Rekisteröinnistä
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Suvianne
Re: Rekisteröinnistä
Minä rikon lakia aina kun se on minusta tarpeellista. Rikoin ulkonaliikkumis kieltoakin.
Minun suvussa on huumerikollisia jotka saavat olla vapaana ja yhdenkin annettiin tietoisesti ajaa amfetamiineissaan rekkaa, vaan koska poliisi halusi koko ringin kiinni. Siis vuosi kausia.
Ja huumeen salakuljetuksesta vankilaan, yksi sai PÄIVÄN lisä tuomiota ja kun yritin yhtä linnanvenkulaa saada ulos omasta talostani jonka hän oli vuokrannut, niin minua kohdeltiin kuin rikollista. Hänella oli valtion puolesta taitava lakimies ja sai kieroiltua itsensä kaikista vuokrarästeistä ja sai lisä aikaakin monta kuukautta vaikka istui vankilassa...
Joten minä en katso miksikään rikokseksi rakentaa kanala ilman lupaa ja olla ilmoittamatta ja rekisteröitymättä jne.
Teen kuten vuokralaiseni, kiistän kaiken.
Nimimerkillä, erittäin pettynyt kunnon kansalaisen kohteluun ja rikollisten hyysäilyyn!!!!!!!!!!!
Minun suvussa on huumerikollisia jotka saavat olla vapaana ja yhdenkin annettiin tietoisesti ajaa amfetamiineissaan rekkaa, vaan koska poliisi halusi koko ringin kiinni. Siis vuosi kausia.
Ja huumeen salakuljetuksesta vankilaan, yksi sai PÄIVÄN lisä tuomiota ja kun yritin yhtä linnanvenkulaa saada ulos omasta talostani jonka hän oli vuokrannut, niin minua kohdeltiin kuin rikollista. Hänella oli valtion puolesta taitava lakimies ja sai kieroiltua itsensä kaikista vuokrarästeistä ja sai lisä aikaakin monta kuukautta vaikka istui vankilassa...
Joten minä en katso miksikään rikokseksi rakentaa kanala ilman lupaa ja olla ilmoittamatta ja rekisteröitymättä jne.
Nimimerkillä, erittäin pettynyt kunnon kansalaisen kohteluun ja rikollisten hyysäilyyn!!!!!!!!!!!
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Höh? Koska munintakanalaksi rekisteröityminen on vapaaehtoista (tuotettaessa munia vain omaan käyttöön ja/tai myytäessä munia vain suoramyyntinä), niin eihän ko. lomakkeen täyttämättä jättäminen ole silloin rikollista.
Muniksessa on pyritty neuvomaan toisiamme näissä hyvinkin kinkkisissä laki/asetus/lupa-asioissa sen mukaan mikä on oikein ja laillista. Sitä linjaa ei ainakaan helpota Suviannen ^ kommentti
Muniksessa on pyritty neuvomaan toisiamme näissä hyvinkin kinkkisissä laki/asetus/lupa-asioissa sen mukaan mikä on oikein ja laillista. Sitä linjaa ei ainakaan helpota Suviannen ^ kommentti
-
Suvianne
Anteeksi, tarkoitan lähinnä sitä, että jos kunta tekisi vaikeaksi kanojen pidon, en ilmoittaisi mitään vaan pitäisin siitä huolimatta.
Tottahan toki muuten on hyvä toimia sääntöjen mukaan. Joskus säännöt on vaan helpompi jättää noudattamatta..
Tottahan toki muuten on hyvä toimia sääntöjen mukaan. Joskus säännöt on vaan helpompi jättää noudattamatta..
-
gallia
Me ollaan varmaan automaattisesti kaikenmaailman reksitereissä näitten elikoitten kans. Kanoja tässä huushollissa on ollu "aina".
