Jos mä nyt en ihan väärin muista niin maksettiin viimeks 10(?) kuutiosta 150e pihalle tuotuna. Jotain tuota luokkaa must on viime vuosina ollut, vaikka muistan että ekana vuonna saatiin 10 kuutiota 50 eurolla!

Rahtihan siinä maksaa kai jotain puolet. Ja noi kuormat on aika reiluja olleet, ainakin viimeks kun tosiaan muistaakseni 10 kuutiota tilattiin, sen verran sopii meidän varastoon, mutta ukkokulta joka silloin oli lastia vastaanottamassa sai jo kohtauksen kun kuski vaan kippas ja kippas sitä pihalle, oli vissiin pakannut turpeen liki niin piukkaan kun nuo paalit pakataan. Sitä turvetta kärrättiin sitten kaikkiin mahdollisiin paikkoihin mihin vaan katon alle sai ja hevosetkin sai melkein polviaan myöten seistä karsinoissaan turpeessa...
Mitä mä olen juttuja kuulostellut niin Vapolta ihmiset yleensä tilaa mutta rahtikirjan mukaan meille on tullut Biolanin turvesuolta. Me ollaan aina tilattu tämmöseltä kuljetusyrittäjältä eikä itse suolta.
Pitää vaan katsoa että saa kunnon tavaraa eli tuota vaaleaa kuiviketurvetta. Vaikka tässä topicissa monet käyttää sitä tummaa hienojakoista lannoiteturvetta kanoille niin hevosille se on kuulemma kelvotonta. Se on just sitä mitä monet haukkuu turvetta kuivikkeena, että pölisee ja saa niistää mustaa räkää illallakin nenästä jos on aamulla tallissa käynyt. Tuo vaalea karkeampi turve ei musta pölise yhtään sen enempää kuin sahanpuru tai kutterikaan.