Miten ja minne olette lähettäneet salmonella näytteen?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Bean

Re: Miten ja minne olette lähettäneet salmonella näytteen?

Viesti Kirjoittaja Bean »

Poikastuottajaksi säilytysohjelmaan merkityn pitää ottaa salmonellatesti kerran vuodessa. Ainakin tänään tuli Tiinalta MTT:stä sähköpostia, jossa niin kertoi. Tietenkin jos myy lisäksi munia tms, niin asia voi olla toinen..
SannaT

Re: Miten ja minne olette lähettäneet salmonella näytteen?

Viesti Kirjoittaja SannaT »

Kiitos neuvoista. Näin minäkin olen asian papereista (vanhemmista) lukenut ja ymmärtänyt, että säilyttäjän on otettava vähintään kerran vuodessa poikastuotannon alussa näyte.
Suvianne

Re: Miten ja minne olette lähettäneet salmonella näytteen?

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minä sain vihdoin aikaseksi kakkojen keruun... On tässä aikaa vierähtänykki :smt005
Mutta torstaina lähetin pussillisen paskaa Oulun labraan.
Nyt jännityksellä odotellaan...
Missä vaiheessa kehtais soitella ja häiriköidä??
Tiia12

Re: Miten ja minne olette lähettäneet salmonella näytteen?

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Siipikarjaliitolta voi tilata valmispaketin : Suomen Siipikarjaliitolta tarvikkeet salmonellavalvontaan kuuluvaa näytteenottoa varten.

Paketti sisältää ohjeet ja materiaalin näytteiden ottamiseen (ilmoittamanne määrän mukaisesti), lähetetarrat, lähetyskotelot, analysoinnit, postimaksut, alv 23 % ym.)
Hinta jäsenille 40 e ja ei jäsenille 48 e, joten ei ole kallis juttu,jos haluaa varmistaa oman kanalan terveyden, ja minusta jokainen joka myy siitosmunia tai kanoja tai tipuja,tulisi tämä tehdä säännöllisesti.
Suvianne

Re: Miten ja minne olette lähettäneet salmonella näytteen?

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Onko mun salmonella tulos nyt jotenki vähempiarvonen ku sitä ei ole pakattu kalliiseen laatikkoon???? :smt036
Tiia12

Re: Miten ja minne olette lähettäneet salmonella näytteen?

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Minusta siihen kuuluu siis näytteen analysoiminen sekä postikulut sisältyy hintaan, eli koko setti.

(Paketti sisältää ohjeet ja materiaalin näytteiden ottamiseen (ilmoittamanne määrän mukaisesti), lähetetarrat, lähetyskotelot, analysoinnit, postimaksut, alv 23 % ym.)
Suvianne

Re: Miten ja minne olette lähettäneet salmonella näytteen?

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Vastaus tuli jo! Ja oli puhdas näyte.

Nyt kun sain puhtaat paperit, olen täysin salmonella testauksen puolella :smt005
Ensinnäkin, tuli itelle hirmu hyvä mieli ja mun mies, joka ei siis halua syyä omia munia, sanoi, että voishan nuita sitten syyäkki :smt005

Kaikki vaan kakkoja keräämään, pussiin vaan tuoreita kakkoja, moneen pussiin, paperia ympärille, littanaksi ja kupliskuoreen, netistä tulostetun lähetteen kanssa. Lähetys labraan ykkösluokassa ja vastaus tulee viikossa!!!

Nostetaan suomi paremmille tilastoille kuin ruotti :smt005
Tiia12

Re: Miten ja minne olette lähettäneet salmonella näytteen?

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Hyvä itsekin aion ottaa näytteet. Paljonko tuli maksamaan sinulla kaikkineen
Suvianne

Re: Miten ja minne olette lähettäneet salmonella näytteen?

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ei oo vielä laskua tullu :smt003
Mutta kaverilla makso oulun labrassa 32 euroa ja mulla ei postikuluja menny kuin alle euro.
Helepotus

Re: Miten ja minne olette lähettäneet salmonella näytteen?

Viesti Kirjoittaja Helepotus »

32,72 euroa oli hinta Oulun elintarvikelabrassa joku viikko sitten :)
Vastaa Viestiin