Keväällä vien eläinlääkärille vapaamuotoisen ulkoilutusilmoituksen, jossa kerron kanojen ulkoilevan eläinsuojelullisista syistä (kanalan huono ilman laatu ilmojen lämmetessä) sekä selvitän, että ruoka ja juomavesi ovat sisällä ja että tarhaan eivät pääse vesilinnut. Ei ole kummoinen asia. Wordissa on pohja, johon vaihdan vuosittain päiväyksen ja allekirjoitan.
Teen tuon lähinnä kunnaneläinlääkärin takia. Eläinlääkärithän joutuvat helposti hankaluuksiin, jos heidän alueeltaan jonkun epidemian aikana löytyy sääntörikkureita.
Sitä en viitsi sanoa, mitä mieltä itse noista kaikenmaailman pykälistä olen!
Keväällä vien eläinlääkärille vapaamuotoisen ulkoilutusilmoituksen, jossa kerron kanojen ulkoilevan eläinsuojelullisista syistä (kanalan huono ilman laatu ilmojen lämmetessä) sekä selvitän, että ruoka ja juomavesi ovat sisällä ja että tarhaan eivät pääse vesilinnut. Ei ole kummoinen asia. Wordissa on pohja, johon vaihdan vuosittain päiväyksen ja allekirjoitan.
Teen tuon lähinnä kunnaneläinlääkärin takia. Eläinlääkärithän joutuvat helposti hankaluuksiin, jos heidän alueeltaan jonkun epidemian aikana löytyy sääntörikkureita.
Sitä en viitsi sanoa, mitä mieltä itse noista kaikenmaailman pykälistä olen!
-
Suvianne
Tuopa olikin hieno juttu Gallia!! Tuota porsaanreikää en ole tiennyt.
Pitää tehdä samanlainen lappu itelle!!
Pitää tehdä samanlainen lappu itelle!!
-
kukkokiekuu
Kukkisanarkistimummoo lyyään oikeen soppakauhalla!HiltaHelikopteri kirjoitti:Tässä linkki, josta pitäisi löytyä suoraan Suwitsun mainitsema lomake:
REKISTERÖITYMINEN ELÄINTENPITÄJÄKSI (MUNINTAKANALA)
Täyttöohjeesta lainattu: "Rekisteröityminen ei ole pakollista tuottajille, jotka tuottavat kananmunia vain omaan käyttöönsä tai jotka myyvät munia vain suoraan kuluttajille heidän omaan käyttöönsä."
viiperi kirjoitti:Onko missään netissä et missä kunnissa pitää rekisteröityä ja pyytää ulkonaliikkumis lupia? Ite asun haapajärvellä.
Aikaisempina keväinä kanojen ulkoiluttamiseen ei ole tarvinnut lupaa, koska pelkkä ilmoitus kunnaneläinlääkärille on riittänyt. Kaikissa kunnissa on ollut nykykeväinä samat säännöt...(silloin ekana tipulentsukeväänä oli kuntakohtaisia eroja, että saiko ulkoiluttaa vapaasti vai pitikö käyttää vesilinnunpitävää tarhaa ja tehdä siitä ilmoitus). Ensi kevään toimintaohjetta ei taida vielä olla, joten palataan siihen asiaan sitten keväämmällä
kukkokiekuu kirjoitti:En ole koskaan rekisteröitynyt mihinkään, enkä aiokaan.Ei tule mieleenikään.
Nyt meidän kukkisanarkistimummo horisee! Oothan sä rekisteröitynyt tänne Munikseenkin! <---SoriSori...VitsiVitsi...oli ihan pakkoTotta puhuen: ei tuon rekisteröitymislomakkeen täyttäminen kovinkaan iso homma ole, vaikken ole saanut itsekään sitä tehtyä
Laiska tekee vain sen mikä on ihan pakko
Hilta se aina ossaa mennä asian ytimeen!Vaarallinen nainen!
Munis on ainoa foorumi johon olen rekisteröitynyt ilman mitään taka-ajatuksia
Totta puhuen, olen aina ollut jossain määrin anarkistinen, kavahdan kaikenlaisia rekisteröintejä ja virallisia kaavakkaeita vihaan syvästi!
