mutta kaveri kaikessa verisyydessään lopulta pönkäsi kalvoista ulos. Nyt tipu on 6 päivää vanha ja hyvin terveen oloinen.
Avasin kaikki kuoriutumattomat munat. Yksi oli mennyt kesken ehkä n. puolessa välissä haudontaa. Muissa oli hyvin vetiset tiput, mielestäni tiput oli hukkuneet muniinsa, vaikka yksi olikin saanut tehtyä isohkon reiän jo kuoreen.
Pakko vielä kehua siitosmunan myyjää varsinais-suomesta. Olen netin kautta ostanut kolmena vuotena yhteensä 29 siitosmunaa, ja joka ikinen niistä on ollut ehjä, ja hedelmöittynyt.