Re: Meille kuoriutuu kanatipuja!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
tinttuli

Re: Meille kuoriutuu ankkoja...ja kanatipuja!

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Nuo ankat alkavat näyttää aina vain suloisemmilta :smt055
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Pirjo kirjoitti:Ruottin mustat kanatiput ovat nyt kaksi viikkoa vanhoja ja ÄLKÄÄ NAURAKO -mutta olen tunnistavinani niistä kaksi kukoiksi ja yhden kanaksi :smt045
JA HAH -sanon minä; niistä ei kyllä enää erota kuka on kuka :smt043 Kaikki näyttävät nyt samanlaisilta ja saman kokoisilta -minun tuurillani kaikki ovat kukkoja :smt010
Pirjo

Meillä ei enää tänä vuonna haudota koneelliseti eikä luomuna, mutta juttuja löytyy kuvagalleriasta -ensi vuonna uudet kujeet :smt005
http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=4&t=10750
Pirjo

Ihan kauhee tipukuume :smt010 ...lähettelen toisille meidän ankkojen siitosmunia ja kateellisena odottelen tietoa, minkävärisiä niistä kehittyy... voi taivas että odotan aikaa jolloin voin itse laittaa ankanmunat koneeseen -ja tänä vuonna saan vielä lattaa jotain erikoista: nimittäin tyrnäväläisen maatiaiskana munia jotka on polkassut ruotsalainen musta maatiainen!
Voi -toivottavasti saan edes pahimpaan hätään kuulla kuulumisia niiltä joille olen munia lähetellyt!
kochin-fani

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

SUURET ONNITTELUT KAIKISTA TIPUISTA :smt023
Pirjo, et ole ainut jolla on tipukuume :smt006 Minä odotan tulevan kevään ensimmäisiä haudontoja innolla... Ja kun muillakin on niin hianoja tipuja, ja ankkojakin vielä! :smt049
Pirjo

Nyt on kuulemma kuoritutunut ensimmäinen Ritarin ja Hunajan jälkeläinen :smt041 :smt055 (Keski-Suomeen.)
Tipu voi kuulemma hyvin ja on tumma (melkein musta)ja sillä on tummat jalat ja kaksivärinen nokka! :smt005
Odottelen tässä kovasti että saataisi kuvia johonkin tänne munikseen siitä ihmeestä :smt006
AnetteMilli

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Viidessä ankan munassa reikä ja piipitystä kuuluu :smt003 Kohta meilläkin on ankkavaakkuja :smt007
Pirjo

IHANAAAAA :smt041 :smt041 :smt041
Kohta ne söpöliinit nähdään! Terkkuja sinulle AnetteMilli...mulle tuli jo ihan ´mummimainen` olo :smt005
Martsu

Viesti Kirjoittaja Martsu »

Joko pikkuiset on kuoriutunu? :smt001
nasse10

Viesti Kirjoittaja nasse10 »

Meillekin pitäisi tulla kana tipuja jos oikein oon laskenut niin torstaina 21 päivää täynnä :smt045 3 kanan tuotoksia samassa pesässä.
AnetteMilli

Kymmenen söpöläistä jo kuoriutunut :smt007
AnetteMilli

Alle vuorokausi kuoriutumisesta, vähän ollaan vielä väsyneitä.

Kuva

Ja tänään me näytetään tältä, eli vilsketä ja vilinää :smt054

Kuva
Pirjo

Voi jeesus kun IHANIA :smt041 :smt060 :smt041 MÄ OON MUMMI :smt019
Nuo koko keltaiset taitavat tosiaan tulla ihan valkoisiksi :smt017 kun ei näy sitä ruotsalaisen äitinsä tummaa nokkaa...ovat näköjään saaneet isänsä geenit.
Noista mustankirjava räpylöistä voi tulla niitä musta/valkoisia (Kallen ja Fannyn jälkeläisiä), mitä minullakin oli viime kesänä -kasvoivat tosi nopeasti ´paisti kuntoon` :smt005 ja niillä oli kaikilla juuri tuollaiset hauskan väriset räpylät.
Onko enää koneessa yhtään tulossa?

Meijän Hunaja (kana) kävi munimassa ankkojen pesään, vaikka sillä on oma pesä vähän korkeammalla ja on tehnyt tähän asti sinne...
Kaipa se kuvitteli että tulee nopeammin pesä munia täyteen ja pääsee hautomaan.
AnetteMilli

Mä keltaisia katselin vielä tarkemmin ja höyhenissä olisi aavistuksen harmahtavaa, keltaiset nokat kyllä täysin, joten saa nähdä.
Yhdellä on lähes mustat jalat, muilla kuin keltaisilla on kaksiväriset, aika hauskat :smt045
Koneessa olisi vielä tulossa, reiät näkyy kolmessa ja piipitys käy. Ilmeisesti kolme on mennyt kesken, kun niissä ei näytä tapahtuvan mitään. Mutta eikös tästä määrästä kasva jo aika paljon syömistä :smt004
Onnea mummoudesta :smt044
Adeliina

Viesti Kirjoittaja Adeliina »

Emmää kestä, ihania! Ja mikä parasta, kuukauden päästä meilläkin pitäis olla samanlaisia, "paistin alkuja" :D
Vastaa Viestiin