Pieni kansalaistottelemattomuus ei ole koskaan pahasta, kunhan ei mennä liiallisuuksiin, vai mitä...?
Mutta yrittäkääpä muutkin elää taajama-alueella herrannuhteessa niin että terveystarkastaja ja eläinlääkäri ovat lähimmät naapurit. Se elo vaati jo jonkinlaista dualistista elämänkatsomusta, oikeaa anarkistimummon elämänotetta.
-
Jemuli
Soitin äsken terveystarkastajalle ja kerroin neljästä munivastani
. Täti puhelimen toisessa päässä nauroi
ja sanoi, ettei mitään ilmoituksia tai testejä tarvita, vaikka munia tutuille suoraan "tilaltani" myisinkin. Taisi mainita 50 kanasta rajaksi.
Ajattelin nyt kuitenkin tehdä kaupungillelle ilmoituksen ja tuon salmonellatestinkin ajattelin pari kertaa vuodessa teettää, kunhan ensin saan itselleni selvitettyä miten se tehdään
. Ei sitten ainakaan tule jälkikäteen keneltäkään mitään sanomista ja kanamopo keulii jo sen verran, että kaksi nuorikkoa on kasvamassa ja ensi kesäksi kova tipukuume nousemassa
.
Ajattelin nyt kuitenkin tehdä kaupungillelle ilmoituksen ja tuon salmonellatestinkin ajattelin pari kertaa vuodessa teettää, kunhan ensin saan itselleni selvitettyä miten se tehdään
-
Ushva
Kun meille tuli kanoja, niin kysyin maaseutusihteeriltä että täytyykö niistä tehdä joku ilmoitus ja vastaus oli että ei tarvitse. Sitten kun viime talvena oli se salmonellahässäkkä ja jouduin olemaan yhteydessä läänineläinlääkäriin, niin hän ihmetteli kun mua ei löydy jostain rekisteristä. Sanoin että en ole täyttänyt mitään lappuja kun kunnasta sanottiin ettei tarvi ja hän sitten sanoi lisäävänsä mut heidän tietoihin. Eli ilmeisesti jossain kanailijoiden rekisterissä nyt olen, en vaan tiedä missä.
Taitaa olla niin että eivät tiedä nuo eviran tädit, terveystarkastajat, eläinlääkärit, maaseutusihteerit ja muut sellaiset itsekään miten nuo asiat oikeasti pitäis mennä. Vastaus riippuu ihan siitä kelle sen esittää.
Taitaa olla niin että eivät tiedä nuo eviran tädit, terveystarkastajat, eläinlääkärit, maaseutusihteerit ja muut sellaiset itsekään miten nuo asiat oikeasti pitäis mennä. Vastaus riippuu ihan siitä kelle sen esittää.
-
viiperi
Taitaa päästä helpoimmalla kun ei täytä mitään lappuja. Taidan ottaa vain kaksi kanaa jaehkä kukon (mieluiten sellaisen joka ei osaa kiekua isosti) 
-
ankkuli
Tähän en ihan heti suostu uskomaan lemmikkien (kissat, koirat yms ei-tuotantoeläimet) osalta, olisko jotain linkkiä tai tietoa mihin määräyksiin tämä perustuu? N. 10 vuotta sittenhän muutamat kunnat halusivat lisätä järjestyssääntöihinsä pykälän siitä, kuinka monta eläintä saa kerrostaloasunnossa pitää (muistaakseni 50m2 kohti olisi saanut olla joko 1 kissa, 1 koira TAI 5 jyrsijää), mutta homma kaatui siihen, että tuollainen rajoitus olisi perustuslain vastainen. (Ja nykyään ei kunnilla enää ole järjestyssääntöjä vaan 1 kaikille yhteinen järjestyslaki eikä siinä ainakaan moisesta säädetä.)kukkokiekuu kirjoitti:Kukin kunta voi itse päättää montako kanaa, koiraa, kissaa, tai muuta kotieläintä saa taajama-alueella olla.
