Hautomisen lopetus

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

MariElina

Re: Hautomisen lopetus

Viesti Kirjoittaja MariElina »

Minkä ikäisenä teurastatte kukot, jos teillä siis on tipuja jatkuvalla syötöllä? Onko kukkotiput muun lauman kanssa yhdessä vai omassa poikamiesporukassa?

Ei ollut tarkoitus omaa eläimen/kananhoitoa nostaa millekään jalustalle, on vaan kertynyt roppakaupalla huonoja kokemuksia "hyvistä uusista kodeista" lähipiirissä.
Lampaita multa kysellään säännöllisesti pihankoristeiksi vailla aavistustakaan siitä, että niille pitäisi tehdä muutakin kuin katsella niitä kerran viikossa :smt013
Mukava siis kuulla että olette löytäneet kanoillenne oikeasti hyviä koteja! Ehkä mä oon vaan liian epäileväinen...
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Meillä ei vielä ole teurastettu kovin monta kukkoa mutta ne mitkä on, ovat lähteneet pakastimeen siinä vaiheessa kun ovat häirinneet parven elämää ja elämä kanalassa on ollut levotonta, noin 5 kuisina.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Mä olen laittanut kukot suurinpiirtein siinä vaiheessa, kun alkavat opetella kiekumista. Samassa sakissa ovat siihen asti. Tuo aikaraja mulla on ihan sen vuoksi, että silloin niissä alkaa olla jotain syömistäkin, kovin vanhaksi en viitsi pitää.
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Mun Alisa on hautonut monta viikkoa ja välillä oon munat tyhjyyttään ennen aikojaan vaihtanut ::Mitä teen jos nääkin on tyhjiä reilun viikon kuluttua .Pitäisikö se saada jollain tavalla lopettamaan ettei mee oikei laihaksi, kun suurin osa näistä talvimunista on pikkutipujen eivät ole olleet hedelmöittyneitä?
Lillerilalleri

Viesti Kirjoittaja Lillerilalleri »

Lisään tähän kööriin kysymyksen, kun meillä tuppaa tuo hulluus leviämään, ensin hautoi kaksi kanaa ja nyt lätsähti vielä 3 muuta...nytkin siis myynti-ilmoitus muniksessakin (vinkvink :smt002 ). Voiko haudonnan aloittaneen kanan yrittää saada lopettamaan? Meillä kun on kaksi rouvaa samassa pesässä hautomassa viittä munaa, ja hautovat siis vuoronperään tyhjää tai munia. Nyt jos mahdollisesti löytyisi toiselle uusi koti, voiko sen sieltä kesken kaiken ottaa?
Ajatuksena tuntuu kamalalta, mutta... :smt017
Nina

Viesti Kirjoittaja Nina »

Itse estin hautomisen syksyllä siten, että aamulla heitin kaikki ulos ja oven kanalaan kiinni. Illalla päästin sisälle. Parina iltana se palasi hautomaan, mutta kun kylmästi estin hautomisen, se luovutti aika pian. Tosin veti herneet syvälle nokkaansa, eikä muninut pitkään aikaan.
Vastaa Viestiin