Mitähän tuli haetuksi?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kaakatin

Re: Mitähän tuli haetuksi?

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Noo, mä taas sanoisin, että varma kukko on toi rokkiraitanen.
Tokassa ja vikassa kuvassa oikean puolimmaiset voisvat olla kanojakin, vaikka niillä harjat onkin. Heltat ja harjat ovat vielä aika vaaleita, viisi kuisella kanalla joka aloittaa kohta munintansa voisi olla tuollainen. :smt017
potkotti

Viesti Kirjoittaja potkotti »

BYÄÄÄÄHHH!!!! :smt022 Te siis näette siellä kuvissa kukkoja!? En saanut nyt tolkkua että mitkä niitä olis... Ekan kuvan toisella vasemmalla olevalla tipulla kun ei ole ees heltan alkuja? Voiko nyt tuo "sekarotuisuus" hämätä? Mitäs sanotte iästä? Heitin "paheeni" kuvaan että saisitte koosta jotain kuvaa. :smt002 Eivätkä tosiaan osaa kuin piipittää... :smt017 Pesosella on meillä niin iso ego ja valta että olen suorastaan kauhuissani mitä pikkukukolle tapahtuis...
potkotti

Tuo raitainenko olis kukkkopoika, jolla on harmaa raitapaita ja isoimmat ja punasimmat heltat?! EIIIIIIIIII!!!!!! Olin siitä niin iloinen ja annoin sen siskoni nimikkokanax, tipu kun on niin "riistanvärinen" ja kasteessa sai nimen Meeri... :smt021
helleena

Viesti Kirjoittaja helleena »

Kyllä miekii pienellä kokemuksella voisin veikata (huom. veikata ) et joukossa 2-3 kukkoa :-" . Molemmat musta-harmaat ja musta jolla on punaista varsinkin kaulassa, ikään kuin tulikaula :smt045 . Maallikkohan mie oon, mut soppaa pitää hämmentää :smt048 :smt006 .
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Mä hämmennän kans ja väitän, et ainoastaan se kaikista vaalein (joka ei näy kunolla missään kuvassa) ois kukko ja muut kanoja... Perusteena, et sillä näyttäis olevan pitkiä kaulushöyheniä, mitä ei näy muilla (ja koska jokaisella mun kanalla on isommat heltat kuin yhdelläkään noista :smt002 ja viiden kk ikäisenä meidän nuorella kukolla oli hienot pitkät höyhenet kaulassa ja pyrstön edessä.)
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Mäkin osallistun ja mun mielestä kuvien perusteella kaksi mustinta on varmoja kanoja. Vaaleasta en nähny tarpeeksi, luulen silti kanaksi. Rokkiraitainen on kukko ja se yksi muu tumma. Yksi on kukna, siitä ja vaaleasta olis kiva nähdä lisää kuvia. Tai oikeestaan kaikista. :smt003

Helpottais paljon jos tietäisi vähän enemmän mitä rotuja nää pitää sisällään. Brahman kanssa kannattaa muistaa että ne kehittyy hyvin hitaasti, pitkät kaulussulat voi tulla hyvinkin myöhään kukoille. Samoin jos odottaa brahman sukupuolen tunnistusta harjan koon perusteella, niin voipa mennä lähelle vuosi ennenkuin tulee eroa kanoihin. :smt002 Eli brahmasekoituksista osa voi olla hankalia tunnistettavia. Ja monilla roduilla pyrstö ei kerro yhtään mitään sukupuolesta, tuossa iässä voi hyvinkin olla ihan samanlaiset molemmilla.
smari

