Max3:n konehaudonta

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
viiriäiset

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Ainaki kunnon lampulla (finexsin vai mikä se oli,yksi led ja 270lumenia) pahvitötterön kera näkyy tummistakin viirunmunista läpi hyvin tyhjä muna loistaa vihertävänä.
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Tänään päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja päättää, mitä teen noille tyhjäksi epäillyille. (vrk11)
Ensin läpivalaisu jälleen kerran.
Kuva
Kuva
3 näytti mun mielestä tyhjälle. ^

ja käsittääkseni vesitesti vahvisti tuomion... :smt017
Kuva
Nämä samat 3 eivät kelluneet, nousivat kyllä pystyyn tylppäpää ylöspäin (loput 9 kelluivat selvästi! :smt023 )

Kai mä oikeasti uskallan nyt hävittää noi 3? :oops:


*muokattu kuviin uudet linkit*
Viimeksi muokannut max3, 19 Maalis 2010, 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kukkokiekuu

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja kukkokiekuu »

Minä taida olla hiukan laiskanpulskea fatalisti noissa haudonnoissani, ropsautan vain koneen täyteen munasii ja kääntelen, kostuttelen ja katson mitä tulee. :smt005 Ei puhettakaan mistään vee pinnalla lellutuksista tai valohoidoista. :smt004 Ompahan sitten yllätystä kerrakseen kun munan pinta rapsahtelee..ja tipu koneesta aamulla kurkistelee :smt007
Onnea max haudonnoillesi
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Noh, tää kun on mun eka konehaudonta, niin haluan ottaa kaiken aika varmanpäälle. :smt002
Mä olen kuitenkin se joka "ruoskii" mua kaikista pahiten, jos jotain menee vikaan, enkä omasta mielestäni olisi tehnyt kaikkea mahdollisimman hyvin.
fasunen

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Toivottavasti tulee mahdollisimman monta pikku viirua :smt023
kukkokiekuu

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja kukkokiekuu »

Noh, tää kun on mun eka konehaudonta, niin haluan ottaa kaiken aika varmanpäälle. :smt002
Mä olen kuitenkin se joka "ruoskii" mua kaikista pahiten, jos jotain menee vikaan, enkä omasta mielestäni olisi tehnyt kaikkea mahdollisimman hyvin.

Älä ruoski max, jää ikävät jäljet. :smt005 Tässä sitä nähdään taas tämä mielenkiintoinen ihmismielen ero, :smt036 !
Onhan se tietenkin tuhlausta hautoa tyhjiä munia, mutta minkäs luonnolleen voi :-"Mik laulaen tulee se laulaen menee".tokaisi eräskin tunnettu laulaja.
Tässä kun makselee sähköjä PKS:lle, ja kaukolämpöjä Vapolle koko hela hoidosta (1000 kuutiota lämmintä tilaa), ei yksi tyhjä muna saunan pukuhuoneen hautomakoneessa paina missään. :smt047
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Voiko olla mahdollista, et 6vrk vajaassa haudonnassa munat heiluu jo tipujen ansiosta? :shock:
Voihan tää vanha talokin elää niin paljon, et ne heiluu sen takia, mut kun oon huomannut, et just noi isoimmat tekee sellaisia nytkähdyksiä välillä...
Rusina

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Pikkuiset ne siellä potkii!!! :smt040
Loppuvaiheessa vesikoe on tosi hyvä tipujen elävyyden selvittämisessä. Vedessä kun näkyy pienikin liike.
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Kiva Rusina, kun varmistit mun epäilyt, nyt en tunne itseäni niin tyhmäksi, kun juttelen (siis lässytän) noille munille. :smt005
kukkokiekuu

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja kukkokiekuu »

max3 kirjoitti:Kiva Rusina, kun varmistit mun epäilyt, nyt en tunne itseäni niin tyhmäksi, kun juttelen (siis lässytän) noille munille. :smt005
Niin minäkin, silittelen niitä ja hivelen, ja usko vain että ne potkii :smt005
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Sitten jännitetetään... Sähköt olleet poikki jo melkein tunnin ja sähköyhtiöstä lupasivat ne takas vasta yhdeksi. :smt009
Koneen peittelin heti, kun sähköt katkesivat, nelinkertaisella Fleecellä. Harmi, ettei mun kannettavan autolaturi kykene ihan noin pieniin voltti määriin (kallis laturi, eikä prkl käy edes siihen tärkeimpään :smt011 ).

Nyt oikeasti harmittaa!
smari

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja smari »

Pystyisitkö sopivan lämpimällä vesipullolla pitämään munia lämpimänä? Jos vaikka kietoisi vilttiin, tai laittaisi kylmälaukkuun tai johonkin eristävään, lämpöpullot ja munat?
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Just tuli sähköt takas! 26,9 näytti hautomakoneen lämpömittari ja nousee kovaa vauhtia. :smt038
Smari, ei meille tule vettäkään, kun sähköt on poikki. Tai varaajasta sais kuumaa vettä, jos avais sen tyhjennys propun sieltä pohjasta (ja osaan tuon vain teoriassa). :smt003
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Tein tänään ylimääräisen vesitestin ja kaikki näytti olevan hengissä!!! :smt003
Samalla vihdoinkin poistin ne tyhjät koneesta ja avasin ne (3 varmasti tyhjää ja 1 jonka kuoresta ei näkynyt läpi, mut kellui huonosti. Muista tummista näkee sentään ilmatilan.). Yksikään ei ollut hedelmöittynyt. Epäilen, et noi oli sen yhden viirukanan, jota se kukko ei polje.
4vrk jäljellä. Parin päivän päästä lakkaa kääntely. Mitenhän sitä sit osaa edes nukkua, kun just tottunut tuon koneen "meteliin"... :smt020
viiriäiset

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Onnea kohta sulla on kivoja tipuja jotka huutaa ja piipittää!
Vastaa Viestiin