onko ns. liharotuisia kanoja&kukkoja?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Re: onko ns. liharotuisia kanoja&kukkoja?
Mä olen pitänyt patakukot omana laumanaan ja ruokkinut niitä pari kertaa päivässä keitetyllä perunalla ja jauhetulla viljalla.Ei siis koko aikaa ruokaa tarjolla.
Minä ainakin kannatan itse tuotetun lihan käyttöä. Maattarit eivät ole kovin suuria, mutta kahdesta fileestä tulee varmasti täyteen. Ja on hyvää...
Kuukernuppi; Miksi ei koko ajan sapuskaa tarjolla? Kasvavatko liian nopeasti? Tuleeko löllöä lihaa? Keräävätkö turhaan rasvaa ympärilleen? Liika ruoka rahanhukkaa?
Suolistin joku aika sitten vuoden vanhan kukkoni ja täytyy sanoa, että se oli liian hyvin syönyt. Rasvaa oli niin mielettömästi, että suolistus oli vaikeaa. Heitin ison kasan rasvaa pois, josta myöhemmin sain moitteita eräältä kokilta. Se on kuulemma erittäin hyvää esim. perunoiden paistamiseen.
Kuukernuppi; Miksi ei koko ajan sapuskaa tarjolla? Kasvavatko liian nopeasti? Tuleeko löllöä lihaa? Keräävätkö turhaan rasvaa ympärilleen? Liika ruoka rahanhukkaa?
Suolistin joku aika sitten vuoden vanhan kukkoni ja täytyy sanoa, että se oli liian hyvin syönyt. Rasvaa oli niin mielettömästi, että suolistus oli vaikeaa. Heitin ison kasan rasvaa pois, josta myöhemmin sain moitteita eräältä kokilta. Se on kuulemma erittäin hyvää esim. perunoiden paistamiseen.

Eiks tuossa kuukernuppilla oo tarkoituksena saada ne kukot syömään enempi. Kun ei ruokaa ole koko aika saatavilla niin sitten kun on, ahmivat. Vanhasta kanakirjastakin luin että lihotettavilla ei kannata pitää vapaata ruokatarjoilua vaan ruokkia muutaman kerran päivässä, samaten valoa ja liikuntamahdollisuuksia ei pidä olla liiaksi - etteivät ole liian aktiivisia ja energiaa kulu "hukkaan".