Pakko vielä lisätä; noi ihan kokomustat kanat on todella kauniita!
potkotti

Me ristittiin tuo vaalein tipu Letux, ja sillä ei ole ees mitään heltan alkuja. On vaan ihan sairaan nopea liikkeissään ja aina vauhti päällä, hankala saaha muuta kuin venyvää kuvaa! :smt003 Toinen musta on Anni ja toinen Piki, niilläkään ei ole mitään heltan alkuja. Sitten on se kultakaulus Sanni, jolla on vähän töpönen pyrstö ja pienet haalaet heltan alut. Meeri on se tasasen raitanen jolla ne suurimmat heltat ja sit se toinen "riistanvärinen" pienihelttainen on Siiri. Tein pikaisen raportin veikkauksista ja sain tuloksex että vain 1 kana-ko?! Käyttäytyvät kuin kanat, herkkua kun annetaan niin kaikki käy namin kimppuun, kukaan ei tee kukon elkeitä ainakaan vielä ja vetelevät päiväunia yhessä mytyssä sulassa sovussa... Ja ONNEX jo tänään menivät ihan ite kanalan lämpöön nukkumaan, tähän asti me on ne sinne viety kantamalla. Fiksuja lintuja ovat, oppivat pian talon tavoille! :smt006 Ai niin, ovat kuulemma Brahman ja maatiaisen sekotuksia. Surettaa jo ajatus, että jostakin/joistakin olis jo luovuttava ja haettava uutta tilalle.. :smt010 . Mut ketä lähen kuskaan, se onkin toinen juttu... :smt009
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Plymouth Rockia on ihan selvästi tuossa raidallisessa, brahmalta tai maatiaiselta ei tuollaisia raitoja periydy. Sulkajalat näyttää silläkin olevan.
smari

Samoin vaaleimmalla on rokkiraidat.
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Niinpäs onkin, näkyy alimmassa ja toiseksi ylimmässä hyvin.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Ai, että onkin mielenkiintoinen sukupuolitunnistusketju :smt003 Mä haluun kanssa veikata eli minun silmiin vaalein ja kaksi kokomustaa ovat kanoja ja muut kukkoja. Kun näissä on brahmaa mukana, niin esim. Sannilla (kultakaulaisella) on semmoisia värejä, joita esiintyy kultabrahmakukoilla.
potkotti

Heh! Nyt on ihan pojo jojo jong- olo! :smt031 Me tollothan on ostettu ihan kider- tipuja! Yllätyksiä täynnä! :smt003 Hienon kuulosia rotujakin löysitte, niistä en vielä ite ole ollenkaan perillä... :smt017 Nyt kun vielä tietäis satavarmaan että ketä joudutaan palauttamaan... Tulee itkuinen päivä kun muksutkin kiintyy kovaa vauhtia tipusiin, ja Fiona, Lätty, Ninny, Milla Magia, Pikku Isäntä ja Pesonen kans ovat jo ihan normaaleja vaikka tiput rymyää niiden kodissa. Toimin portsarina päivät kun vanhat saa elellä edelleen vapaana, avaan tarhan oven aina kun joku kana tulee ronkottaan kukko kannoillaan että tulis muniin kun takapuolta jo polttelee... Sitten ootan että kukko vie kanan pesään ja päästän taas kukon vapauteen... Ja taas kohta kana ronkottaa pesässä et muna tehty ja kukko säntää hakeen naistaan pesästä... Tiput saa touhuta kanalassa ja ulkotarhoissa, mut vapaax en vielä arvaa niitä päästää kun ovat vielä aikas hömppiä. :smt005 Mun päivät menee nyt pihassa pokena pyöriessä, mut samalla puran vanhaa navettaa ja sen semmosta... :smt002
Mimi30

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

En osaa sanoa nuista sukupuolista mitään mutta meillä kaikki kanat näyttää kyl kanoilta mutta Hulda varsinkin rinta rottingilla pörhistelee muille välillä :smt062 ja niin tais tehrä Kielokin :smt017 eli täytyy nyt toivoa ettei meillä ole kohta joukossa sekä Hugo että Keijo :smt005 . Kultsi ei ehkä niin tykkäis :smt019
koohokana

Viesti Kirjoittaja koohokana »

Minä en veikkaa mitään, kun en TOD tiedä minkään merkin perusteella onko kyseessä olevat kanat nisäkkäitä vai munakkaita. :smt017 Mutta sen verran sanon, että kauniita ja reippaan oloisia, terhakkaita nuorikoita ovat ja sen verran fiksuja, että osasivat kieltäytyä tuosta röökistä. :smt047
Vastaa Viestiin