- maatiaiskukko
- sussex
- Viesti:
Monenlaisia vastauksia on saatu eri puolilla Suomen maata. Ja varmaan niitä tulee olemaankin erilaisia näkemyksiä myös viranomaisilla. Ovathan nekin aivan tavallisia ihmisiä, jotka tuskin lukee vapaa-ajallaan kaikkia lakitekstejä aivan vain mielenkiinnosta, miten mikäkin pitäisi mennä.
Tuo mitä aiemmin nettisivuiltani lainasin on minun osallani kukin seikka selvitetty asianomaisilta viranomaisilta ja nuo edellä mainitsemani ohjeet pätee ainakin täällä Lapissa.
Tuo mitä aiemmin nettisivuiltani lainasin on minun osallani kukin seikka selvitetty asianomaisilta viranomaisilta ja nuo edellä mainitsemani ohjeet pätee ainakin täällä Lapissa.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Jemulin haastattama terv.tarkastaja olikin antanut mielenkiintoisen lausunnon. Olisi jännä tietää, että mihin pykälään se viidenkymmenen kanan raja perustuu ja onko se a) oikeasti totta, b) joku vanhentunut sääntö vaiko peräti c) uusinta uutta? Tällä c-vaihtoehdolla viittaan lähinnä niihin keskusteluihin, joita kävin jokunen vuosi sitten viranomaisten kanssa. Silloin sanottiin, että harrastekanaloiden (=pienten kanaloiden, joista luovutetaan munia suoraan kuluttajille) salmonellatesteistä voidaan ehkä tulevaisuudessa luopua mikäli osoittautuu, ettei niissä esiinny salmonellaa sen enempää kuin tuotantotiloillakaan. Mutta siinä oli tosiaan tuo ehkä-sana voimakkaasti esillä.
-
ankkuli
Ja minä puhuin lemmikeistä (ei kanoista), kun niihin tuolla aiemmin viitattiin (OT kuten aina
).
Sinänsä on pelottavaa, jos julkista valtaa käyttävät virkamiehet voivat soveltaa määräyksiä niinkuin heitä sattuu huvittamaan - ja tämä pätee muuhunkin kuin eläintenpitoon.
Sinänsä on pelottavaa, jos julkista valtaa käyttävät virkamiehet voivat soveltaa määräyksiä niinkuin heitä sattuu huvittamaan - ja tämä pätee muuhunkin kuin eläintenpitoon.
-
siimis
Mutta onhan tämä nähty, nää viime aikojen hevosten huostaanotot esimerkiksi. Ja se ihmeen hevosten yövalo. Sehän ainakin on ihan vaan jonkun kunnaneläinlääkärin tm. omaa keksintöä, koska laissa ei sellaisesta puhuta mitään. Virkamiesten omavaltaisuus on muutenkin ihan arkipäivää, tosiaan muissakin kuin eläinasioissa. Alkaen vaikka toimeentulotuen myöntämisestä, näistä olen kuullut paljon outoja päätöksiä olleen.
-
kukkokiekuu
huh huh,Kovaa tekstiä, olihan tämä varmaankin huumoria kaikki...vai ymmärsinkö taas väärin....Suvianne kirjoitti:Minä rikon lakia aina kun se on minusta tarpeellista. Rikoin ulkonaliikkumis kieltoakin.
Lisäyksenä sen että en tietenkään hyväksy yhteiskuntavastaisuutta,lakeja täytyy noudattaa vaikka hampaat irvessä.Kaivan huomenna esille ne paprut ja laitan tänne valitut palat niistä pykälistä.Asuin vähän aikaa Vantaalla kaupungin vuokra-asunnossa ja siellä oli määräys montako koiraa ja kissaa sai olla milläkin neliömäärällä.