Re: Meille kuoriutuu kanatipuja!
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Meille kuoriutuu ankkoja...ja kanatipuja!
Nuo ankat alkavat näyttää aina vain suloisemmilta 

JA HAH -sanon minä; niistä ei kyllä enää erota kuka on kukaPirjo kirjoitti:Ruottin mustat kanatiput ovat nyt kaksi viikkoa vanhoja ja ÄLKÄÄ NAURAKO -mutta olen tunnistavinani niistä kaksi kukoiksi ja yhden kanaksi![]()

Meillä ei enää tänä vuonna haudota koneelliseti eikä luomuna, mutta juttuja löytyy kuvagalleriasta -ensi vuonna uudet kujeet
http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=4&t=10750

http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=4&t=10750
Ihan kauhee tipukuume
...lähettelen toisille meidän ankkojen siitosmunia ja kateellisena odottelen tietoa, minkävärisiä niistä kehittyy... voi taivas että odotan aikaa jolloin voin itse laittaa ankanmunat koneeseen -ja tänä vuonna saan vielä lattaa jotain erikoista: nimittäin tyrnäväläisen maatiaiskana munia jotka on polkassut ruotsalainen musta maatiainen!
Voi -toivottavasti saan edes pahimpaan hätään kuulla kuulumisia niiltä joille olen munia lähetellyt!

Voi -toivottavasti saan edes pahimpaan hätään kuulla kuulumisia niiltä joille olen munia lähetellyt!
SUURET ONNITTELUT KAIKISTA TIPUISTA
Pirjo, et ole ainut jolla on tipukuume
Minä odotan tulevan kevään ensimmäisiä haudontoja innolla... Ja kun muillakin on niin hianoja tipuja, ja ankkojakin vielä! 

Pirjo, et ole ainut jolla on tipukuume

Nyt on kuulemma kuoritutunut ensimmäinen Ritarin ja Hunajan jälkeläinen
(Keski-Suomeen.)
Tipu voi kuulemma hyvin ja on tumma (melkein musta)ja sillä on tummat jalat ja kaksivärinen nokka!
Odottelen tässä kovasti että saataisi kuvia johonkin tänne munikseen siitä ihmeestä

Tipu voi kuulemma hyvin ja on tumma (melkein musta)ja sillä on tummat jalat ja kaksivärinen nokka!

Odottelen tässä kovasti että saataisi kuvia johonkin tänne munikseen siitä ihmeestä

Viidessä ankan munassa reikä ja piipitystä kuuluu
Kohta meilläkin on ankkavaakkuja 

IHANAAAAA
Kohta ne söpöliinit nähdään! Terkkuja sinulle AnetteMilli...mulle tuli jo ihan ´mummimainen` olo

Kohta ne söpöliinit nähdään! Terkkuja sinulle AnetteMilli...mulle tuli jo ihan ´mummimainen` olo

Meillekin pitäisi tulla kana tipuja jos oikein oon laskenut niin torstaina 21 päivää täynnä
3 kanan tuotoksia samassa pesässä.

Voi jeesus kun IHANIA
MÄ OON MUMMI
Nuo koko keltaiset taitavat tosiaan tulla ihan valkoisiksi
kun ei näy sitä ruotsalaisen äitinsä tummaa nokkaa...ovat näköjään saaneet isänsä geenit.
Noista mustankirjava räpylöistä voi tulla niitä musta/valkoisia (Kallen ja Fannyn jälkeläisiä), mitä minullakin oli viime kesänä -kasvoivat tosi nopeasti ´paisti kuntoon`
ja niillä oli kaikilla juuri tuollaiset hauskan väriset räpylät.
Onko enää koneessa yhtään tulossa?
Meijän Hunaja (kana) kävi munimassa ankkojen pesään, vaikka sillä on oma pesä vähän korkeammalla ja on tehnyt tähän asti sinne...
Kaipa se kuvitteli että tulee nopeammin pesä munia täyteen ja pääsee hautomaan.

Nuo koko keltaiset taitavat tosiaan tulla ihan valkoisiksi

Noista mustankirjava räpylöistä voi tulla niitä musta/valkoisia (Kallen ja Fannyn jälkeläisiä), mitä minullakin oli viime kesänä -kasvoivat tosi nopeasti ´paisti kuntoon`

Onko enää koneessa yhtään tulossa?
Meijän Hunaja (kana) kävi munimassa ankkojen pesään, vaikka sillä on oma pesä vähän korkeammalla ja on tehnyt tähän asti sinne...
Kaipa se kuvitteli että tulee nopeammin pesä munia täyteen ja pääsee hautomaan.
Mä keltaisia katselin vielä tarkemmin ja höyhenissä olisi aavistuksen harmahtavaa, keltaiset nokat kyllä täysin, joten saa nähdä.
Yhdellä on lähes mustat jalat, muilla kuin keltaisilla on kaksiväriset, aika hauskat
Koneessa olisi vielä tulossa, reiät näkyy kolmessa ja piipitys käy. Ilmeisesti kolme on mennyt kesken, kun niissä ei näytä tapahtuvan mitään. Mutta eikös tästä määrästä kasva jo aika paljon syömistä
Onnea mummoudesta
Yhdellä on lähes mustat jalat, muilla kuin keltaisilla on kaksiväriset, aika hauskat

Koneessa olisi vielä tulossa, reiät näkyy kolmessa ja piipitys käy. Ilmeisesti kolme on mennyt kesken, kun niissä ei näytä tapahtuvan mitään. Mutta eikös tästä määrästä kasva jo aika paljon syömistä

Onnea mummoudesta

Emmää kestä, ihania! Ja mikä parasta, kuukauden päästä meilläkin pitäis olla samanlaisia, "paistin alkuja" :D